ارز اتم

ارز اتم (ATOM) چیست؟ بررسی کامل کازماس و ویژگی های آن

تیم موسس کازماس (اتم) از این پروژه به عنوان “اینترنت بلاک چین ها” یاد می کند. هدف اصلی ارز دیجیتال اتم ایجاد شبکه ای از شبکه های رمزنگاری شده است که توسط ابزارهای منبع باز متحد شده اند و ساده سازی تراکنش ها را به ارمغان می آورد. تمرکز بر قابلیت شخصی سازی و قابلیت همکاری بین بلاک چین ها کازماس را از سایر پروژه های بازار ارزهای رمزپایه متمایز می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این رمز ارز و ویژگی های آن بیشتر بدانید.

معرفی ارز اتم (ATOM)

کازماس که اصطلاحا آن را با نام اتم نیز می شناسند شبکه ای غیر متمرکز از بلاک چین های موازی و مستقل است که برای هدف ساده سازی همکاری و تراکنش ها با یکدیگر متحد شده اند.

🟣 اگر قصد سرمایه گذاری در کازماس را دارید، می تواند از خدمات فروش و خرید اتم (ATOM) به صورت آنی و با بهترین قیمت در سایت پی 98 ارائه می شود، استفاده کنید.

به  تعریف دیگر، کازماس یک اکوسیستم بلاک چینی است که اعضای آن می توانند با یکدیگر تناسب داشته باشند و همکاری کنند. قبل از کازماس، بلاک چین ها از یکدیگر جدا و متمایز تلقی میشدند و قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نبودند. Cosmos با دید فنی جدیدی که دارد این مشکلات را برطرف می کند.

اهداف اصلی شبکه کازماس تسهیل ارتباط، مقیاس پذیری و تعامل بین زنجیره های مستقل است.

در واقع این شبکه با روش ایجاد همکاری پیوسته، میان بلاک چین‌های مختلف به این هدف دست یافته است. البته لازم است این نکته را بدانیم که، جمع آوری بلاک ‌چین‌های مختلفی که با هم در رقابت تنگاتنگی هستند بر روی یک بلاک ‌‌چین خاص، اقدام دشواری است. در عوض تعداد زیادی از بلاک چین‌های مختلف با مزایا و اهداف کاری منحصر به فرد خودشان بر روی این شبکه سوار می‌شوند.

ارز اتم ارز رمزنگاری شده بومی شبکه کازماس است. این یک سری عملکردهای حیاتی را برای شبکه کازماس انجام می دهد.

به عنوان اولین کاربرد، از اتم برای اجرای قراردادهای هوشمند و تکمیل معاملات استفاده می شود. ATOM های جدید به عنوان پاداش برای اعتبارسنجان شبکه هر بار که یک بلوک از معاملات تأیید می شود، ایجاد می شود.

عرضه کل ارز اتم محدود و معادل 260906513 توکن اتم است.

نامکازماس (cosmos)
نماداتم (ATOM)
عرضه کل 260906513
وب سایت رسمیcosmos.network
حساب رسمی توئیترcosmos
کیف پول هابهترین کیف پول های اتم
بنیان گذار ارز اتم

بنیان گذاران و توسعه دهندگان ارز اتم

بنیاد ICF، یک سازمان غیرانتفاعی سوئیسی است که پروژه های بلاک چین منبع باز را از نظر مالی تامین می کند. این  سازمان، سازمانی  است که به توسعه و راه اندازی کازماس کمک کرده است.

توسعه دهندگان این پروژه، جائه کوان Jae Kwon واتان بوچمن Ethan Buchman هستند که در سال 2014 با ایجاد Tendermint ، الگوریتم اجماعی برای تامین انرژی Cosmos ، شبکه Cosmos را تاسیس کردند.

کازماس یک شبکه منبع باز است که از نوآوری های همه توسعه دهندگانی که قصد کمک به شبکه را دارند استقبال می کند.

کازماس (اتم) چگونه کار می کند؟

 کازماس که توسط تیم موسس خود به عنوان “اینترنت بلاک چین” شناخته می شود ، قصد دارد شبکه ای از شبکه های رمزنگاری شده را ایجاد کند که این شبکه توسط ابزارهای منبع باز برای ساده سازی معاملات بین آنها ایجاد شده است. هدف آن به جای اولویت بندی شبکه خود، پرورش یک اکوسیستم از شبکه ها است که می تواند داده ها را به صورت برنامه ریزی شده به اشتراک بگذارد و هیچ حزب مرکزی فعالیت را تسهیل و کنترب نمیکند. هر بلاک چین مستقل و جدیدی که در Cosmos ایجاد میشود “Zone” نامیده می شود. هر zone به Cosmos Hub متصل می شود، که از همه سوابق نگهداری می کند.

شبکه ارز cosmos در واقع از سه لایه مجزا تشکیل شده است:

لایه های کازماس اتم
اپلیکیشن (Application)تراکنش ها را پردازش می کند و وضعیت شبکه را به روز رسانی می کند.
شبکه (Networking)امکان ارتباط بین تراکنش ها و بلاک چین ها را فراهم می کند.
اجماع (Consensus)به گره ها (نود ها) کمک می کند تا در مورد وضعیت فعلی سیستم توافق کنند.

به منظور اتصال همه لایه ها به یکدیگر و فراهم کردن این امکان برای توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های بلاک چین ، Cosmos به مجموعه ای از ابزارهای منبع باز متکی است.

چشم انداز Cosmos این است که توسعه دهندگان بتوانند بلاک چین را بسازند و با انجام معاملات با یکدیگر ، موانع بین ارتباط بلاک چین ها را از بین ببرند.

هدف نهایی ایجاد اینترنت بلاک چین است ، شبکه ای از بلاک چین ها که می توانند به صورت غیر متمرکز با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با استفاده از Cosmos ، بلاک چین ها می توانند حاکمیت خود را حفظ کرده ، تراکنش ها را سریع پردازش کرده و با سایر بلاک چین های اکوسیستم ارتباط برقرار کنند و این امر را برای موارد مختلف استفاده بهینه می کند.

ارز اتم (ATOM) چه مزایا و معایبی  دارد؟

یکی از مزایای این ارز پشتیبانی در محافل ارز دیجیتال است که میشود گفت تقریبا اکثر صرافی‌های برتر ارزهای دیجیتال، بدون درخواست از توسعه‌دهندگان کازماس را در فهرست خود قرار داده اند. 

دومین مورد ارائه تکنولوژی نویدبخش است که شمار زیادی از کارشناسان بر این باورند یکپارچه شدن بلاک‌ چین‌های گوناگون باعث حل شدن بسیاری از مشکلات فعلی بازار ارزهای دیجیتال نمی‌شود اما باعث جهانی شدن آن به شکل حقیقی میشود. 

در نهایت سومین مزیت کاربردی بودن آن است. سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های شناخته‌ شده مانند بایننس چین، ای‌مانی، کاوا، شبکه‌های لینو، ترا و بسیاری دیگر از این تکنولوژی استفاده کاربردی دارند.

علاوه بر این موارد کازماس یک پروژه جامعه محور و منبع باز است که اگرچه ابتدا توسط تیم Tendermint ساخته شده است، ولی همه اعضای پروژه از ایجاد ابزارهای اضافی برای غنی سازی اکوسیستم و توسعه دهندگان بیشتر استقبال می کنند.

در کنار این مزایای چشمگیر، معایب اندکی نیز وجود دارد که شامل غیر متمرکز سازی مشکوک، رقابت سخت و توسعه کند که در کنار مزایای که دارد این موارد به چشم نمی آیند.

پاسخ به سوالات متداول

چه عاملی کازماس را از سایر پروژه ها متمایز میکند؟

تمرکز کازماس بر قابلیت شخصی سازی و قابلیت همکاری است و همین امر کازماس را از سایر پروژه ها متمایز می کند.

اتم همان کوین اتمیک هست؟

خیر. ارز ATOM با ارز ATOMIC COIN متفاوت است . ارز ATOMIC COIN پروژه آینده داری نیست و مراقب باشید که این دو ارز را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

❓ اهداف اصلی ارز اتم چیست؟

اهداف اصلی کازماس با رمز ارز بومی اتم فراهم کردن امکان همکاری بلاک چین ها، ایجاد حق حاکمیت و مقیاس پذیری است.

❓ چرا به کازماس (اتم) اینترنت بلاک چین ها می گویند؟

چرا که این پروژه با هدف امکان همکاری و ارتباط بین بلاک چین های مجزا و مستقل راه اندازی شده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments