دلیل افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست؟ نرخ تورم آمریکا اعلام شد!

دلیل افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست؟ نرخ تورم آمریکا اعلام شد!

قیمت بیت کوین دوباره به سطح 22000 دلار رسید، اما اقدامات قانونی در انتظار مقابله با استیبل کوین ها و گزارش CPI روز ولنتاین در ذهن بسیاری از سرمایه گذاران است.

پس از 20 روز از حفظ حمایت 22500 دلاری، قیمت بیت کوین سرانجام در 9 فوریه سقوط کرد. معامله گران صعودی امید خود را به یک رالی پایدار گذاشته بودند، اما این با محدوده معاملاتی با مقاومت 22000 دلار جایگزین شد.

از آنجایی که S&P 500 نزدیک به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته معامله می‌شود، روند نزولی حتی نگران‌ کننده‌ تر است، اما بازار ارزهای دیجیتال به اصلاح ادامه می‌دهد.

فشار نظارتی، عمدتاً در ایالات متحده، می تواند عملکرد ضعیف اخیر بیت کوین را توضیح دهد. برای شروع، در 9 ژانویه، صرافی Kraken با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای توقف ارائه خدمات سهامداری به مشتریان ایالات متحده به توافق رسید. این شرکت کریپتو همچنین موافقت کرد که 30 میلیون دلار به عنوان انکار، سود پیش داوری و جریمه های مدنی بپردازد.

در 10 فوریه، شرکت وام دهنده ارزهای دیجیتال Nexo Capital اعلام کرد که محصول سودآور Earn Interest برای مشتریان ایالات متحده در ماه آوریل تعطیل خواهد شد. Nexo به تسویه 45 میلیون دلاری خود با SEC و سایر تنظیم کننده ها در 19 ژانویه به عنوان دلیل توقف سرویس اشاره کرد.

گری جنسلر، رئیس SEC ایالات متحده، در 10 ژانویه به شرکت‌های رمزنگاری هشدار داد که «از قانون پیروی کنند» و توضیح داد که مدل‌های کسب‌ وکار آنها «مملو از تعارض» است و مدعی شد که باید این بخش را «جداسازی» کنند. جنسلر گفت که چنین شرکت هایی ملزم به ثبت نام در SEC هستند.

ضربه دیگری به احساسات بازار کریپتو در 13 فوریه وارد شد، پس از آن که شرکت Paxos Trust اعلام کرد که رابطه خود را با بایننس برای استیبل کوین BUSD خاتمه داده است.

در 14 فوریه، ایالات متحده داده های شاخص قیمت مصرف کننده ژانویه را گزارش خواهد کرد که نشان می دهد آیا افزایش قیمت ها پس از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کاهش یافته است یا خیر. به طور معمول، نرخ های تورم پایین تر خبر مثبتی است زیرا فشار بر فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار اقتصاد را کاهش می دهد. اما از سوی دیگر، کاهش تقاضای مصرف‌کننده احتمالاً بر درآمد شرکت‌ها فشار می‌آورد که می‌تواند محیط رکود را حتی بیشتر کند.

♦️بیایید به معیارهای مشتقات بیت کوین نگاه کنیم تا بهتر درک کنیم که معامله گران حرفه ای در شرایط فعلی بازار چگونه موقعیت دارند.

ضعیف بودن تقاضا برای استیبل کوین ها 

یک راه عالی برای اندازه گیری تقاضای کلی ارزهای دیجیتال در آسیا، نرخ پریمیوم USD Coin است که تفاوت بین معاملات همتا به همتا مبتنی بر چین و دلار ایالات متحده را نشان می دهد.

تقاضای خرید بیش از حد به شاخص بالاتر از ارزش منصفانه در 104٪ فشار می آورد و در طول بازارهای نزولی، پیشنهاد بازار استیبل کوین سروصدایی به پا می کند و باعث تخفیف 4٪ یا بالاتر می شود.

در حال حاضر، نرخ پریمیوم USDC به مقدار 2 درصد است، از 3 درصد در 6 فوریه که نشان دهنده کاهش تقاضا برای خرید استیبل کوین در آسیا است. با این حال، این اندیکاتور همچنان مثبت است و نشان‌دهنده فعالیت خرید متوسط از خرده‌ فروشان با وجود کاهش ۶ درصدی قیمت بیت‌ کوین در این دوره است.

با این حال، باید بازارهای آتی بیت کوین را زیر نظر داشت تا فهمید معامله گران حرفه ای در چه موقعیتی قرار دارند.

نرخ پریمیوم قرارداد های آتی در محدوده خنثی رو به صعودی

معامله گران خرده فروشی معمولا از معاملات آتی سه ماهه به دلیل تفاوت قیمت آنها با بازارهای نقدی اجتناب می کنند. در همین حال، معامله‌گران حرفه‌ای این ابزارها را ترجیح می‌دهند زیرا از نوسانات نرخ سرمایه در قراردادهای آتی دائمی جلوگیری می‌کنند.

حق بیمه سالانه آتی سه ماهه باید بین +4٪ تا +8٪ در بازارهای سالم معامله شود تا هزینه ها و ریسک های مرتبط را پوشش دهد. بنابراین، هنگامی که معاملات آتی زیر این محدوده معامله می شود، عدم اطمینان خریداران اهرمی را نشان می دهد. این معمولاً یک شاخص نزولی است.

نمودار روند کاهشی را نشان می دهد زیرا نرخ پریمیوم قراردادهای آتی بیت کوین در 8 فوریه به زیر آستانه خنثی 4 درصد رسید. این حرکت نشان دهنده بازگشت به احساسات خنثی رو به نزولی است که تا اواسط ژانویه حاکم بود.

معامله گران کریپتو منتظر فشار بیشتر از سوی تنظیم کننده ها هستند

در حالی که افت 9 درصدی بیت کوین از زمان شکست تست مقاومت 24000 دلاری در 2 فوریه دلسرد کننده به نظر می رسد، جریان اخبار منفی نظارتی شدید باعث شده تا معامله گران حرفه ای ریسک گریز شوند.

در عین حال، بازار سنتی قبل از افزودن موقعیت های صعودی به دنبال داده های بیشتر است. برای مثال، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند تا زمانی که فدرال رزرو ایالات متحده به پایان حرکت افزایش نرخ بهره اعتقاد داشته باشد، صبر کنند.

در حال حاضر، شانس ها به نفع خود هستند زیرا عدم اطمینان نظارتی محیطی مساعد برای ترس، عدم اطمینان و شک فراهم می کند – حتی اگر اخبار مربوط به بیت کوین نباشد و بر مبادلات رمزنگاری و استیبل کوین ها متمرکز باشد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments