بهترین ارز 2019

با ارزش ترین پول در سال 2019: بررسی روند رشد واحد های پول دنیا

امسال با یک Flash Crash یا همان سقوط ناگهانی قیمت ارز شروع شد. چرا که دلار آمریکا و استرالیا همراه با لیر ترکیه به شدت سقوط کردند. برخلاف ین (واحد پول ژاپن) که روند صعودی داشت. این نوسانات بر خلاف نظرات تحلیلگران بوده است که شاید این روند غیر قابل پیش بینی، تصمیم گیری را برای انتخاب با ارزش ترین پول 2019 سخت تر کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی آینده ارز در سال جدید میلادی نگاهی بیندازیم.

تغییرات ارز خارجی بسیار برای ساکنان امارات متحده عربی مهم هستند چراکه بسیاری از افراد بین المللی دو یا سه واحد پول مختلف را بالا برده و نقل و انتقالات ارز خارجی را انجام می دهند.

رییس آینده EGM در دبی می گوید: پس از سقوط سهام در سال 2018، با توجه جنگ های تجاری و کاهش اقتصاد جهانی “ترس” دوباره به میان سرمایه گذاران باز می گردد.

رخداد های زیادی همچون جنگ تجاری بین آمریکا و چین در حال وقوع هستند که می توانند اطلاعات متفاوت و نا مطمئنی در خصوص تعیین با ارزش ترین پول را برای تاجران مشخص کنند.

آقای کاشیاب می گوید: تعطیلی دولت آمریکا، دورنمای نرخ بهره بیشتر بانک فدرال، سیاست های پولی محکم تر بانک مرکزی اروپا و انتخابات در هند به عدم اطمینان می افزاید.

با این وجود، با ارزش ترین پول در سال 2019 متعلق به چه کشوری خواهد بود؟

دلار آمریکا


دلار آمریکا

آقای کاشیاپ معتقد است: دلار همچنان پر قدرت در صحنه حضور خواهد داشت چرا که سرمایه گذاران به دنبال یک پناهگاه امن برای سرمایه خود هستند. این خبر خوبی برای ساکنین امارات متحده عربی خواهد بود. تمام کشور های عضو GCC واحد پول خود را با نرخ دلار آمریکا ثابت می کنند. لذا ارزش پول این کشور ها به شدت وابسته به دلار است.

آقای کاشیاپ می گوید بانک مرکزی آمریکا نرخ سود را چهار بار در سال گذشته افزایش داده است. سوال بزرگ این است که آیا جی پاول از رییس جمهور ترامپ انتقاد می کند و برای افزایش بیشتر تلاش می کند؟

روس مولد، مدیر سرمایه گذاری در پلت فرم انلاین معاملات AJ Bell می گوید: دلار باید نگرانی ها را نسبت به افزایش کسری بودجه و عدم دسترسی به سیاست های داخلی کاهش دهد. انتظار می رود یک فرد شجاع در خصوص دلار آمریکا در سال 2019 شرط بندی کند. به خصوص اینکه احتمال دارد صندوق بین المللی پول نرخ بهره را مجدد افزایش دهد. تمایل رییس جمهور ترامپ در خصوص کاهش کسری تجاری، باید از دلار در مقابل یورو و استرلینگ حمایت کند. احتمالا آینده دلار روشن است و شاید با ارزش ترین پول در سال 2019 باشد.

چشم انداز: یک سال خوب در انتظار دلار

یورو


یورو

آقای کاشیاپ می گوید اگر بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را افزایش دهد، یورو باید مواظب باشد! او اضافه کرد: ” اگر چه داده های اقتصادی اروپا بسیار در هم تنیده است اما هیچ تنگنای مالی (monetary tightening = زمانی رخ می دهد که بانک های مرکزی سود خود را بالا ببرند.) را تا تابستان نخواهیم دید. او عقیده دارد که یورو همانند چالش های سیاسی اروپا در مورد توده گرایان و Brexit در کشمکش خواهد بود.

چشم انداز: چشم انداز سالی پر از سر و صدا برای یورو

روپیه هند


روپیه هند

در سال گذشته ارز های جدید بسیار افت داشته اند. به خصوص روپیه هند که حدود 9 درصد از ارزشش کاسته شده است. این عدم قطعیت می تواند تا انتخابات (ماه های می و آوریل) ادامه پیدا کند که البته با چشم انداز افزایش قیمت در بازار های سهام و روپیه همراه است.

دهش ممتانی، سرپرست سرمایه گذاری و مشاور Financial Brokers در دبی، در خصوص افزایش ارزش روپیه بسیار خوش بین است. با افزایش رشد اقتصادی، روپیه نیز جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد.

آقای ممتانی اضافه می کند: بانک فدرال با کاهش سرمایه های خروجی از هند و نوسانات مربوط به مبادلات خارجی، به افزایش ارزش روپیه کمک می کند.

چشم انداز: روپیه یک تابستان هیجان انگیز در پیش رو دارد.

دلار کانادا


دلار کانادا

دلار کانادا می تواند بالاترین رقم رشد را داشته باشد. نرح بیکاری در این کشور کاهش یافته است و اقتصاد این کشور باید توسط توافق نامه USMCA تقویت شود. این توافق نامه، فرصت سرمایه گذاری تجاری را بیشتر می کند.

طرح پیشنهادی اخیر نخست وزیر این کشور سبب کاهش مالیات می شود. انتظار داریم بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را از 1.75 به 2.25 افزایش دهد که این امر سبب می شود قیمت دلار نیز بالا رود. شاید دلار کانادا نتواند با ارزش ترین پول در سال 2019 باشد اما آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت.

چشم انداز: اوضاع دلار کانادا بهتر می شود.

دلار نیوزلند


دلار نیوزیلند

تحلیلگران معتقد هستند به دلیل رشد تولید ناخالص داخلی به پایین ترین سطح پنج ساله خود می رسد. بانک مرکزی نیوزیلند شرایط سرمایه گذاری سنگین تری را اعمال خواهد کرد. ما انتظار داریم بانک مرکزی نیوزیلند نرخ بهره برای مقابله با کند شدن رشد اقتصادی کاهش دهد.

چشم انداز: وضعیت دلار نیوزیلند رضایت بخش نخواهد بود.

دلار استرالیا


دلار استرالیا

دلار استرالیا پس از کاهش قیمت خانه در سیدنی احتمالا کاهش ده درصدی را خواهد داشت. این امر موجب ثروت منفی برای خانواده ها شده و هزینه های شخصی را به شدت محدود می کند. کاهش اقتصاد چین موجب افزایش تقاضا برای کالا های استرالیا می شود. در این صورت بانک مرکزی استرالیا مجبور به کاهش نرخ بهره می شود. تمامی این موارد دست به دست هم خواهند داد که دلار استرالیا نتواند نقش با ارزش ترین پول سال 2019 را ایفا کند.

چشم انداز: بحران کالا، استرالیا را تهدید می کند.

ین ژاپن


ین ژاپن

واحد پول ژاپن برای سه سال متوالی افزایش ارزش را در پی داشته است و احتمالا در سال جاری نیز بهتر خواهد شد. نگرانی های جنگ تجاری و اقتصاد بیمار دنیا باید حاشیه امن خود را افزایش دهد.

چشم انداز: سرمایه گذارانی که نگران سرمایه خود هستند، بایستی موجب افزایش ارزش ین شوند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا
رضا
5 سال قبل

بی ارزشترین
ریال ایران!