بیت کوین 100 هزار دلاری

3 دلیل اینکه بیت کوین امسال می تواند به 100 هزار دلار برسد!

به گفته تحلیلگر ارشد بلومبرگ، کاهش عرضه بیت کوین و استقبال روز افزون سرمایه گذاران مختلف می تواند تا پایان سال BTC را به 100 هزار دلار برساند. 

تعداد افرادی که معتقدند بیت کوین تا پایان سال می تواند به بالای 100 هزار دلار برسد همچنان در حال افزایش است و آخرین آنها استراتژیست ارشد بلومبرگ – مک گلون است. مک گلون با ترسیم استقبال گسترده مردم، کاهش عرضه فعال و دلایل دیگر پیش بینی کرد که بیت کوین می تواند در 3 ماه آینده ارزش خود را بیش از دو برابر کند. 

کاهش عرضه بیت کوین: هاوینگ 2020 و هولد کردن سرمایه گذاران

امسال قیمت بیت کوین فراز و نشیب های قابل توجهی را تجربه کرده است. ابتدا از 30 هزار دلار به بیش از 60 هزار دلار رسید و توانست یک اوج تاریخی جدید را به ثبت برساند. پس از چند قیمت این رمز ارز به سطوح 30 هزار دلار بازگشت.

از آن روزهای تاریک در ماه جولای که قیمت بیت کوین تقریبا 20 هزار دلار بود و در حال حاضر که کمی پایین تر از محدوده 50 هزار دلار معامله می شود، پیش بینی ها درباره این رمز ارز متفاوت است.

اگرچه کمتر از 4 ماه تا پایان سال میلادی 2021 باقی مانده است اما پیش بینی های افزایش قیمت آن به بیش از 100 هزار دلار همچنان ادامه دارد. 

مایک مک گلون از بنیاد بلومبرگ نیز با بیان چند دلیل به گروه افرادی پیوست که به بیت کوین 100 هزار دلاری تا پایان سال 2021 اعتقاد دارند.

او در ابتدا قبل از تجزیه و تحلیل این ارز دیجیتال برتر بازا، به روند معاملات تاریخی BTC اشاره کرد که میتوان از دیدگاه های متفاوتی آن را بررسی کرد. 

بررسی قیمت بیت کوین

سرعت استخراج و ایجاد بیت کوین های جدید توسط ماینرها هر 4 سال یکبار توسط رویدادی به نام هاوینگ (Halving) کاهش می یابد و نصف می شود. بدین ترتیب پس از آخرین (سومین) هالوینگ که در سال 2020 اتفاق افتاد، نرخ استخراج بیت کوین در حال حاضر 6.25 در هر بلوک کاهش یافته است.

همچنین ما میتوانیم سه میلیون سکه ای که گم شده و غیر قابل دسترسی تلقی می شوند را در نظر بگیریم و به آن اضافه کنیم. علاوه بر این به نظر می رسد دارندگان بلند مدت مصمم هستند که دارایی بیت کوین خود را حفظ کرده و حتی در صورت افت قیمت همانند اوایل ماه جاری از فروش آن خودداری کنند. 

همه این داده ها یعنی کاهش عرضه بیت کوین.

روند معاملات بیت کوین و عرضه آن تا حد زیادی با مدل جریان سهام یا stock-to-flow همخوانی دارد و منطبق است. براساس این مدل و پس از بررسی میزان بیت کوین ذخیره شده و تعدادی که به صورت سالانه در بازار مبادله می شود، میتوان رقم 100 هزار دلار را برای هر بیت کوین تا پایان سال پیش بینی کرد. 

افزایش تقاضا سرمایه گذاران نهادی

مک گلون دلیل سوم این پیش بینی را افزایش پذیرش این ارز توسط سرمایه گذاران می داند و معتقد است که این امر با کاهش عرضه رابطه مستقیم دارد. طبق اصول اقتصادی اگر عرضه یک دارایی کاهش یابد، در حالی که تقاضا ثابت بماند یا بالاتر برود، از نظر تئوری قیمت آن باید افزایش یابد. 

اخیرا تقاضا برای این ارز رمزنگاری شده در حال افزایش است. شرکت ها و سازمان های زیادی وجود دارند که دارای پشتوانه مالی قوی هستند و میلیاردها دلار برای سرمایه گذاری بیت کوین اختصاص داده اند و برخی از آنها متعهد شده اند که آن را نفروشند. 

سرمایه گذاران بنیادی همچنان به بانک های بزرگ فشار می آورند که مکان های مشخصی را در اختیار آنها قرار دهند تا بتوانند به راحتی به تبادل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بپردازند. میانگین تعداد بیت کوین در صندوق گری اسکیل از سال 2019 تا به حال 10 برابر شده است. 

بنابراین چندان تعجب آور نیست که بسیاری از افراد سرشناس مانند جردن بلفورت،آدام بوم، تام لی و حتی مدیرعامل Chainalysis معتقدند که بیت کوین در واقع میتواند تا پایان سال 2021 به قیمتی شش رقمی برسد. 

🔗 منبع: کریپتو پتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments