تهدید بزرگ بعدی برای لونا کلاسیک | مشکل اعتبارسنجی های LUNC چیست؟

تهدید بزرگ بعدی برای لونا کلاسیک | مشکل اعتبارسنجی های LUNC چیست؟

بر اساس آخرین اخبار LUNC، طرفداران لونا کلاسیک نگرانی هایی را در مورد افزایش تعداد اعتبارسنجی هایی که کارمزد صفر ارائه می دهند، مطرح کرده اند.

انفجار اکوسیستم Terra در ماه می سال گذشته، که در مجموع 60 میلیارد دلار هزینه داشت، شکاف هایی را در پایه های صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است که پس از یک سال هنوز فجایع مالی آن جبران نشده است. شبکه مبتنی بر کازماس که از اکوسیستم فروپاشیده Terra خارج شده است، به نوعی توانسته خود را در بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال حفظ کند، هرچند که با ایرادات متعددی آکنده شده است.

بزرگترین مشکل LUNC

پس از بحث در مورد مکانیسم توکن سوزی لونا کلاسیک و بحث‌هایی که در چندین پیشنهاد حاکمیتی گسترش یافت، شبکه همچنان با مانع بزرگ دیگری روبرو است. در حالی که تعداد قابل توجهی از اعتبار سنجی ها در حال حاضر در شبکه وجود دارد، توسعه در میان این اعتبار سنجی ها به تدریج تبدیل به یک موضوع نگران کننده می شود.

طبق گفته Classy Crypto، یکی از مدافعان LUNC که به طور اتفاقی دارای یک گره اعتبارسنجی در شبکه است، مهم ترین مسئله ای که در حال حاضر لونا کلاسیک (LUNC) را تحت تاثیر قرار داده است، افزایش اخیر در تعداد اعتبارسنجی هایی است که خدمات استیکینگ را با کارمزد در سطح صفر ارائه می دهند.

♦️او خاطرنشان می‌کند اعتبارسنجی‌ای که کارمزد دریافت نمی کند به معنای توسعه صفر است و به نوبه خود بر اعتبارسنجی‌های کوچک‌تر تأثیر منفی می‌گذارد و منجر به ورشکستگی می‌شود. در بیشتر موارد، اعتبار سنجی ها برای جذب تعداد بیشتری از کاربرانی که علاقه مند به اشتراک در شبکه برای پاداش هستند، هیچ کمیسیونی دریافت نمی کنند.

وی ضمن صحبت در مورد پیشنهاد حاکمیتی که به دنبال حل این موضوع بود و اخیراً به تصویب رسید، گفت:

ما پیشنهاد هزینه حداقل 5٪ را تصویب کردیم، همه تایید کنندگان/نمایندگان LUNC باید از تایید کنندگان خود بخواهند که تغییر دهند. 5% وجوه را تضمین می کند تا اعتبار سنجی ها بتوانند در واقع اکوسیستم ما را بسازند.

او همچنین اضافه کرد: «دریافت 5 درصد پاداش بیشتر در لونا کلاسیک، ارزشی ندارد که 50 درصد اعتبارسنجی‌ها هر ماه پول خود را از دست بدهند.»

مشکلات اعتبار سنجی LUNC

پیش از این، اعتبارسنجی‌های LUNA PFC، Lavender.Five و Red Herring تعداد کمی از اعتبارسنجی‌های جدیدتر را فراخوانی کرده‌اند که کارمزد های خود از 0% به 20% افزایش دهند. به گفته لری، یک مهندس Delphi Digital، اعتبارسنجی‌های LUNC پس از کسب 2.5 میلیون LUNA می‌توانند تا 192 هزار دلار در سال درآمد کسب کنند.

علاوه بر اینکه اعتبار سنجی ها کارمزد را بدون هشدار به جوامع خود افزایش دادند، همچنین مشخص شد که سه اعتبارسنجی اضافی یعنی Luna Whale، Lunatic Validator و Long Live Luna درگیر فعالیت های غیراخلاقی بودند. Red Herring حتی مشخصاتی را در مورد پیکربندی هر یک از سه اعتباردهنده ارائه کرد و چندین رفتار مشکوک را ذکر کرد.

در حال حاضر، قیمت LUNC در 0.0001619 دلار معامله می شود که نشان دهنده کاهش 0.25 درصدی در 24 ساعت گذشته در مقابل کاهش 4.72 درصدی در هفت روز گذشته است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments