ارز LRC

ارز LRC چیست؟| معرفی ارز لوپرینگ (Loopring)

بازار رمز ارزها شاهد رشد قابل توجه تنوع دارایی ها در حوزه های مختلف است. یکی از حوزه های پررونق در این بازار امورمالی غیرمتمرکز یا دیفای می باشد. لوپرینگ به عنوان یکی از پروژه های قوی و با پشتوانه در حوزه دیفای یک پروتکل باز مبتنی بر اتریوم است با هدف ایجاد مبادلات ارزی رمزنگاری شده غیرمتمرکز طراحی شده است. در ادامه با معرفی این پروتکل و توکن بومی آن، ارز LRC با ما همراه باشید.

لوپرینگ (LRC) چیست؟

لوپرینگ (Loopring) نرم‌ افزاری است که روی اتریوم اجرا می‌ شود و هدف آن تشویق یک شبکه جهانی از کاربران برای راه‌ اندازی پلتفرمی است که امکان ایجاد انواع جدیدی از صرافی های دارایی‌ های کریپتو را فراهم می‌ کند.

لوپرینگ یکی پروتکل های امور مالی غیرمتمرکز در حال ظهور می باشد که از چندین ارز دیجیتال، از جمله ارز دیجیتال LRC خود برای ارائه این پلتفرم استفاده می کند. در واقع ارز LRC توکن بومی لوپرینگ مبتنی بر اتریوم است، یک پروتکل باز که برای ایجاد صرافی های غیرمتمرکز رمزنگاری طراحی شده است.

مهم‌ تر از همه، Loopring ادعا می‌ کند که پلتفرم آن به صرافی‌ های ساخته‌ شده در بالای آن اجازه می‌ دهد تا از سرعت‌ های کند و هزینه‌ های بالای مرتبط با صرافی‌ های غیر متمرکز در اتریوم، با استفاده از نوع جدیدی از رمزنگاری به نام جمع‌ آوری‌ های دانش صفر یا zkRollups جلوگیری کنند.

لوپرینگ ادعا می کند که با zkRollups صرافی های آن می توانند تسویه حساب های سریع تری را به معامله گران ارائه دهند. zkRollups به جای تسویه معاملات به طور مستقیم روی بلاک چین اتریوم (کاری که سایر صرافی‌ های غیرمتمرکز انجام می‌ دهند)، صرافی‌ های Loopring را قادر می‌ سازد تا محاسبات کلیدی را در جاهای دیگر تکمیل کنند.

بنابراین می توان گفت که zkRollups می‌ تواند تعداد تراکنش‌ هایی را که یک صرافی Loopring باید به شبکه اتریوم ارسال کند، کاهش دهد و در نتیجه باعث افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ ها برای معامله‌ گران شود.

این برخلاف سایر صرافی‌ های غیرمتمرکز است، که در آن معاملات نیاز به تایید تراکنش‌ ها توسط شبکه اتریوم دارند و به جای چند ثانیه یا میلی‌ ثانیه، چند دقیقه طول می‌ کشد.

اگر قصد سرمایه گذاری در لوپرینگ را دارید می توانید از خدمات خرید و فروش ارز LRC در سایت پی 98 استفاده کنید.

بنیانگذار Loopring و ارز LRC

Loopring توسط دانیل وانگ، یک مهندس نرم افزار در چین که در شرکت های اینترنتی از جمله گوگل و JD.com کار می کرد، تاسیس شد.

در سال 2017، لوپرینگ یک عرضه اولیه انجام داد و 120000 اتر به ارزش 45 میلیون دلار جمع آوری کرد. با این حال، سخت‌ تر شدن مقررات در مورد چنین پیشنهادهایی در چین در آن زمان، لوپرینگ را وادار کرد تا بسیاری از وجوه فروش عمومی خود را بازگرداند.

به گفته وانگ، تیم لوپرینگ حدود 80 درصد از سرمایه جمع‌ آوری‌ شده را برگرداند و این تیم به توسعه مبادلات خود با باقیمانده ی درآمد ادامه داد.

نام ارز Loopring
نماد ارز LRC
حداکثر عرضه1,374,513,896
آدرس قرارداد در شبکه اتریوم0xbbbbca6a901c926f240b89eacb641d8aec7aeafd
کیف پول هابهترین کیف پول های ارز LRC

لوپرینگ چگونه کار می کند؟

پیشنهاد با ارزش و کلیدی Loopring، رمزنگاری پیشرفته ای است که در پلتفرم خود ادغام می کند.

به این ترتیب، مهم است که بدانیم zkRollups تنها یک راه پیشنهادی برای مناسب‌ تر کردن بلاک‌ چین اتریوم برای برنامه‌ های دیفای است. پیشنهادهای رمزنگاری رقیب عبارتند از xDai، Matic، Optimistic Rollups و Plasma.

ZkRollups باعث شده است که برخی از طرفداران را امیدوار کند، زیرا آنها از یک شکل شناخته شده رمزنگاری به نام اثبات دانش صفر بهره می برند، تکنیکی که به یک برنامه کامپیوتری اجازه می دهد بدون به اشتراک گذاشتن واقعی داده ها ادعایی درباره داده ها داشته باشد.

به عنوان مثال، یک اثبات دانش صفر ممکن است یک سازمان دولتی را قادر سازد تا بدون فاش کردن تاریخ دقیق تولد شما، تأیید کند که سن شما بالاتر از سن لازم برای دسترسی به یک وب سایت است.

با استفاده از همین تکنیک، zkRollups صدها انتقال را در یک تراکنش جمع می‌ کند، که به معاملات سریع و ارزان این امکان را می‌ دهد تا ابتدا در خارج از بلاک چین اتریوم اتفاق بیفتد.

این تراکنش‌ ها سپس بر روی بلاک چین تسویه می‌ شوند، جایی که از اثبات دانش صفر برای تأیید صحت تراکنش‌ های خارج از زنجیره استفاده می‌ شود.

لوپرینگ

zkRollups در لوپرینگ

برای شروع معامله در صرافی صرافی، کاربران باید ابتدا وجوه خود را به یک قرارداد هوشمند که توسط پروتکل Loopring مدیریت می شود ارسال کنند.

از آنجا، صرافی‌ های Loopring محاسبات لازم را برای تکمیل معاملات خارج از بلاک چین اصلی اتریوم انجام می‌ دهند. این شامل اطلاعاتی مانند موجودی حساب کاربر و تاریخچه سفارش است.

سپس لوپرینگ، تراکنش‌ ها را بر روی بلاک چین اتریوم تسویه می‌ کند تا معاملات بین کاربرانی را که ابتدا خارج از زنجیره مطابقت داشتند، نهایی کند. این معاملات برای کاهش هزینه و افزایش سرعت دسته بندی می شوند. لوپرینگ ادعا می کند که می تواند بیش از 2000 معامله را در هر ثانیه با کمک این تکنیک انجام دهد.

سپس هر دسته از تراکنش‌ ها با اثبات دانش صفر به بلاک چین اتریوم اضافه می‌ شوند که به هر کسی اجازه می‌ دهد تراکنش‌ های خارج از زنجیره را بازسازی کند.

این موضوع به کاربران این اجازه را می دهد که مطمئن شوند که تراکنش ها واقعی هستند و هیچ طرف ناخواسته ای در آنها دستکاری نشده است.

ارز LRC

چه چیزی ارز LRC را با ارزش می کند؟

توکن بومی لوپرینگ، ارز LRC می باشد که برای انجام عملیات کلیدی بر روی پروتکل ضروری است.

برای مثال، هرکسی که می‌ خواهد یک صرافی غیرمتمرکز را در Loopring راه‌ اندازی کند، باید حداقل 250000 ارز LRC را قفل کند، که اپراتور را قادر می‌ سازد تا صرافی‌ ای را اجرا کند که از اثبات داده‌ های زنجیره‌ ای خود استفاده می‌ کند. یک اپراتور برای اجرای یک صرافی بدون این ویژگی باید 1 میلیون LRC را استیک کند.

علاوه بر این، ارز LRC به تشویق استفاده صحیح از شبکه لوپرینگ (Loopring) کمک می کند. اپراتورهای صرافی که LRC را واریز می کنند، در صورت عملکرد ضعیف صرافی ها، حتی می توانند طبق پروتکل، سپرده ها را مصادره کنند. سپس این وجوه مصادره شده بین کاربرانی که تصمیم به قفل کردن LRC دارند، توزیع می شود.

در جاهای دیگر، هر کاربری می‌ تواند برای کسب بخشی از هزینه‌ های معاملاتی که به پروتکل پرداخت می‌ شود، LRC را استیک کند.

حدود 70٪ از هزینه ها بین کاربرانی که LRC را استیک کرده اند توزیع می شود. 20 درصد دیگر به سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) لوپرینگ تخصیص داده شده است، و به گونه ای طراحی شده است که اجازه می دهد مجموعه ای از وجوه به صلاحدید کاربران لوپرینگ در آینده خرج شود.

در نهایت 10 درصد هزینه ها سوزانده می شود. این بدان معناست که عرضه کل LRC در طول زمان کاهش می یابد و قیمت آن را تحت فشار قرار می دهد. مجموع عرضه LRC به 1.395 میلیون توکن محدود شده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments