تبلیغات ارز دیجیتال

خداحافظی اتریوم از میان تبلیغات گوگل

در طول سه روز گذشته، یکی استارت آپ مبتنی بر اتریوم، برخی تبلیغات در گوگل نشان داده نمی شود. پس از مطرح شدن این موضوع در توییتر این شرکت (Decenter) اکانت رسمی تبلیغات شرکت گوگل (Google Ads) پاسخ داد:

نمی توان به طور مستقل تایید کرد که کلمات کلیدی شما واجد شرایط تبلیغ است، توصیه می کنیم به بخش سیاست محصولات و خدمات مالی ما در حوزه ارز دیجیتال مراجعه کنید.

گوگل ادز

کلمات کلیدی که گوگل ادوردز (Google Adwords) از آنها صحبت می کرد هر دو شامل واژه اتریوم (Ethereum) بود.

پس از اینکه این شرکت این ماجرا را پیگیری کرد، اعلام کرد:

از 9 ژانویه تبلیغاتی که در کلمات کلیدی خود عبارت اتریوم را داشته باشند، در گوگل پذیرفته نمی شوند و با خطای زیر مواجه می شوند.

شرکت Deventer
خطا برای تبلیغات ارز دیجیتال

طبق این ارور امکان نشان دادن این تبلیغ در بازار هدف (آمریکا و ژاپن) فراهم نیست.

گوگل در سپتامبر 2018 ممنوعیت تبلیغات ارز دیجیتال را اعلام کرده بود اما مجدد در مارس 2018 این تبلیغات را از سر گرفته بود. گوگل نگران کلاه برداری هایی است که از طریق ارز دیجیتال، رخ می دهد. اسکات اسپندر مدیر اجرایی این شرکت رسما اعلام کرده است:

ما گوی بلورین پیش گویی نداریم و نمی دانیم آینده ارز های دیجیتال به چه سمتی می رود. اما به اندازه کافی آسیب به مشتریان و یا پتانسیل آسیب به آنها را دیده ایم و می دانیم این حوزه ای است که باید بسیار با احتیاط با آن برخورد کنیم.

گوگل اعلام کرده است که به تعداد محدودی از تبلیغات این حوزه، اجازه فعالیت می دهد. از این رو گوگل مطمئن است که تمامی تبلیغات مربوط به ارز های رمزپایه با دقت بررسی می شوند و امکان کلاه برداری خیلی کمتر است.

هرچند گوگل مدعی است این محدودیت تنها مربوط به اتریوم نیست اما تمامی خبر ها حول این ارز دیجیتال می گردد.

چندی قبل، بنیان گذار میلیونر اتریوم، ویتالیک بوترین، در یک نظرسنجی توییتری با هدف طنز، ترک اتریوم و کار کردن در گوگل را به رای گذاشت. این در حالی بود که همه تصور می کردند گوگل در حال کار کردن روی ارز دیجتال مخصوص به خود است!

استخدام خالق اتریوم در گوگل

طبق پیامی که برای ویتالیک از سوی گوگل ارسال شده بود، اعلام شد : گوگل در حال حاضر یا در آینده نزدیک پذیرای شما خواهد بود!

این ماجرای جذاب به همین جا ختم نشد. دستمزدی که به این میلیونر برای کار کردن در گوگل پیشنهاد شده بود، چیزی در حدود کار کردن یک کارآموز ساده بود. ویتالیک خود توضیح می دهد:

امیدوارم که این پیشنهاد شوخی بوده باشد؛ یکی از مسئولین گوگل از طرف دپارتمان منابع انسانی، ظاهرا به طور تصادفی به من ایمیل فرستاده است. این به احتمال زیاد به خاطر آنالیز گیت هاب من توسط یک الگوریتم یادگیری ماشینی بوده که متوجه امتیاز بالای من در المپیاد بین المللی شده است.


ویتالیک بوترین
خالق اتریوم

هرچند با توجه به درآمد میلیونی ویتالیک بوترین، این پیشنهاد خیلی غیر منطقی به نظر می رسد اما اینکه در پشت پرده چه اتفاقاتی در جریان است، باید اندکی صبر کرد!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments