در بازار نزولی ارزهای دیجیتال چه باید کرد؟ | معرفی 5 استراتژی برای کسب سود در بازار خرسی

در بازار نزولی ارزهای دیجیتال چه باید کرد؟ | معرفی 5 استراتژی برای کسب سود از بازار خرسی

ما می دانیم که این روزها کسب درآمد از فضای کریپتو بسیار چالش برانگیز شده است، زیرا در حال حاضر دنیای کریپتو بسیار سرد و یخبندان است.
در هجدهم ماه می 2022 بود که ارزش استیبل کوین TerraUSD همراه با ارز لونا 80 درصد کاهش یافت. این خبر کل بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار داد. در حال حاضر، رمز ارزهای ترا (Terra) و لونا (Luna) دیگر ارزشی ندارند و سرمایه گذاران را ناامید کرده اند. بنابراین، می توان گفت اگر این روزها استیبل کوین‌ها افت کوچکی پیدا کنند، نگرانی‌های بزرگی را در بین سرمایه گذاران به وجود می آورند.
اما توجه داشته باشید که برای هر مشکلی که پیش می آید، راه حلی نیز وجود دارد.
آیا با ریزش قیمت ارزهای دیجیتال، در حال حاضر ما در بازار نزولی هستیم؟ در این مقاله می خواهیم ببینیم که بازار نزولی به چه معناست و در بازار نزولی چه باید بکنیم. شما هم می توانید از این فرصت فرار و در عین حال توانمند در بازار خرسی کریپتو استفاده کنید.

بازار خرسی چیست؟

بازار خرسی چیست؟

بازار خرسی یا به عبارتی بازار نزولی زمانی رخ می دهد که قیمت ارزهای دیجیتال بیش از 20 درصد کاهش یابد. اغلب اوقات این موضوع احساسات منفی سرمایه گذاران و کاهش احتمالات اقتصادی را به همراه دارد.

می دانیم که در بازار نزولی قیمت سهام سقوط می کند و سرمایه گذاران را تشویق و ترغیب می کند تا دارایی خود را بفروشند. در عین حال، در بازار کریپتو هرگز نمی توان از روند نزولی مطمئن بود. حتی زمانی که کارشناسان به شما می گویند به معیارها، اصول و نمودارها مانند الگوی فنجان و دسته یا صلیب مرگ نگاه کنید باز هم قطعیتی در مرود روند نزولی وجود ندارد. 

بازار کریپتو که از نظر درصدی دو رقمی بود، اخیراً بسیاری از سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داده است.

اما به جای اینکه در گوشه ای بنشینید و غضه سرمایه از دست رفته را بخورید، ما در این مقاله به شما مواردی را آموزش می دهیم که در هنگام مواجه با بازار خرسی باید انجام دهید. چراکه نوسانات، ماهیت بازار ارزهای رمز نگاری شده است و روند صعودی یا نزولی در صنعت کریپتو امری طبیعی است. پس نا امید نشوید و دارایی خود را با ضرر نفروشید.

5 استراتژی که در بازار نزولی کریپتو باید دنبال کنید

5 استراتژی که در بازار نزولی کریپتو باید دنبال کنید

استراتژی های معاملاتی در بازار خرسی شما را به ایده های بهتری مجهز می کند که از بازار نزولی چه انتظاری داشته باشید. علاوه بر این، این تدابیر شما را برای هر گونه رکود بازار آماده خواهد کرد.

  1. از متوسط هزینه دلار (DCA) استفاده کنید و در کف خرید کنید.
  2. در روند نزولی، پوزیشن معاملاتی شورت بگیرید.
  3. در این زمان به تحقیق در مورد بازار بپردازید و در این راه سرمایه گذاری کنید.
  4. نگران فروش نباشید.
  5. دارایی های مختلف کریپتو را در سبد سرمایه گذاری های خود بگنجانید.

1. از متوسط هزینه دلاری (DCA) استفاده کنید

یکی از موفق‌ترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در بازار نزولی، «متوسط هزینه دلاری» (DCA) است. این بدان معنی است که شما باید وجوه ذخیره خود را به نسبت های کوچکتر تقسیم کرده و در آینده با آنها معامله کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما 2000 دلار پس انداز کرده اید. بهترین حالت این است که این مقدار ذخیره را به پنج بخش 400 دلاری یا 10 بخش 200 دلاری تقسیم کنید. حالا شما می توانید با استفاده از این مقادیر کمتر معامله کنید و محتاطانه تر رفتار کنید!

پیش‌بینی اینکه چه زمانی یک دارایی دیجیتال به کف قیمتی خود می‌رسد، کار دشواری است. بنابراین، ما به شما توصیه می کنیم که پول خود را خرج نکنید و یکجا پس انداز کنید. در این شرایط مقدار کمی ارز بخرید و بررسی کنید که آیا سرمایه گذاری بر روی این دارایی مفید است یا خیر. اگر در این معامله به سود رسیدید، میزان مبلغ سرمایه گذاری در آن دارایی را بیشتر کنید و به همین شکل ادامه دهید.

شاید شما هم این جمله معروف را شنیده باشید که تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید.

2. زمانی که بازار نزولی است، پوزیشن شورت بگیرید

پوزیشن معاملاتی فروش یا پوزیشن شورت، یک استراتژی سرمایه گذاری بسیار پیشرفته است که مناسب سرمایه گذاران با تجربه است. پوزیشن معاملاتی فروش به این معنا است که یک دارایی را به قیمت بالا بفروشید و پس از اینکه قیمت آن دارایی پایین آمد، دوباره آن را بخرید. پوزیشن فروش به معامله گران ارزهای دیجیتال کمک می کند تا زمانی که ارزش دارایی های فروخته شده آنها کاهش می یابد، در بلندمدت سودهای زیادی کسب کنند. در معاملات ارزهای دیجیتال، پوزیشن فروش، خرید مجدد ارزها را حتی برای مبتدیان آسان تر می کند.

معامله گران ارزهای دیجیتال نیز مانند معامله گران سایر دارایی ها، بیشتر مایلند دارایی را در کمترین قیمت خریداری کنند تا آن را با قیمت بالاتر بفروشند. اما تکنیک‌های فروش کریپتو، کاملا برعکس است. پوزیشن شورت یا فروش شما را قادر می سازد حتی زمانی که بازار افت می کند، به سود برسید.

آنچه در واقع اتفاق می افتد این است که شما باید یک ارز دیجیتال خاص را با قیمت فعلی بازار قرض بگیرید و بلافاصله آن را بفروشید. هنگامی که قیمت ها کاهش می یابد، شما دوباره ارز را با نرخ های پایین بازار که به تازگی تغییر کرده اند، خریداری می کنید.

مبلغی را که به عنوان وام از کارگزار خود گرفتید، به او برگردانید. سودی که در این حین به دست می آورید مابه التفاوت بین ارزش بازار قدیمی (قیمت فروش شما) و ارزش بازار جدید (قیمت خرید شما) است.

مثال:

فرض کنید که تصمیم گرفته اید 5 بیت کوین را شورت کنید و قیمت هر بیت کوین در بازار 60000 دلار است. دارایی خالص آن 300000 دلار آمریکا خواهد بود. شما 5 بیت کوین از کارگزار خود با این نرخ فعلی بازار قرض خواهید گرفت. بعداً، اگر بازار همانطور که انتظار می رود حرکت کند و قیمت یک بیت کوین به 50000 دلار کاهش یابد، 250000 دلار آمریکا خواهد بود.

بنابراین اکنون با این قیمت فعلی خرید کرده و آن را به کارگزار پس خواهید داد. شما 50000 دلار آمریکا سود می کنید زیرا قیمت قبلی بازار (300000 دلار آمریکا) منهای قیمت فعلی بازار (250000 دلار آمریکا) برابر است با (50000 دلار).

3. زمان سرمایه گذاری و یادگیری در بازار نزولی است.

زمانی که در مورد سرمایه گذاری در بازار نزولی فکر می کنیم، معمولاً تمرکز ما بیشتر بر روی کاهش قیمت ها است. این یک ویژگی مشترک در میان سرمایه گذارانی است که به بی ثباتی در روندهای نزولی فکر کنند. شما باید از این زمان برای تحقیق در خصوص ارزهای دیجیتال استفاده کنید. وقت ارزشمند خود را برای یادگیری در مورد ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید. نتایج این سرمایه گذاری شما را شگفت زده خواهد کرد!

شما می توانید به تحقیق در مورد یک ارز بپردازید. یا حتی می‌توانید مهارت‌های سرمایه‌گذاری را برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود بدون ریسک در آینده بالا ببرید.

⁉️آیا هنوز هم در مورد اینکه در یک بازار نزولی چه کاری انجام دهید، بلاتکلیف هستید؟ قبل از ورود به بازار نزولی کریپتو، در مورد کسب درآمد در بازار نزولی تحقیق جامعی انجام دهید.

علاوه بر این شما می توانید در مورد سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال به عنوان منبع درآمد غیرفعال خود اطلاعاتی کسب کنید. حتی اگر قیمت‌ها بر خلاف میل شما پیش بروند، می‌توانید امیدوار باشید که دارایی‌های کریپتو شما سالانه بیش از 5 درصد بازدهی دارند. اگر بخشی از ارز خود را استیک کرده اید، این مقدار پس انداز به امنیت شبکه و پرداخت های بازدهی ثابت کمک می کند.

اگر شما در حوزه ارزهای دیجیتال تحقیقات سیستماتیک و کامل داشته باشید می توانید در معاملات به هدف خود برسید. به یاد داشته باشید سایت هایی که افرادی با منافع شخصی آنها را رهبری می کنند و یا سایت های مبهم، فقط شما را گمراه و ناامید می کنند. بنابراین، شما باید از قبل تحقیقات خود را کامل کنید.

شما باید به عنوان یک سرمایه گذار، از تغییرات و روندهای بازار کریپتو مطلع باشید. همچنین باید به اندازه کافی صلاحیت داشته باشید که بتوانید با تمام چالش هایی که ممکن است در آینده با آن مواجه شوید، به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید. همیشه از منابع معتبر استفاده کنید و بازار را به طور منظم دنبال کنید. برای اینکه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را ایمن کنید این بهترین راه است.

4. احساسات خود را در بازار خرسی مدیریت و کنترل کنید

اینکه شما بتوانید احساسات خود را در بازار نزولی مدیریت و کنترل کنید، کار آسانی نیست. کارشناسان می گویند که در هنگام پیشبرد تجارت حرفه ای، کنترل احساسات چالش برانگیزترین بخش است. کسانی که نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند، از سرمایه گذاری خود سودی کسب نمی کنند.

این ویژگی انسان ها است که در صورت افت شدید قیمت میخواهند ضرر و زیان خود را کاهش دهند. اما انجام این کار در دراز مدت هیچ سودی را به همراه نخواهد داشت. شما باید استراحت کنید و به خاطر بیاورید که چرا در وهله اول روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اید. شما قطعا مشتاقانه منتظرید که شرایط زندگی خود را با کسب درآمد بیشتر و پس انداز بیشتر بهبود بخشید.

شما می توانید با پیش بینی واضح و برنامه ریزی موثر، سود خود را افزایش دهید. تا زمانی که به بازار دارایی خود مسلط نشوید نمی توانید به سود برسید. احتمال دارد که طمع کنید و انتظارات خود را بالا ببرید. این ریسک معاملاتی شما را افزایش می دهد.

تجزیه و تحلیل کنید که چرا قیمت ها کاهش یافته است. به علت این امر دقیق تر و عمیق تر توجه کنید، و راه حل های خود را توسعه دهید. از خود بپرسید که آیا اطلاعات قدیمی شما با الزامات بازار جدید مطابقت دارد یا خیر. برای یک بازی بزرگ دوباره چاره اندیشی کنید و استراتژی های جدیدتری را به کار بگیرید.

5. سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید

در حال حاضر بیش از 17000 ارز دیجیتال در بازار کریپتو وجود دارد. هیچ کس نمی تواند به طور دقیق پیش بینی کند که قیمت کدام یک از ارزهای دیجیتال زودتر رشد می کند یا در بالاترین رتبه قرار می گیرد. همچنین توضیح اینکه بازار نزولی کریپتو تا کی ادامه پیدا می کند، کار دشواری است.

شما می توانید برای انواع دارایی های رمزنگاری از استراتژی “DCA” یا متوسط هزینه های دلاری استفاده کنید. استفاده از این استراتژی ممکن است شما را مجبور کند که تعداد معاملات خود را کم کنید که این کار هم ریسک کلی معاملات شما را کاهش می دهد. ما  به شما توصیه می کنیم که فقط روی یک ارز سرمایه گذاری نکنید. روی تحقیق و یادگیری رمز ارزهای مختلف وقت بگذارید و ببینید که کدام یک برای شما بهتر عمل می کند.

برای سرمایه گذاری در بازار نزولی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

برای سرمایه گذاری در بازار نزولی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

اگر قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال در بازار نزولی یا همان خرسی را دارید بهتر است قبل از انجام هر گونه اقدامی این موارد را بررسی کنید:

بررسی بالاترین قیمت تاریخی یک ارز

هیچ اطمینانی وجود ندارد که یک ارز دیجیتالی به بالاترین سطح خود بازگردد. با این حال، بالاترین قیمت تاریخی یک ارز می تواند ما را در مورد پتانسیل یک دارایی راهنمایی کند.

عملکرد ارز

تاریخچه قیمت دارایی را مشاهده کنید. شما می‌توانید از ابزارهایی مانند تریدینگ ویو (TradingView) استفاده کنید تا ببینید یک رمز ارز در زمان‌های بحرانی چگونه عمل کرده است. آیا با سایر ارزهای موجود در بازار همخوانی دارد یا در مقایسه با سایر دارایی ها بهتر عمل می کند؟ البته در نظر داشته باشید که عملکرد گذشته یک ارز تضمینی برای آینده روشن آن نیست. با این حال، شما یک ایده منصفانه از آمار فعلی بازار دارید.

نقشه راه یک ارز دیجیتال

برای اینکه یک دارایی بتواند خود را به صورت هوشمندانه بازیابی کند، باید بتواند به‌روزرسانی بزرگ خود را اجرا کرده و به نقشه راه خود عمل کند. اعلامیه های نقشه راه آینده یک رمز ارز شامل تغییر نام تجاری، مشارکت جدید با سایر شبکه ها یا راه اندازی یک شبکه اصلی است.

سخن پایانی

مبحثی که ما در این مقاله به آن پرداختیم این بود که در سال 2022 ما از بازار نزولی ارزهای دیجیتال چه انتظاری داریم و به شما استراتژی‌های مفیدی را آموزش دادیم تا از این شرایط آسیب کمتری ببینید. مطمئن باشید که در بازار نزولی هم می توانید سود کنید. شما می توانید مقداری از سرمایه خود را برای مواجه با ضررهای احتمالی نگه دارید و در شرایط بحرانی آرامش خود را حفظ کنید.

📮شما از چه استراتژی در بازار خرسی استفاده می کنید؟ نظرات و اطلاعات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید…

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments