سقوط بیت کوین

کاهش قیمت بیت کوین تا 40 هزار دلار و افزایش جریان ورودی به صرافی های متمرکز

افزایش جریان ورودی بیت کوین به صرافی های متمرکز، پیش بینی ادامه حرکت نزولی را در شبکه های اجتماعی تبدیل به بحثی داغ کرده است .

جریان ورودی بیت کوین به صرافی های متمرکز افزایش یافته است و باعث گمانه زنی های نزولی بازار ارز دیجیتال برای ایجاد یک سقوط قابل توجه شده است.

 Lex Moskovoski در Moskovoski Capital، داده هایی را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد 22917 بیت کوین در تاریخ 18 ماه مه طی یک ساعت به صرافی های متمرکز منتقل شد. مسکوفوسکی خاطرنشان کرد که جریان ورودی ساعتی، در بیشترین میزان از زمان سقوط “پنجشنبه سیاه” در مارس 2020 است.

جريان خروجی از صرافی ها معمولاً نشان دهنده این است که دارایی های ارز دیجیتال، برای امنیت یا شرکت در پروتکل های DeFi به کیف پول های سرد منتقل می شوند. جریان ورودی به صرافی های متمرکز معمولا به این شکل تفسیر میشود که این دارایی ها برای فروش انتقال داده شده اند.

داده های جمع آوری شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال Glassnode در دو روز گذشته نشان می دهد که حجم خالص انتقال بیت کوین به صرافی متمرکز اصلی بازار یعنی بایننس در حال رکورد شکنی های متوالی بوده است. این داده ها توسط ویلیام کلمنته، تحلیلگر توییتر با 70400 فالوور خود به اشتراک گذاشته شد و باعث پیش بینی قیمت نزولی در رسانه های اجتماعی شد. 

نمودار

این نمودار نشان می دهد تقریباً 35000 بیت کوین به ارزش بیش از 1.4 میلیارد دلار در 48 ساعت گذشته به صرافی بایننس واریز شده است.

دلایل خوش بینی برخی از سرمایه گذاران

علی رغم کاهش قیمت بیت کوین تا 40000 دلار به عنوان سطح حمایتی محلی برخی از سرمایه گذاران دلایلی را برای خوشبنی نسبت به حرکت صعودی بیت کوین بیان میکنند.

تحلیلگر مشهور، لارك دیویس، اظهار داشت ركود اخیر باعث شده است كه شاخص قدرت نسبی 14 روزه بیت کوین برای اولین بار از مارس 2020 در سطح اشباع فروش قرار گیرد پس این احتمال وجود دارد كه سقوط به پایین ترین سطح خود نزدیک شود.

برخی دیگر از این سقوط قیمت به عنوان یک کاتالیزور احتمالی جهت بهبود حرکت صعودی یاد می کنند و پیش بینی بازگشت سریع به روند صعودی  پس از اتمام فروش را دارند.

کاربر توییتر “YHRW80” به جریانهای رو به افزایش بیت کوین در بازارهای مشتق طی سال 2021 اشاره کرد و نتیجه گرفت که احساس غالب در بازارها ترس نیست بلکه “طمع” است.

با این حال، شاخص ترس و طمع بیت کوین با تحلیل YHRW80 موافق نیست و احساسات فعلی بازار بیت کوین را “ترس شدید” توصیف می کند.

امروز اخبار خوشایندی وجود داشت و یک رسانه های هندی گزارش داد که دولت این کشور قرار است در مورد ممنوعیت و برنامه ریزی ارز های دیجیتال  تجدید نظر کند و یک هیئت متخصص جدید برای بررسی قانون گذاری دارایی های رمزنگاری در هند تشکیل دهد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که یک دلیل عمده دیگر برای افزایش جریان های ورودی این است كه مهلت مقرر برای صادر كننده بحث برانگیز بورس اوراق بهادار تتر برای افشای سوابق مالی سه ماهه خود به عنوان بخشی از تسویه حساب با دفتر دادستان كل نیویورك، فردا است. هفته گذشته، Tether برای اولین بار تجزیه و تحلیل ذخایر خود را اعلام کرد و ادعا کرد که سه چهارم دارایی های پشتیبانی شده از استیبل کوین، پول نقد، معادل نقدی و سایر سپرده های کوتاه مدت و اوراق و اسناد بهادار قابل انتقال است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments