درباره ارز چیلیز | معرفی و بررسی ویژگی های توکن CHZ

درباره ارز چیلیز | معرفی و بررسی ویژگی های توکن CHZ

بلاک چین به نوعی سرآمد بسیاری از پیشرفت های تکنولوژیک امروزی بوده است. در حالی که صنعت کریپتوکارنسی در ابتدا برای جایگزینی ارز سنتی ایجاد شد، امروزه توکن ها برای اهداف متنوع دیگری گسترش یافته اند.
پروژه ای که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم از فناوری بلاک چین و کریپتو کارنسی استفاده کرده است تا تحولی در دنیای ورزش و طرفداران تیم های مختلف ورزشی بوجود بیاورد. 
ارز چیلیز با ارائه پلتفرمی که تعامل هواداران ورزشی را متحول کرده است، راه ارتباطی میان این هواداران با تیم های مورد علاقه شان است.  این تعامل به لطف فناوری بلاک چین انجام می شود. 
ورود ارز های دیجیتال به دنیا سرگرمی و ورزش علاوه بر جنبه های هیجان انگیز و تازه، دارای برخی از ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند علاوه بر ارائه ابزاری برای حمایت از تیم و یا بازیکن ورزشی مورد علاقه  تان، ابزار مناسبی برای کسب سود و درآمد زایی باشد. 

در راهنمای جامع زیر، ارز  CHZ، ویژگی ها و موارد استفاده آن را توضیح داده ایم پس اگر شما هم از طرفداران تیم های ورزشی هستید و به دنیا رمز ارزهای علاقه دارید، مقاله زیر را برای آشنایی با ارز چیلیز ادامه دهید. 

خرید و فروش چیلیز

ارز چیلیز چیست؟ 

ارز چیلیز یک ارز دیجیتال است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و به طرفداران ورزش و سرگرمی امکان می دهد تا از طریق توکن سازی کسب درآمد کنند. Chiliz به عنوان یک توکن ERC-20، برای اولین پلتفرم تعامل طرفداران با بلاک چین، Socios، ارز ارائه می کند. مارکت Socios به طرفداران این امکان را می‌دهد که توکن‌های طرفداری (Fan token) یا NFT را بخرند و معامله کنند و در نظرسنجی‌های مربوط به باشگاه های ورزشی شرکت کنند یا بر آنها تاثیر بگذارند. 

هر شبکه مبتنی بر بلاک چین به ارز رمزنگاری شده خود نیاز دارد و Socios دارای توکن chiliz است که با کنترل CHZ نیز شناخته می شود. هدف این رمز ارز استفاده از پلتفرم‌های طرفداران مبتنی بر رمزارز و بلاک چین به‌عنوان ابزاری برای توانمندسازی طرفداران ورزش‌ها و نیز  ورزش‌های الکترونیکی و همانطور که وایت پیپر آن می گوید تبدیل افراد از تماشاگران منفعل به کنشگران های فعال در زمینه ورزش است. 

⁉️از پامپ قیمت کدام ارزهای دیجیتال جام جهانی می توان درآمد کسب کرد؟⁉️

پیش از این، فعالیت های علاقه مندان ورزش به تماشای بازی ها و خرید کالا برای حمایت از تیم های مورد علاقه خود محدود می شدند. با استفاده از فناوری بلاک چین، آنها اکنون حضور فعالتری با تاثیر مستقیم بر تصمیمات تیم دارند. به عنوان مثال، توکن‌های هوادار ممکن است در تصمیم‌گیری‌های ترکیب اولیه، نام استادیوم، طرح‌های جدید لباس و آهنگ‌های جشن قهرمانی  تاثیر بگذارند.

برای دستیابی به هدف تبدیل شدن به پلتفرم سرآمد تعامل طرفداران با تیم ها مورد علاقه، چیلیز قصد دارد خود را به عنوان ارزی برای دستیابی به محصولات و خدمات مرتبط با پلتفرم خود قرار دهد. این شامل خرید کالاهای تجاری، توکن‌های طرفداران، NFT، شرط‌بندی ورزشی، راه‌حل‌های پرداخت و سایر محصولات می‌شود.

علاوه بر این، Chiliz برای مقابله با افزایش ارزش کارمزد ها در اتریوم، بلاک چین خود را برای افزایش مقیاس پذیری توکن خود آماده کرده است و امکان تراکنش های سریع را فراهم می کند. فناوری این شبکه مبتنی بر اتریوم از طریق پروتکل اثبات اعتبار (PoA) است که امکان همکاری با شبکه ای که در ابتدا این توکن در آن ایجاد شده است را می دهد.

شبکه چیلیز چگونه عمل می کند؟

شبکه چیلیز چگونه عمل می کند؟

ارز چیلیز در ابتدا به عنوان توکنی از نوع ERC-20 در شبکه اتریوم در سال 2018 شروع به کار کرد. با این حال، این به سرعت مشکلات متعددی را برای گسترش پلتفرم ایجاد کرد که مهمترین آنها هزینه کارمزد در اتریوم است. در مواجهه با این واقعیت، تیم توسعه Chiliz شروع به کار بر روی بلاک چین خود برای بهبود این وضعیت کرد. در آنجا شبکه Chiliz، یک شبکه سازگار با اتریوم بر اساس پروتکل اجماع ثبات اعتبار متولد شد.

هدف این شبکه جدید این است که به کاربران خود اجازه دهد تا از یک شبکه سریع، ارزان (بدون کارمزد) و ایمن برای تراکنشات خود با توکن های خود استفاده کنند. در حالی که، فن توکن‌ها می‌توانند در شبکه خودشان مستقر شوند، همچنین می‌توانند به راحتی با بقیه بلاک چین‌های مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم (مانند مورد اتریوم یا BSC) تعامل داشته باشند. این به وضوح یک نقطه طراحی بسیار سودمند است، زیرا امکان همکاری آسان بین شبکه ها (زنجیره متقابل) را فراهم می کند. 

🏷 ارز چیلیز چه ارتباطی با جام جهانی دارد؟ آیا قیمت آن افزایش می یابد؟ 🏷

با این حال، یکی از اولین مشکلات PoA به عنوان یک پروتکل اجماع، تمرکز گسترده و عدم حفظ حریم خصوصی آن هنگام اجرای یک گره اعتبار سنجی است.

ویژگی دیگر شبکه چیلیز حق مشارکت است که رابطه مستقیم با میزان توکن های CHZ که کاربران می خرند دارد. 

برای دریافت فن توکن ها یا همان توکن های طرفداری، افراد باید CHZ را از طریق صرافی ارزهای دیجیتال خریداری کنند. 

حق مالکیت به طرفداران این امکان را می دهد که در تصمیم گیری های هواداران از طریق یک پلتفرم رای گیری تلفن همراه شرکت کنند و همچنین به عنوان یک فرصت برای ورود به حلقه داخلی انحصاری طرفداران عمل می کند. در واقع هرچه یک طرفدار توکن‌های بیشتری داشته باشد و هرچه بیشتر رای دهند، درجه نفوذ آن طرفدار بالاتر می‌رود و آنها را از طریق سطوح مختلف پاداش ارتقا می دهد تا زمانی که به بزرگترین مزایای VIP ارائه شده دسترسی داشته باشند.

نکته قابل توجه این است که فن توکن‌ها را می‌توان بر اساس عملکرد تیم سوزاند یا از گردش خارج کرد، به این معنی که نتایجی مانند برنده شدن در بازی‌ها یا کسب امتیاز می‌تواند عرضه توکن های هواداری را کمیاب‌تر و در نتیجه قیمت آنها را افزایش دهد. 

📮در صورتی که تمایل دارید جهت خرید ارز چیلیز (CHZ) و یا فروش آن در صرافی پی 98 اقدام کنید، می توانید از طریق لینک مشخص شده آموزش های لازم را ببینید.

تاریخچه ارز چیلیز

تاریخچه ارز چیلیز

Chiliz در سال 2018 توسط الکساندر دریفوس، که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل فعالیت می کند، تاسیس شد. این پروژه در واقع زیرمجموعه سازمان ورزش و سرگرمی مستقر در مالت Mediarex Group است که در سال 2006 تشکیل شد.

همچنین تیم چیلیز بیش از 250 متخصص از ملیت‌های مختلف و حرفه‌های بین‌صنعتی را تشکیل می‌دهد.

این شرکت برای الهام بخشیدن به میلیون ها طرفدار فوتبال در سراسر جهان تاسیس شد. علاوه بر این، دریفوس در طول تجربه گسترده 20 ساله خود شرکت های مختلف مبتنی بر وب را تاسیس کرده و رشد داده است.

هدف دریفوس برای این شرکت ایجاد توکن های فن به عنوان ابزار نهایی تعامل با طرفداران و به عنوان یک منبع درآمد جدید قابل توجه برای صنعت ورزش است. گسترش تهاجمی توکن‌های هواداران با قدرت‌های بزرگ فوتبال اروپا، نمونه‌ای از این موضوع است.

مدت کوتاهی پس از راه اندازی ارز چیلیز، پلتفرم Socios.com شروع به کار کرد. این پلتفرم با راه اندازی ویژگی های جالبی مانند صدور فن توکن منتشر شد. بعد از مدتی تیم هایی مثل پاریس-سن ژرمن، اتلتیکو مادرید و اف سی بارسلونا در این پلتفرم توکن های طرفداری مخصوص به خود را راه اندازی کردند. 

بعد از همکاری با این تیم های معروف، پلتفرم به سرعت توجه را به خود جلب کرد و تیم های ملی مانند آرژانتین و پرتغال و سایر تیم های لیگ برتر مانند منچسترسیتی، آرسنال، اورتون، لیدز و استون ویلا به این پروژه پیوستند.

🔺سال 2022 تا کنون برای CHZ بسیار جنجالی و موفقیت آمیز بوده است. در ماه مارس، زمانی که ستاره بزرگ فوتبال لیونل مسی در قراردادی 20 میلیون دلاری به عنوان سفیر یک برند جهانی معرفی شد، قیمت ارز چیلیز 25 درصد افزایش یافت. 

در حال حاضر ده‌ها تیم و سازمان ورزشی در سراسر جهان، از جمله تیم بسکتبال بارسلونا، تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز و تیم فرمول 1 استون مارتین کگنیزانت، فن توکن (FTO) های مخصوصی را برای هواداران وفادار خود راه اندازی کرده اند. 

صرافی چیلیز چیست؟ 

صرافی Chiliz اولین صرافی توکنایز شده در جهان است که به طور خاص برای طرفداران ورزش طراحی شده است. در این صرافی، کاربران می توانند با استفاده از ارز دیجیتال CHZ، تعدادی تیم ورزشی بزرگ را خریداری، بفروشند و معامله کنند. توجه داشته باشید که باید فقط معامله جفت ارزی را که می‌خواهید معامله کنید انتخاب کنید، به عنوان مثال اگر می‌خواهید بارسلونا را با Chiliz معامله کنی BAR/CHZ را انتخاب کنید. محدوده سفارشات  خود را به طور واضح، مانند استفاده از هر صرافی دیگری تنظیم کنید.

ویژگی های منحصر به فرد چیلیز

ویژگی های منحصر به فرد ارز چیلیز (CHZ)

پیش تر هم اشاره کردیم که چیلیز پلتفرمی است که ویژگی مشارکت طرفداران و پاداش های مقیاس پذیر را به کاربران ارائه می کند می کند. برخلاف پلتفرم های معمولی مبتنی بر طرفداران، هدف اصلی chiliz تبدیل افراد از طرفداریانی منفعل و صرفا تماشاگر، به فعالانی است که می توانند در موضوعات مختلف مربوط به تیم مورد علاقه خود مشارکت و همکاری داشته باشند. 

Chiliz ارز دیجیتال را به عنوان یک فناوری توانمند برای هدف اصلی خود، که ایجاد جامعه برای طرفداران ورزشی است، می داند و این باعث شده است  که نوساناتی را که اغلب بازارهای ارزهای دیجیتال را مورد زیان قرار می دهد را به نوعی متعادل کند. درواقع، چیلیز یک شرکت رمزنگاری نیست، بلکه شرکتی است که از رمزنگاری به عنوان یک فناوری ضروری در دستیابی به اهداف تجاری استفاده می کند که هیچ ربطی به ارز دیجیتال ندارند. 

تعامل مستقیم طرفداران، و همچنین کسب درآمد از طرفداران در هر ورزش واقعی و الکترونیکی، یک دیگر از مزایای توکن CHZ است.

 چیلیز همچنین در استفاده از فناوری توکن های NFT برای حمایت از تیم‌های ورزشی و هواداران آن‌ها جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

و در نهایت قابلیت خرید و فروش فن توکن های تیم مورد علاقه افراد در صرافی Chiliz  که نوعی حمایت مستقیم از تیم های ورزشی محسوب می شود. 

امنیت شبکه Chiliz چگونه تامین می شود؟ 

گفتیم که شبکه چیلیز مبتنی بر اتریوم است به این معنی که از قراردادهای هوشمند از نوع Turing Complete استفاده میکند. این قرارداد های هوشمند هر کدام به طور جداگانه بررسی می شوند. این شبکه از یک نسخه اصلاح شده ویژه ماشین مجازی اتریوم استفاده می کند که با پروتکل اثبات اعتبار (PoA) سازگار شده است.

همچنین چیلیز 5 درصد از درآمد خود را برای هزینه های امنیتی و حسابرسی استفاده می کند. 

آیا ارز CHZ ارزش سرمایه گذاری دارد؟ 

آیا ارز CHZ ارزش سرمایه گذاری دارد؟ 

یکی از خطرات اصلی در سرمایه گذاری در توکن CHZ این است که تلاش برای بهبود تعامل طرفداران ورزشی هنوز در مراحل اولیه خود است. فعال‌سازی و کسب درآمد از مخاطب از طریق تعامل رادیکال با طرفداران، قلمروای کاملاً جدید است و چیلیز را می‌توان پیشگامی در این زمینه دانست.

 این بدان معناست که سرمایه‌گذاران باید هنگام سرمایه‌گذاری در یک پروژه نسبتاً جدید احتیاط کنند، به‌ویژه زمانی که خود ارزهای دیجیتال هنوز یک بازار نوظهور و نوسان است.

تاکنون، سال 2022 سال ضعیفی برای ارزهای دیجیتال بوده است و چیلیز نیز از این سقوط در امان نبوده است. در پی حمله روسیه به اوکراین، ارز CHZ در 24 فوریه 2022 به 0.1449 دلار سقوط کرد. اگرچه بهبودی وجود داشت و این ارز در 30 مارس به 0.3287 دلار ختم شد، قیمت دوباره کاهش یافت و به سطوح پایین سقوط کرد. 

با این حال، به عنوان پلتفرم برتر در زمینه توکن های طرفداری، تیم های ورزشی معروفی به تدریج با چیلیز همکاری می کنند و افراد زیادی در نتیجه تشویق بازیکنان مورد علاقه خود به این پلتفرم می پیوندند. این موضوع نشان می دهد که چیلیز علیرغم شرایط بحرانی بازار ارز های دیجیتال، جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و این ارز همواره از حمایت تیم ها و علاقه مندان ورزش برخوردار خواهد بود. 

جمع بندی 

چیلیز تاثیر زیادی بر دنیای ورزش و طرفداران سرگرمی گذاشته و در نتیجه، این شرکت در حفظ مشارکت استراتژیک با برندها و باشگاه های ورزشی بزرگ در سطح جهانی موفقیت های بسیار بزرگی را کسب کرده است. 

این پروژه هدف خود را تعامل طرفداران دنیا ورزش با تیم های مورد علاقه خود و نیز کسب درآمد از آن می داند و به نظر می رسد با تبدیل شدن به نماد فن توکن ها در بلاک چین، شهرت بیشتری در جامعه رمزنگاری و بخشی از جامعه ورزشی که به این نوع فناوری و امکانات آن علاقه مند هستند، به دست آورده است. 

علاوه بر این قابلیت همکاری زنجیره‌ای متقابل با شبکه‌هایی مانند پالیگان یا زنجیره هوشمند بایننس پتانسیل توکن CHZ و شبکه آن بسیار گسترش می‌دهد. در این مقاله راهنمایی در مورد ارز شبکه چیلیز و ارز آن CHZ فراهم آوریم و ویژگی های آن را بررسی کردیم. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments