ماینر بیت کوین

معرفی ماینر جدید بیت مین : Antminer T19

شرکت بیت مین، انت ماینر T19 را به عنوان دستگاهی ارزان تر از ماینر بیت کوین Antminer S19 عرضه کرده است. مدل جدید ماینر در حالی عرضه می شود که Bitmain سهام بازار خود را در مقابل رقیبش Micro BT از دست داده است. بیت مین همچنین اخیرا یک firmware جدید برای +S17 و +T17 ارائه کرده است تا نرخ خرابی گزارش شده از این دستگاه ها را پوشش دهد. در ادامه به تفصیل بیشتر این خبر ها می پردازیم.

بیت مین دستگاه ماینر جدید و ارزان تری در محدوده انت ماینر های تولید شده خود، عرضه کرده است. انت ماینر T19 دارای هش ریت یا قدرت استخراج 84 تراهش بر ثانیه و راندمان انرژی 37.5 ژول بر تراهش دارد. در مقایسه این اعداد با مدل Antminer S19 متوجه می شویم که آن دستگاه دارای هش ریت بیش از 95 تراهش بر ثانیه بوده است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که قیمت انت ماینر جدید حدود 1750 دلار است، در حالی که Antminer S19 حدود قیمت 1785 دلار است.

از نظر سودآوری، مدل جدید T19 می تواند در روز 3.14 دلار سود بدست آورد، درحالی که S19 طبق محاسبات F2pool با فرض هزینه برق 0.05 دلار برای هر کیلووات ساعت، سو 3.93 دلاری در هر روز به استخراج کننده بدهد. بیت مین در سایت خود گفته است که تراشه به کار رفته در T19 از همان نسل تراشه هایی است که درانت ماینر S19 و S19 Pro استفاده شده است و البته از تراشه T17 کارآمدتر است.

بیت مین همیشه سری S و سری T از محصولات Antminer خود را تولید می کند. توماس هلر مدیر تجاری F2pool افزود که محصولات سری S پرچمدار هستند و هش ریت بالاتری دارند و کارآمدترند، در حالی که سری T ، ماینر های ارزان تری هستند.

انت ماینر T19 از امروز به بازار عرضه می شود و بین 21 تا 30 ژوئن برای ارسال آماده می شود. در حالی که تاریخ ارسال S19 از زمان فروش اول تا 30 ام سپتامبر است. این موضوع سبب می شود که بسیاری از استخراج کنندگان خرید T19 را به خاطر این موضوع ترجیح دهند. قابل ذکر است که بیت مین برای جلوگیری از احتکار فقط خرید دو T19 برای هر کاربر را تایید می کند.

این محصول جدید بیت مین زمانی عرضه می شود که با وقوع هاوینگ بیت کوین و کاهش پاداش استخراج از 12.5 به 6.5، ماینر ها به دنبال جایگزین دستگاه های قدیمی خود با دستگاه های قدرتمند هستند.

انت ماینر T19

مدل های انت ماینر T17 و S17 بین 20 تا 30 درصد نرخ شکست را نشان داده اند در حالی که به طور معمول این عدد 5 درصد بوده است. این شرکت پیش از این گفته بود که به طور جدی در حال بررسی T17 است و در حال پیدا کردن راه حلی با مشتریانی است که با این مشکل رو به رو شده اند.

هفته گذشته بیت مین سیستم عامل (firmware) جدیدی برای S17 و +S17 منتشر کرد و از کاربران خواست تا آنرا در batch های کوچک آپدیت کنند. این شرکت هم چنین به خاطر وضعیت بد ناشی قطع برق در فارم های استخراج، سیستم عامل خود را نیز بهبود داده است.

Bitmain اخیرا با Core Scientific مستقر در آمریکا همکاری کرده است تا ماینر های مستقر در آمریکای شمالی بتوانند بری تعمیر دستگاه های خود راحت تر اقدام کنند و نیازی به ارسال به چین برای انجام تعمیرات مربوطه نیست.

شرکت بیت مین برای بازیابی بازار سهام خود در مقابل شرکت رقیب MicroBT که طیف وسیعی از محصولات Whatsminer را تولید می کند، قدم های بسیاری را برداشته است. طبق محاسبات F2pool مدل های whatsminer MicroBT به نام +M30S و ++M30S در حال حاضر در جایگاه دومین و سومین ماینر های سودآور قرار دارند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments