چرا بازار کریپتو سقوط کرد؟ جزییات صورتجلسه FOMC چه بود؟

چرا بازار کریپتو سقوط کرد؟ جزییات صورتجلسه FOMC چه بود؟

بازار کریپتو دیروز کاهش یافت، زیرا نوسانات بازار افزایش یافته است و سرمایه گذاران صورت جلسه فدرال رزرو را هضم می کنند که نشان می دهد افزایش نرخ بهره می تواند برای مدت طولانی تر از انتظار بیشتر سرمایه گذاران باشد.

این رکود پس از آن رخ می دهد که چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در 14 فوریه تورم بالاتر از حد انتظار را همراه با افزایش اجرای نظارتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نشان داد.

سرکوب بازار کریپتو توسط ایالات متحده

به نظر می رسد محرک اصلی سقوط بازار کریپتو، نگرانی سرمایه گذاران در مورد اقدامات اجرایی علیه صنعت کریپتو باشد. سرکوب اخیر SEC در Paxos و Binance و اقدامات اجرایی، صرافی‌های متمرکزی را ارائه می‌کنند که به عنوان یک سرویس سهام ارائه می‌کنند، در 20 فوریه 32 میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال خارج شده است.

SEC مجموعه اقدامات اجرایی اخیر را با دنبال کردن برنامه کسب درآمد کراکن در 9 فوریه آغاز کرد. در اعلامیه تسویه حساب 30 میلیون دلاری، SEC گفت که کراکن را به عدم ثبت پیشنهاد و فروش سهام دارایی های رمزنگاری خود به عنوان یک برنامه خدماتی متهم کرده است. که کمیسیون ادعا می کند که به عنوان فروش اوراق بهادار شناخته می شود. علاوه بر جریمه پولی، کراکن موافقت کرد که عملیات برنامه کسب درآمد را متوقف کند.

Nexo همچنین اخیرا تصمیم گرفت به برنامه سهامداری متمرکز خود پایان دهد. در حالی که برخی استدلال می کنند که ممنوعیت استیکینگ میخ دیگری بر تابوت کریپتو است، برایان آرمسترانگ، مدیر عامل Coinbase قول داده است که اگر به دادگاه کشیده شود، با این اقدام مبارزه خواهد کرد.

در 13 فوریه، SEC اطلاعیه‌ای به Paxos، صادرکننده استیبل کوین، صادر کرد و ادعا کرد که BUSD یک اوراق بهادار ثبت نشده است. پس از اعلام SEC، در همان روز، رگولاتورهای نیویورک به Paxos دستور دادند که انتشار BUSD را که سومین استیبل کوین بزرگ در بازار ارز دیجیتال است، متوقف کند.

بایننس اعلام کرده است که علیرغم دستور علیه Paxos، قصد دارد به حمایت از BUSD ادامه دهد. وکلای آمریکایی معتقدند که بحث اوراق بهادار علیه BUSD به دلیل سود بالقوه از آربیتراژ، پوشش ریسک و فرصت‌های سهام پیچیده است.

در حالی که برخی از پروتکل‌های سهامداری غیرمتمرکز ممکن است از اقدامات اجرایی اخیر سود ببرند، محیط نظارتی ارز دیجیتال هنوز نامشخص است و عدم اطمینان اغلب منجر به نوسانات بازار می‌شود. این در حالی است که مجموع ارزش قفل شده (TVL) بازار DeFi در 17 فوریه برای اولین بار در 6 ماه گذشته از 50 میلیارد دلار گذشت.

در چند سال گذشته، صنعت ارزهای دیجیتال و رگولاتورها یا به دلیل تصورات نادرست مختلف یا بی اعتمادی نسبت به استفاده واقعی از دارایی‌های دیجیتال، در کنار هم بوده‌اند. پس از سقوط FTX، برخی احساس می کنند قانونگذاران ایالات متحده از صنعت کریپتو عصبانی هستند. نبرد اخیر بر این است که چگونه صرافی های متمرکز (CEX) می توانند از وجوه مشتری استفاده کنند.

در 13 فوریه، گری جنسلر، رئیس SEC، هشدار زیر را صادر کرد:

اگر این صنعت شانسی برای بقا و موفقیت داشته باشد، قوانین تست شده در طول زمان برای محافظت از عموم سرمایه‌گذاران است. دستتان را در جیب مشتری نکنید و از سرمایه آنها برای پلتفرم خود استفاده نکنید.

فقدان شفافیت در این زمینه بر رشد و نوآوری در این بخش تاثیر می گذارد و بسیاری از تحلیلگران معتقدند تا زمانی که مجموعه ای از قوانین مورد توافق جهانی وضع نشود، جریان اصلی ارزهای دیجیتال نمی تواند اتفاق بیفتد. هیئت ثبات مالی (FSB) بر این باور است که بسیاری از استیبل کوین ها از رعایت مقررات سخت آتی کوتاهی می کنند.

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) نیز خواستار مقررات شفاف‌تر شده است، اما سرعت این تغییرات مشخص نیست. در 28 ژانویه، دولت بایدن نقشه راهی را برای ارزهای رمزنگاری شده منتشر کرد که پیشنهاد می کند از سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی در سرمایه گذاری های پرخطر جلوگیری شود.

تاثیر افزایش نرخ بهره و انتظار یک اقتصاد نرم بر دارایی های ریسک پذیر

قیمت‌ ارزهای دیجیتال همچنان با Dow و S&P 500 همبستگی بالایی دارند. پس از اینکه چاپ CPI ژانویه تورم را بالاتر از حد انتظار با افزایش 0.5 درصدی نشان داد، صورتجلسه FOMC تأیید کرد که فدرال رزرو تا زمانی که لازم بداند به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

نمودار CPI ژانویه

با افزودن به احساسات مناقصه پیرامون تورم، اکثر بانک های بزرگ همچنان انتظار دارند که ایالات متحده در مقطعی از سال 2023 رکود شدیدی را تجربه کند.

بر اساس تحلیل بانک ایالات متحده، افزایش بیشتر نرخ بهره محتمل است و تمایل سرمایه گذاران در اقتصاد فعلی پایین باقی می ماند:

شاخص قیمت مصرف‌ کننده و شاخص قیمت تولید کننده ایالات‌ متحده هر دو از انتظارات در ژانویه فراتر رفتند، و این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو همچنان به سیاست‌های پولی سختگیرانه تر برای بازگرداندن تورم به هدف بلند مدت ۲ درصدی خود ادامه می‌دهد. تورم کل مصرف کننده نسبت به دسامبر 0.5 درصد و در سال گذشته 6.4 درصد افزایش یافته است. تورم اصلی مصرف‌ کننده، بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی نیز فراتر از انتظارات بود و نسبت به دسامبر اصلاح‌ شده رو به بالا 0.4 درصد و نسبت به سال گذشته 5.6 درصد افزایش یافت.

سلامت اقتصاد جهانی

ذخیره سود معامله گران پس از عملکرد درخشان بیت کوین در ژانویه 

بیت کوین و بازار کریپتو شاهد شروع قدرتمندی در سال 2023 بوده است، میلیاردها دلار پول تبدیل به بیت کوین شد تا در 16 فوریه به بالاترین سطح 6 ماهه 24800 دلار دست یابد. 23 میلیون دلار، نشان دهنده بهبودی برای صنعت تحت محاصره است.

🔰این دومین ژانویه در طول چرخه بیت کوین است که بهترین عملکرد را به ثبت رساند، اما ممکن است اقدامات اجرایی SEC و تاثیرات منفی بازارهای کلان به اصلاح قیمت فعلی کریپتو و جدا شدن مختصر از سهام ایالات متحده کمک کرده باشد.

توییت

داده ها نشان می دهد که نوسانات قیمت 7 روزه بیت کوین در 20 فوریه به بالاترین سطح از زمان سقوط FTX رسیده است.

نوسانات قیمت بیت کوین

♦️افزایش نوسانات پس از عملکرد بهتر قیمت کریپتو از شاخص های اصلی ایالات متحده صورت می گیرد. سرمایه‌ گذاران برتر ارزهای دیجیتال معتقدند فروش‌های بیشتری در راه است و تحلیلگران بیت‌ کوین هشدار می‌دهند که روند نزولی بلندمدت ادامه دارد زیرا تاثیرات منفی در اقتصاد کلان همچنان بر قیمت کریپتوها تأثیر خواهند گذاشت.

مقایسه بیت کوین، اتریوم و شاخص های اصلی ایالات متحده

در این بین، تمایل سرمایه‌گذاران برای ریسک احتمالاً خنثی باقی می ماند و معامله‌گران بالقوه ارزهای دیجیتال ممکن است منتظر نشانه‌هایی باشند که تورم ایالات متحده به اوج خود رسیده است، یا اینکه فدرال رزرو نشان دهد که نرخ بهره را در اندازه های کوچکتر افزایش خواهد داد. یک نقشه راه شفاف تر برای مقررات صنعت کریپتو نیز به بهبود احساسات در این بخش کمک می کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments