بروزرسانی جدید Bitcoin Core

فرم پیشفرض آدرس های بیت کوین در کلاینت جدید Bech32 می شود

تیم توسعه دهنده هسته بیت کوین، بروزرسانی جدیدی را برای نرم افزار کلاینت اصلی بیت کوین دیروز منتشر کرد. این نوزدهمین نسخه ای است که در تاریخ بیت کوین منتشر می شود.

انتشار Bitcoin Core نسخه 0.19.0 (و کمی بعد تر 0.190.1 که به دلیل کشف یک مشکل لحظه آخری منتشر شد)، تحت نظارت مسئول اصلی این پروژه، ولادمیر جی وان در لان، بوده و آن طور که گفته می شود بیش از صد نفر دیگر در توسعه آن طی شش ماه گذشته شرکت داشته اند.

سگویت

فرمت جدید و هماهنگی بهتر با SegWit

طبق گفته های آرون وان ویردام، نسخه 0.19.0.1 شامل بهبود هایی در عملکرد، بروزرسانی ها و رفع باگ هایی می شود که از 550 درخواست Pull در گیت هاب به آن ها رسیده بود.

فرمت آدرس دهی bech32 حالا برای اولین بار به عنوان گزینه پیشفرض در رابط کاربری گرافیکی کیف پول Bitcoin Core در نظر گرفته شده که خود این نوع فرمت اوایل سال 2018 و با ورژن 0.16.0 معرفی شد.

Bech32 شامل یک اصلاحات نسبت به فرمت قبلی می شود از جمله این که دیگر فرقی بین حروف بزرگ و کوچک در آدرس دهی نیست و آدرس ها به جای 1 یا 3 با bc1 شروع می شوند. بنابراین آدرس ها نسبت به فرمت قبلی کمی طولانی ترند اما در آن از کاراکتر های متفاوت کمتری استفاده می شود. این تغییرات بیشتر به این دلیل ایجاد شده تا از رخ دادن خطا های انسانی در نوشتن یا بلند خواندن آدرس ها جلوگیری شود.

یک نمونه آدرس bech32
یک نمونه آدرس bech32

علاوه بر این، Bech32 سازگاری بیشتری با کیف پول های SegWit خواهد داشت چرا که حالا تراکنش هم داده های کمتری را به شبکه بلاک چین ارسال می کنند و هزینه هم کاهش می یابد.

وان ویردام اشاره می کند که کلاینت نرم افزاری بروزرسانی شده همچنین این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا در قسمت Setup برنامه یک گره هرس شده ایجاد کنند که بلاک های قدیمی را ندارد و در نتیجه فضای کمتری برای دانلود نیاز دارد.

بهبود های امنیتی و حریم خصوصی

گره ها از حالا می بایست اتصال های بیشتری به یکدیگر داشته باشند تا در برابر حملات تقسیم بندی گره ها مقاوم تر باشند. Bloom Filters روشی برای کلاینت های سبک، از جمله آن هایی که با تلفن همراه خود اجرا می کنند تا داده های مرتبط با خود را از تمام گره ها در شبکه درخواست دهند، حالا منسوخ شده است چرا که از نظر حریم خصوصی ضعیف هستند.

به جای قابلیت Bloom Filters، در نسخه 0.19.0.1 راهکار جدیدی به نام Compact client-side block filtering در نظر گرفت شده است که اساسا فرآیندی که در Bloom Filters طی می شد را با به کارگیری تمام گره ها برای ساخت فیلتر های هر بلاک و قادر سازی کلاینت های سبک به استفاده از این فیلتر ها برعکس می کند؛ به این ترتیب مشخص می شود که آیا تراکنش های مرتبط با آن ها در یک بلاک انجام شده یا خیر.

در Bitcoin Core نسخه 0.19.0 پروتکل پرداخت (BIP 70) از رابط کاربری گرافیکی حذف شده با این نکته که از این قابلیت به طور گسترده استقبال نشد و اکثر کیف پول ها از همان طرح URI ساده (BIP 21) برای دریافت پرداخت ها استفاده می کنند.

سایر قابلیت هایی که به آن ها اشاره شده شامل پشتیبانی از تراکنش های با پروتکل امضای چند قسمتی (PSBT) است که برای تراکنش های چند امضایی و CoinJoin کاربرد دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments