افشای دلیل بروزرسانی شبکه اتریوم

آسیب پذیری اصلاح شده می توانست اتریوم را در 2 سال گذشته فلج کند

بنیاد اتریوم در مورد آسیب پذیری امنیتی که برای اولین بار در سال 2019 مشاهده شد و می توانست شبکه اصلی را متوقف کند و ارتقایی که ماه گذشته در برلین انجام شد ، اظهاراتی داشته است.

بنیاد اتریوم یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن جزییات یک آسیب پذیری بالقوه فاجعه بار توضیح داده شده است که می توانست منجر به بروز خطا در شبکه اصلی با هزینه ای پنج رقمی شود تا اینکه در ماه گذشته هارد فورکی در برلین به اجرا درآمد.

پست وبلاگ مذکور این آسیب پذیری را تهدیدی جدی علیه سیستم عامل اتریوم توصیف کرد تا اینکه به روزرسانی های آوریل به نجات این شبکه آمد.

از آنرو که اطلاعاتی از این تهدید به اشتباه در گذشته به بیرون درز پیدا کرده بود این گزارش تهدید را “یك راز آشكار” توصیف كرد. به دنبال اجرای هارد فورک برلین ، بنیاد که این تهدید را بعد از اجرای بروزرسانی تا حدودی افشا شده دیده بود اظهار داشت :

“مهم است که جامعه دلیل تغییراتی که بر روی تجربه کاربر تاثیر منفی میگذارد ، مانند افزایش هزینه های گس و محدود کردن بازپرداخت ،را بداند.”

اتریوم تنها شبکه ای نیست که پس از اجرای بروزرسانی برای محافظت در برابر سوء استفاده ها و آسیب پذیری های طولانی مدت مجبور به افشای جزئیات می شود.

در سپتامبر سال 2020 ، محققان کریپتو Braydond Fuller و Javed Khan مقاله ای منتشر کردند که نشان دهنده آسیب پذیری “بالا” در راه حل های لایه دوم شبکه بیت کوین یعنی شبکه لایتنینگ بود. با وجود آسیب پذیری معرفی شده  نویسندگان تخمین می زنند که 50٪ از نودهای بیت کوین در معرض ریسک قرار داشته اند ، طبق اظهارات نویسندگان، هیچ تلاشی برای جبران ضعف صورت نگرفته است.

لایه دوم اصطلاح رایج برای راه حل هایی است که برای کمک به مقیاس برنامه شما با انجام معاملات خارج از شبکه اصلی (لایه اول)، طراحی شده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments