بازی های nft

بهترین بازی های NFT برای کسب درآمد کدامند؟

بازی‌های NFT از همان ابتدا با بازی کریپتو کیتیز پا به عرصه وجود گذاشته و توسعه یافتند. این بازی ها مدل‌های بازی برای کسب درآمد را ارائه می کنند. همانطور که می دانید، بازی های درآمدزا یا  Game-Fi دنیای مالی و بازی را با هم ترکیب می کنند و فرصت هایی را برای بازیکنان فراهم می کند تا در حین بازی درآمد کسب کنند. در ماه های اخیر با افزایش روز افزون محبوبیت بازی های مبتنی بر بلاکچین و از سویی معرفی بازی های جدید در این حوزه انتخاب یک بازی NFT برای کسب درآمد ممکن است تا حدودی دشوار باشد. در همین راستا در این مقاله به معرفی بهترین بازی های NFT پرداخته ایم.

بازی ان اف تی (NFT) چیست؟

بازی‌های NFT به کاربران این فرصت را می‌دهند که از طریق بازی کردن، جریان درآمدی ایجاد کنند. به طور معمول، یک بازیکن با توکن‌ها و گاهی اوقات NFT پاداش می‌گیرد و هر چه مدت بیشتری بازی کند، درآمد بیشتری کسب می‌کند. توکن هایی که بازیکنان از این راه به دست می آورند اغلب به عنوان بخشی از فرآیند ساخت بازی مورد نیاز هستند.

معمولا توکن‌ها را می‌توان به طور پیوسته از طریق بازی به دست آورد در حالی که دریافت NFT بیشتر مبتنی بر شانس است. بازی برای کسب درآمد (Play to Earn) به ویژه در میان کاربران کشورهای کم درآمد به عنوان جایگزین درآمد ثابت محبوبیت زیادی داشته است.

بازی اکسی اینفینیتی به یکی از شناخته شده ترین بازی های NFT برای کسب درآمد تبدیل شده است. شما برای خرید اکسی ها در ابتدای این بازی نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارید یا می توانید از بازیکن دیگری بورسیه تحصیلی رایگان دریافت کنید. هنگامی تیم آغازگر خود را کامل کردید و شروع به تکمیل وظایف و چالش‌ها می‌کنید، می‌توانید معجون عشق صاف یا همان ارز SLP را کسب کنید. توکن SLP، یک توکن ERC-20 است که می توان آن را در صرافی ها خرید و فروش کرد.

بازی های NFT چگونه کار می کنند؟

توکن های NFT مجموعه های دیجیتالی منحصر به فرد در بلاک چین هستند. ویژگی منحصر به فرد بودن باعث می شود که آنها ه در بازی ها مورد استفاده قرار گیرند و به این شکل شخصیت ها، آیتم های مورد استفاده در بازی و سایر موارد قابل مبادله را به نمایش بگذارند.

بازی های NFT در دنیای گیم فای (Game-fi) یا به عبارتی بازی هایی که می توان از طریق آنها به کسب درآمد پرداخت در بین کاربران جای خود را باز کرده و محبوب شده اند.

شما می‌توانید توکن های ان اف تی (NFT‌) درون‌بازی خود را به کلکسیونرها و سایر بازیکنان بفروشید و حتی با این مدل‌ بازی ها، توکن کسب کنید.

شما باید در هنگام نقل و انتقال NFT های بازی خود، مطمئن شوید که آنها را به کیف پولی منتقل کرده اید که با آن توکن ها سازگار است. گذشته از این، هر زمان که توکن های بی همتای ان اف تی را به بازار NFT یا کاربر دیگری ارسال می کنید، باید مراقب کلاهبرداری های رایج در این حوزه باشید. در نهایت، قبل از هر چیز قوانین هر بازی NFT را با دقت بخوانید.

بازی‌های NFT بیشتر بر روی شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) وجود دارند. برخی از آنها تجربه مبارزه با شخصیت های کلکسیونی را ارائه می دهند، مانند CryptoBlades و Axie Infinity و برخی دیگر از کارت های کلکسیونی استفاده می کنند مانند Sorare.

بازی‌های NFT با نگه‌داشتن ارزهای دیجیتالی در کیف پول متفاوت هستند. بازیکنان یک بازی NFT از توکن های ان اف تی در قوانین، مکانیسم ها و تعاملات خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک بازی می تواند شخصیت یا آواتار منحصر به فرد شما را به عنوان یک توکن NFT نشان دهد. آیتم های دیجیتالی که شما در حین بازی پیدا می کنید نیز می توانند توکن های غیر قابل معاوضه ان اف تی باشند. سپس شما می‌توانید توکن های ان اف تی را که در بازی به دست آورده اید با سایر بازیکنان مبادله و معامله کنید و از این طریق سود کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترید NFT ها میتوانید به مقاله مشخص شده در بلاگ پی 98 مراجعه کنید.

بنابراین چگونه می توان توکن های ان اف تی را دریافت کرده و از نظر فنی در محیط بازی پیاده سازی کرد؟ برای مبادله، ایجاد و پیاده سازی NFT ها در یک بازی، توسعه دهندگان، قراردادهای هوشمندی ایجاد می کنند که قوانین NFT های مورد استفاده را تشکیل می دهد. قراردادهای هوشمند قطعاتی از کدهایی هستند که به صورت خودکار روی یک بلاک چین اجرا و ذخیره می شوند.

به عنوان مثال، بازی کریپتوکیتیز تعداد کمی قرارداد اصلی دارد که ساختار بازی را تشکیل می دهد. معروف ترین آنها قرارداد GenScience آنهاست که مکانیک های تصادفی تولید گربه های جدید را تعیین می کند. توسعه دهندگان بازی در ابتدا کد آن را مخفی نگه داشتند. بازیکنان علاقه مند حتی ابزارهایی را برای تجزیه و تحلیل احتمال ویژگی های خاص در گربه ها ایجاد کردند. با این اطلاعات، بازیکنان می توانند شانس خود را برای توسعه یک نژاد کمیاب با ارزش پول بیشتر بهینه کنند.

NFT های درون بازی (In-game NFT) چیست؟

NFT های درون بازی راه دیگری را برای کسب درآمد از طریق انجام بازی های NFT به شما ارائه می دهند. شما می توانید به جای اینکه یک توکن قابل تعویض ERC-20 (مانند توکن SLP را در بازی اکسی اینفینیتی) بدست آورید ان اف تی هایی کسب کنید که نشان دهنده اقلام کلکسیونی هستند، مانند توکن های ان اف تی در بازی CryptoBlades. این مکانیسم گیم پلی، روش سنتی درآمدزایی با بازی های NFT است. اف تی های درون بازی بر اساس کمیابی یا کاربردی بودنشان ارزش متفاوتی دارند.

بازی کریپتوکیتیز یکی از نمونه‌ بازی‌هایی است که فقط بر جمع‌آوری توکن های ان اف تی درون بازی تکیه دارد. در این مدل بازی هیچ راهی برای ادامه بازی و کسب درآمد ثابت بدون عنصر شانس وجود ندارد. اکثر بازی‌های جدیدتر NFT ترکیبی از NFT‌های بازی برای کسب درآمد و ان اف تی های درون بازی را ارائه می‌کنند.

بازی های nft

بازی های NFT چقدر درآمد دارند؟

مقدار پولی که شما می توانید با بازی NFT به دست آورید به مکانیسم آن بازی خاص و تقاضای بازار بستگی دارد. مقدار پولی که شما به دست می آورید به میزان علاقه کاربرانی بستگی دارد که به NFT ها یا ارزهای دیجیتال به دست آمده در بازی اهمیت می دهند. شما باید کالاهای خود را در بازار، صرافی یا حراجی بفروشید و آنها را پول نقد تبدیل کنید.

در بازی های NFT، ارزش توکن های ان اف تی، یا از NFT یا از قابلیت جمع آوری توکن یا ابزار درون بازی به دست می آید. 

بهترین بازی های NFT کدامند؟

در حال حاضر بازی‌های NFT زیادی در بازار موجود است که اکثر آن‌ها در زنجیره هوشمند بایننس و شبکه اتریوم هستند. برخی از آنها تجربه‌های سنتی بازی‌های ویدیویی را ارائه می‌کنند و برخی دیگر بیشتر به قابلیت جمع‌آوری توکن‌های ان اف تی بستگی دارند.

  1. بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بازی Axie Infinity از مدلی شبیه به بازی Pokemon با موجودات و مبارزات کلکسیونی پیروی می کند. اکسی اینفینیتی در بلاک چین اتریوم است و درآمد بالقوه‌ای را بر اساس خرید و فروش توکن های  SLP و AXS در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توکن های SLP و AXS هر دو برای معامله در صرافی پی 98 در دسترس هستند.

  1. بازی سوراره (Sorare)

بازی سوراره یک بازی فوتبال فانتزی است. بازیکنان فوتبال Sorare قابل معامله و کلکسیونی از زندگی واقعی است. شما با استفاده از کارت های رایگان برای بازیکنان مبتدی یا خرید کارت های توکن شده، یک تیم فوتبال پنج نفره ایجاد می کنید. شما می‌توانید برای هر بازی که برنده می‌شوید، گلی که به ثمر می‌رسانید یا سایر رویدادهایی که انجام می‌دهید، امتیاز کسب کنید.

  1. بازی خدایان رها شده (Gods Unchained)

بازی Gods Unchained یک بازی کارتی NFT قابل معامله در اتریوم است که شبیه بازی Magic The Gathering یا Hearthstone است. گیمرها عرشه هایی با قدرت های مختلف می سازند تا با دیگر بازیکنان مبارزه کنند. گیمرها زمانی که برنده می شوند، آیتم های درون بازی را برای استفاده یا فروش پیدا می کنند. اگر برنده بازی‌های رتبه‌بندی شده باشید، می‌توانید شروع به کسب توکن Flux کنید که به شما امکان می‌دهد کارت‌های قدرتمند NFT بسازید. سپس می توانید سود خود را با فروش آنها به دست آورید یا دوباره در کارت های جدید سرمایه گذاری کنید و این روند را ادامه دهید.

  1. بازی کریپتو کیتیز (Crypto Kitties)

 Dapper Labs این بازی را بر روی اتریوم توسعه داد و در نوامبر 2017 منتشر کرد.

 بازی CryptoKitties اولین بازی است که در شبکه اتریوم ساخته شده است. بازیکنان در این بازی گربه‌های دیجیتالی را می‌خرند، معامله می‌کنند و آنها را پرورش می‌دهند تا ویژگی‌های مطلوبی را ایجاد کنند. این گربه های دیجیتالی در واقع توکن‌های ERC-721 تقسیم‌ناپذیر و منحصربه‌فرد هستند. بازیکنان میتوانند این گربه های دیجیتالی را در بازارهای اصلی NFT مانند opensea.io بفروشند.

جمع آوری و بزرگ کردن گربه های دیجیتالی کار جذابی است. به عنوان مثال، در سال 2017، بازی کریپتو کیتیز بسیار محبوب شد و باعث شلوغی و سرفصل های شبکه اتریوم شد. شما می توانید یکی از آن ها را در بازار خریداری کنید یا با پرورش دو گربه نر و ماده با هم، یک کریپتو کیتی دریافت کنید. پرورش گربه ها به بازیکنان اجازه می دهد تا ویژگی های کمیاب را باز کنند. همچنین، شما می توانید مجموعه ای از گربه ها را ایجاد کنید و از این طریق جایزه دریافت کنید. هنگامی که مجموعه ای از گربه های دیجیتالی را دارید، می توانید گربه های خود را به KittyVerse ببرید.  KittyVerse مکانی است که در آنجا آنها می توانند در جنگ های گربه ای شرکت کنند. همچنین می توانید پازل ها و معماها را با سایر بازیکنان حل کنید.

  1. بازی ایلویوم (Illuvium)

بازی ایلویوم یک بازی ماجراجویی نقش آفرینی جهان باز است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این بازی ساختار درآمد زایی دارد که در آن کاربران می توانند در حین بازی جوایزی را کسب کنند. به لطف ادغام این بازی با Immutable X، بازیکنان می توانند از یک دوره جدید NFT لذت ببرند. شما به هزینه‌های گس صفر، ایجا توکن ان اف تی به صورت همتا به همتا، و تراکنش‌های فوری دسترسی پیدا می‌کنید. این ترکیبی از عناصر مجموعه بازی های نقش آفرینی سنتی با مکانیک های مبارزه است که در ژانر محبوب Autobattler دیده می شود.

آینده بازی های NFT

در صنعت بازی های ویدیویی، توکن های ان اف تی راه جدید و هیجان انگیزی برای کسب درآمد ارائه می دهند. همانطور که بیشتر توسعه دهندگان بازی، تعاملات NFT و بلاک چین را به بازی های خود اضافه می کنند، تجربه بازی در داخل و خارج از دنیای بازی به رشد خود ادامه خواهد داد. به عنوان مثال جدیدا بازی های حرکت برای کسب درآمد (Move to Earn) از توکن های ان اف تی برای سرگرمی و کسب درآمد کاربران استفاده میکنند. یکی از محبوب ترین این بازی های بازی استپن است.

توکن‌های غیر قابل تعویض نیز چالش‌های جالبی در زمینه مالکیت معنوی ایجاد می‌کنند. در حالی که یک کاربر می تواند یک NFT درون بازی دریافت کند، پس از به دست آوردن آن، کاربر مالک قانونی آن آیتم نیز خواهد بود و هم کاربر و هم توسعه دهندگان اصلی توکن ها می توانند زمانی که این مورد در بازار آزاد معامله می شود، پول به دست آورند.

به طور کلی، اصول بلاک چین، بر صنعت بازی های ویدیویی تاثیر می گذارد. به احتمال زیاد، جهان، عصر جدیدی از بازی و سرگرمی را به خود خواهد دید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments