نوسانات قیمت بیت کوین در لبه تیغ | 5 نکته که باید در مورد عملکرد این هفته BTC بدانید!

نوسانات قیمت بیت کوین در لبه تیغ | 5 نکته که باید در مورد عملکرد این هفته BTC بدانید!

حرکت قیمت بیت کوین در لبه چاقو قرار دارد زیرا تجزیه و تحلیل امیدوار است که بسته شدن کندل ماهانه بتواند پایان مثبت هفته را منعکس کند.

بیت کوین همچنان برای بازگشت به روند صعودی با رسیدن به پایان ماه فوریه تلاش می کند زیرا بسته شدن کندل ماهانه شروع قیمت یک هفته دیگر است.

به نظر می رسد که بزرگترین ارز رمزنگاری شده با بسته شدن دومین ماه سال 2023، دستاوردهای خود را حفظ کند – و امید گاوها را در این روند زنده نگه می دارد.

آیا روزهای خوب می تواند ادامه یابد؟ هفته آینده می تواند به معنای زمان تصمیم گیری برای یک منطقه کلیدی از اقدام قیمت بیت کوین در حدود 25000 دلار باشد.

در صورتی که حمایت پایدارتر شود، تحلیلگران به 30000 دلار چشم دوخته اند، در حالی که با این وجود نگرانی ها مبنی بر اینکه بازگشت به سمت مقاومت که در ژانویه پس گرفته شده است همچنان در میان است.

در میان یک هفته آرام برای داده های کلان اقتصادی، هر محرکی می تواند روند بعدی بیت کوین را تعیین کند.

یک نکته قطعی است، داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که دارندگان بیت کوین در درازمدت هنوز تمایلی به فروش ندارند و با قیمت‌های فعلی همچنان به طور انبوه به BTC خود اضافه می‌کنند.

کوین تلگراف نگاهی به برخی از عوامل اصلی می‌اندازد که باید در مورد اقداماتی که بیت‌کوین در هفته آینده انجام می‌دهد در نظر داشت.

بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین

به نظر می رسید که در آخر هفته قیمت نوسانات خوبی داشته باشد، اما بیت کوین توانسته از یک اصلاح بزرگ جلوگیری کند و در هفته جدید به سمت بالا حرکت کند.

بسته شدن کندل هفتگی با قیمت حدود 23500 دلار خبر خوبی برای کسانی بود که می‌خواستند هرچه زودتر یک بازگشت صعودی را ببینند.

تاجر و تحلیلگر معروف Rekt Capital توضیح داد: “بیت کوین توانسته است از سطح 23400 دلاری که بالاترین حد در محدوده ماهانه کلان است، شکسته شود.

این همان کاری است که بیت کوین برای شروع روند صعودی به آن ادامه دهد، زیرا به پایان فوریه نزدیک می شود. عملکرد بیت کوین در ماه آینده بسیار جالب خواهد بود.

چارت قیمت بیت کوین

در سطوح کنونی، قیمت BTC/USD در فوریه 2023 حدود 1.25 درصد افزایش یافته است که از نظر استانداردهای تاریخی اندک است اما همچنان در حفظ سودهای سال قابل توجه است.

برای Rekt Capital، ماه مارس نشان‌ دهنده ماه شکست واقعی BTC/USD است که به خط روند بلندمدت نزدیک می‌شود، شکستن و سقوط به زیر این خط نشان‌ دهنده یک تغییر کامل روند است.

او ادامه داد: «فوریه به پایان خود نزدیک می‌شود و در واقع هیجان زیادی برای BTC وجود ندارد، همانطور که در طول تاریخ در مورد کندل ماهانه قبل از شکست وجود داشته است».

با توجه به اینکه روند نزولی کلان یک خط روند شیب دار است، قیمت بیت کوین در ماه مارس کمی پایین تر خواهد بود و به 24500 دلار می رسد.

چارت قیمت بیت کوین

یک پست دیگر 25000 دلار را به عنوان سطحی برای شکستن به منظور “تایید” روند صعودی کلان تکرار کرد.

معامله گر همکار Crypto Chase در مورد اقدام کوتاه مدت قیمت قاطع تر بود. او همچنین در یک توییت، 25000 دلار را به عنوان خط در شن و ماسه نشان داد.

در آن مرحله، برای من تبدیل به روند پایدار یا شکسته می شود. صبر کنید، ما همچنان می توانیم 25K را بی ثبات ببینیم، چراکه هم می توانیم آن را از دست بدهیم و 20K را به عنوان منطقه حمایت بعدی ببینیم.

توییت

در همین حال، منبع معاملاتی Stockmoney Lizards یک “معکوس صعودی کوتاه مدت” را برای هر دو شاخص قیمت و قدرت نسبی (RSI) در نمودار 4 ساعته با نزدیک شدن به پایان هفته توصیف کرد.

تمرکز کلان به نقدینگی بانک مرکزی

با تغییری تازه نسبت به دو هفته گذشته، انتشار داده های اقتصاد کلان ایالات متحده در آغاز ماه مارس کاهش بیشتری خواهد داشت.

همانطور که Cointelegraph گزارش کرد، با این حال، تحلیلگران به طور فزاینده ای به انتشار نسخه های مشابه از آسیا به عنوان یک تاثیر گذار بالقوه قیمت BTC چشم دوخته اند.

تزریق نقدینگی بانک مرکزی – که در تضاد با فدرال رزرو است – همچنان یک موضوع کلیدی است.

تدتالکس‌ماکرو، مفسر محبوب در آن روز در توییتی نوشت: «نقدینگی جهانی – پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 افزایش یابد، اما اخیراً عقب‌ نشینی کرده است».

چین در ماه دسامبر و ژانویه 450 میلیارد دلار به بازارها پول تزریق کرد – نقدینگی ایالات متحده ثابت است، نقدینگی دولت اخیراً از فدرال رزرو فدرال QT پیشی گرفته است. بازارهای حاصل از نقدینگی ریسک پذیر هستند.

نمودار مقایسه کلان نقدینگی

با این حال، Tedtalksmacro یک روند متضاد بالقوه در قالب بانک ژاپن (BoJ) را برجسته کرد، که او هشدار داد ممکن است هنوز برای مهار تورم به انقباض مالی متوسل شود.

او خاطرنشان کرد: روز جمعه هفته گذشته، تورم اصلی ژاپن به بالاترین سطح از سال 1981 رسید. این گمانه زنی را تقویت کرد که BOJ پس از سال ها سیاست پولی بسیار آسان باید سخت تر شود.

در همین حال، وی با مقایسه عملکرد دارایی‌های کلان ایالات متحده با کریپتو پس از چاپ داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ژانویه، اضافه کرد که دارایی‌های کریپتو علیرغم اینکه دیگران شروع به حرکت بالاتری کرده‌اند، “سرسخت” باقی مانده‌اند.

نمودار مقایسه دارایی های کلان

پلتفرم تحلیلی Mosaic Asset بر پتانسیل فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بیش از حد انتظار در نشست ماه مارس خود تمرکز کرد.

در آخرین نسخه خود نوشت: «هیچ نشانه‌ای مبنی بر کند شدن اقتصاد و گزارش تورمی دیگری که هفته گذشته بیش از حد انتظار بود، نیست… این فشار را بر فدرال رزرو افزایش می‌دهد تا نرخ‌های افزایش را سریع‌تر و طولانی‌تر از آنچه بازارها انتظار دارند نگه دارد.» 

می‌توانید آن را در شانس افزایش بعدی نرخ بهره منعکس کنید، جایی که تخمین‌های ضمنی بازار در حال حاضر به دنبال افزایش 0.25 درصدی دیگر است. اما بازدیدها به سرعت به احتمال 0.50 درصد تغییر می‌کنند و تعداد بیشتری در راه است در حالی که نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری بالاتر می‌مانند.

با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، احتمال افزایش 0.5 درصدی به جای 0.25 درصدی که در فوریه مشاهده شد، در حال حاضر 27.7 درصد است.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو

اولین هفته زیان بار برای فروشندگان

در حالی که بیت کوین ممکن است تا به امروز بیش از 40 درصد افزایش داشته باشد، راه بهبود برای افراد عادی همچنان شکننده است.

این نتیجه‌گیری آخرین داده‌های شرکت تحقیقاتی Santiment است که نشان می‌دهد عملکرد قیمت BTC در هفته گذشته همچنان توانسته ضرر خالص واقعی را بین فروشندگان به همراه داشته باشد. اتریوم شاهد اجرای همان پدیده بود و اولین هفته در سال 2023 بود که فروشندگان شکست خوردند.

Santiment اظهار داشت: این اولین هفته از ابتدا سال 2023 است که فروشندگان بیت‌کوین و اتریوم هر دو در این هفته با ضرر بیشتری نسبت به سود فروش دارند.

از نظر تاریخی، زمانی که جمعیت بیشتر از موقعیت‌های خود با ضرر خارج می‌شوند، احتمال سقوط بیشتر است.

بیت کوین، اتریوم متوجه ضررهای نمودار مشروح شد

بر اساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode، تغییر موقعیت خالص سهامداران در آخر هفته به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید که منعکس‌کننده نرخ انباشت در آن است.

نمودار تغییر موقعیت خالص دارنده بیت کوین

علاوه بر این، درصد عرضه بیت کوین که اکنون برای حداقل پنج سال غیرفعال بوده است، اکنون بیش از هر زمان دیگری به 28.24 درصد رسیده است.

آخرین بار عرضه درصد بیت کوین، نمودار 5+ سال پیش فعال بوده است

درآمد بیت کوین به بالاترین حد خود در 8 ماه گذشته رسید

وضعیت مشابهی در حال حاضر در بین ماینرهای بیت کوین مشاهده می شود.

در اینجا، داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که به‌صورت متحرک 30 روزه، ماینرها بیشتر از آنچه می‌فروشند، بیت کوین نگه می‌دارند، اما قیمت‌های فعلی روند را متزلزل نگه می‌دارند.

در حالی که برای بازگرداندن آن به فروش خالص نیازی به کاهش چندانی نیست، اما شرایط فعلی بسیار سالم‌تر از آنچه در ماه‌های گذشته مشاهده شد باقی می‌ماند.

نمودار تغییر موقعیت خالص ماینر بیت کوین

یک خط نقره ای که به شکل درآمد ماینرها به دست می آید، اگرچه اندک است، اما به بالاترین حد خود در هشت ماه گذشته رسیده است.

نمودار درآمد ماینر بیت کوین

نمودار زیر درآمد حاصل از کارمزدهای معمولی است که در ماه فوریه از مرز 1 میلیون دلار گذشت.

توییت

Glassnode نشان می‌دهد که علیرغم تشریفاتی که منجر به «fuller mempool» برای بیت‌کوین شد، تحقیقات هفته گذشته نشان داد، ماینرها هنوز موفق به پاکسازی آن شده‌اند.

چارت mempool بیت کوین

برای نهنگ های بیت کوین، اوایل سال 2020 است

آنها ممکن است مسئول برخی از رویدادهای جالب در دفترچه سفارش مبادلات باشند، اما تعداد نهنگ های بیت کوین در واقع در حال کاهش است.

با توجه به اینکه عملکرد قیمت هنوز 65 درصد پایین تر از بالاترین سطح تاریخ است، بزرگترین سرمایه گذاران بیت کوین هنوز تصمیم نگرفته اند که اکنون زمان بازگشت به بازار است.

طبق گزارش گلس‌نود، تعداد نهنگ‌ها اکنون به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است – تنها 1663 موجودیت منحصربه‌ فرد اکنون 1000 بیت کوین یا بیشتر را کنترل می‌کنند. سه سال پیش، در فوریه 2020، بیت کوین زیر 10000 دلار معامله شد.

Glassnode یک موجودیت منحصر به فرد را به عنوان “خوشه ای از آدرس ها که توسط یک موجودیت شبکه کنترل می شوند” تعریف می کند.

در اوج خود در فوریه 2021، 2161 نهنگ وجود داشت.

چارت نهنگ های بیت کوین

با این وجود، «خوشه‌های» فعالیت تراکنش‌های نهنگ می‌توانند بینشی در مورد حمایت و مقاومت، حتی با تعداد نهنگ‌های کاهش‌یافته، ارائه دهند.

همانطور که منبع نظارتی Whalemap اشاره می کند، 23000 دلار به لطف نهنگ در این ماه، یک تمرکز اصلی قیمت باقی مانده است.

توییت Whalemap

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments