آینده پول

آینده پول چیست؟ کدام سیستم پولی جایگزین می شود؟

همه ما در زندگی روزمره خود “چه خوب و چه بد” به پول وابسته ایم. ارز یک سیستم ساده برای تجارت در طول حیات بشر است، سیستمی که احتمالا اکثر مردم آن را زیر سوال نمی برند. اما آخرین باری که تاریخ و آینده پول را در نظر گرفتید، چه زمانی بوده است؟ افزایش بانکداری الکترونیکی و ارز های دیجیتال می تواند نشان از این باشد که ما در حال حرکت به سمت دنیایی بدون پول کش یا همان پول های کاغذی هستیم. در نظر گرفتن پتانسیل ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، بسیار جالب است. با وجود بیش از 3000 ارز دیجیتال، این حوزه سرشار از فرصت ها و جنجال هاست.

زمانی که ما امکانات آینده پول را در نظر می گیریم، ممکن است چشم انداز تازه ای از شرایط مالی خودمان فراهم می شود. شاید آگاهی از چگونگی تکامل پول بتواند به ما کمک کند تا تصمیمات مالی هوشمندانه تر و آینده نگرانه تری بگیریم. آیا مفهوم پول در آینده تغییر خواهد کرد؟

ما شش پیش بینی کلیدی در مورد نحوه تغییر ارز و رابطه ما با آن یا به عبارت بهتر “آینده پول” بیان کرده ایم.

🔸 بانکداری دیجیتال به یک هنجار اصلی می شود.

بانکداری دیجیتال همان نوع از خدمات بانکیست که به صورت آنلاین برای کاهش ریسک، بهبود کارایی و خدمات بهتر به مشتریان انجام می شود. خصوصا در پی همه گیری کویید-19 بانکداری حضوری به تدریج در حال کاهش است. با سرعت فزاینده ای که شعب بانک های تجاری بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات خود را ارائه می دهند، منطقیست که آینده پول در این مسیر ادامه پیدا کند.

جای تعجب نیست که کارشناسان پیش بینی می کنند بانک های بیشتری به خدمات کاملا دیجیتالی روی آورند. بانکداری دیجیتال یک بازی برد برد است. مشتریان در وقت خود صرفه جویی می کنند و نیاز به ارتباطات رو در رو کاهش پیدا می کند. از سوی دیگر بانک ها با تغییر سرویس ها به صورت کاملا آنلاین، بخشی از معاملات خود را در فضای اداری پس انداز می کنند. علاوه بر آن پرداخت های آنلاین به شما کمک می کند تا با اپلیکیشن های برنامه و بودجه خود پایبند باشید و راحت تر پس انداز کنید.

بانکداری دیجیتال این امکان را به مشتریان می دهد تا هر کاری را که با یک حساب سنتی انجام می دادند، اکنون به صورت آنلاین انجام دهند.

🔸 مردم برای سرمایه گذاری بیشتر به متخصصین اعتماد می کنند.

ارز های دیجیتالی مانند کریپتو کارنسی ها درحال پیشرفت هستند و در طولانی مدت یک فرصت سرمایه گذاری خوب به کاربران می دهند. با مدیریت پول دیجیتال و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی که به سرعت در جهان به محبوبیت رسیده است، جای تعجب نیست که کارشناسانی پدید آیند که ادامه این روند را پیش بینی کنند. متخصصینی که به آنها Robo Advisor گفته می شود، در آینده به یکی از جریان های اصلی تبدیل خواهند شد.

از آنجایی که راه حل های سرمایه گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Robo Advisor معمولا به دانش کاملی از نیازمندی های بازار نیاز ندارد، در میان سرمایه گذاران جدید بسیار محبوب شده است. با این حال هنوز ممکن است که برخی شما را به ورود حجم بالایی از سرمایه ترغیب کنند، بنابراین عاقلانه ترین روش آن است که با احتیاط پیش روید. از سوی دیگر یک وجه برتری مشاوران سرمایه گذاری آن است که این امکان را به شما می دهد که فعالیت های اولیه که ممکن است برای سرمایه گذاران خسته کننده به نظر برسد، انجام دهند.

🔸 ارز های دیجیتال به اصلی ترین مسیر سرمایه گذاری تبدیل می شوند.

اگرچه ارز های دیجیتال برای بسیاری از افراد هنوز یک مفهوم خارجی محسوب می شوند اما طی دو دهه گذشته یکی از مهم ترین و داغ ترین موضوعات جهانی بوده اند. ارز های دیجیتال مانند بیت کوین با استفاده از فناوری بلاکچین، موجب تمرکز زدایی، شفافیت و تغییر ناپذیری در جهان بانکداری آنلاین می شوند. با این حال برخی از افراد ممکن است به ارز های دیجیتال زود اعتماد نکنند. چرا که رمز ارز ها سوابق بی ثباتی از خود نشان داده اند وتحت کنترل هیج مقررات دولتی نیستند.

زمانی که جهان به سمت سیستم های مبادله مالی حرکت کند که تسهیلاتی را پاداش می دهند، می توان گفت که ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاکچین، می توانند به عنوان آینده پول محسوب شوند. بانک های بزرگ، شرکت های حسابداری، شرکت های نرم افزاری و حتی دولت ها، میلیون ها دلار در زمینه تحقیقات ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

همین موضوع می تواند به عنوان یک نشانه برای مردم عادی باشد تا با خرید بیت کوین یا سایر ارزها، یک سرمایه گذای پر سود را تجربه کنید.

عدم پذیرش پول نقد

🔸 کشورها به سمت یک جامعه بدون پول نقد حرکت می کنند

بسیاری از کشورها به جای پول نقد به دنبال پرداخت های دیجیتالی هستند. اگرچه زندگی در دنیایی بدون پول فیزیکی در آینده نگران کننده به نظر می رسد، اما با توجه به سهولت سیستم های پرداخت موبایلی مانند اپل پی باور این موضوع خیلی سخت نیست که روزی پول های کاغذی حذف می شوند. البته قطعا ملاحظات مهمی مربوط به حفظ حریم خصوصی وجود دارد که رهبران اقتصادی بایستی در حرکت به سمت یک جامعه بدون پول نقد آنها را در نظر بگیرند.

برخی از اقتصادهای توسعه یافته سریعتر از سایر کشور ها به سبک زندگی بدون پول روی آورده اند. به عنوان مثال کشورهای اروپایی مانند سوئد از معاملات دیجیتال برای 98 درصد از فعالیت های تجاری کشورها استفاده می کنند. اگرچه مزایای بالقوه زیر ساخت های پرداخت دیجیتالی بسیار جالب است اما با این حال کشورها به سرعت به سمت جامعه ای بدون پول حرکت نمی کنند.

🔸 مدیریت پول هدفمند تر می شود.

در دهه آینده، به احتمال زیاد پیشرفت های پیدا شده در فین تک باعث می شود، پول ما بیشتر به درد ما و ارزش های ما بخورد. با افزایش سرمایه گذاری اثر گذار، نسل جوان سرمایه گذار از پول به روش هدفمندتری استفاده خواهند کرد و البته آنها می خواهند که بانک ها نیز این مساله را منعکس کنند. در حالی که بانک با استفاده از پول شما ثروتمند تر می شود، اما ممکن است پول شما تنها برای شما کار نکند و بلکه بر علیه شما نیز عمل کند.

در ادامه اینفوگرافیکی در زمینه پول برای شما تهیه کرده ایم که با بررسی تاریخچه پول، پیش بینی هایی در زمینه آینده پول به شما می دهد. با کلیک بر روی تصویر می توانید آنرا به صورت تمام صفحه مشاهده کنید.

اینفوگرافیک آینده پول

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
عارف
عارف
1 سال قبل

با درود من دنبال سیستمی هستم که کلا پول رو حذف کنه چه کاغذی چه دیجیتال و یکنوع اقتصاد نوین رو جایگزین کنه اگر روشی بلدید بفرمایید

حسین
حسین
3 سال قبل

دوستان گل .ارز بیت کانکت و نحوه ی کلاه برداریشو یه سرچ بزنین.سال ۲۰۱۸از قیمت ۴۳۵دلار اومد به ۶۰سنت .
حالا چطوری بود.واسه دو سه ماه اول خوب بود بعد که یه سرمایه عالی جور شد همه رو زد به جیب وهیچکسم نتونست کاری بکنه.
هیچ موقع دنبال یه شبه پولدار شدن نباشید.شیرینه ولی سمیه😉
در ضمن خانوم امامی واقعا خوشحالم که اطلاعاتتون اینقدر بالاست

محمد
محمد
پاسخ به  حسین
3 سال قبل

کلا بازار ارز دیجیتال نوسان داره. برای بلند مدت خوبه اما کوتاه مدت جواب نیست. اونم نه هر ارزی… ارزهای معروف مثه بیت کوین

علی
علی
3 سال قبل

خیلی عالی بود. مرسی