نهنگ های تتر

موجودی کیف پول نهنگ های تتر در کمترین میزان 3 سال گذشته | این به چه معناست؟

داده های جدید نشان می دهد که کاهش محبوبیت مداوم تتر (USDT)، بزرگترین استیبل کوین بازار، در بزرگترین کیف پول های نهنگ ها نیز گسترش یافته است.

داده های شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Santiment نشان می دهد که آدرس هایی که بین 10 هزار دلار تا 10 میلیون دلار USDT نگهداری می کنند از نظر عرضه نزدیک به پایین ترین سطح سه ساله خود هستند.

این روند در بحبوحه افزایش تعداد معامله گرانی که USDT را به نفع سایر استیبل کوین ها مانند USDC و DAI می فروشند، رخ می دهد. این همچنین باعث شده است که پلتفرم Curve دچار یک عدم تعادل جدی USDT در استخر نقدینگی خود شود، چرا که معامله گران بیشتری تتر های خود را با توکن های دیگر مبادله میکنند. 

حدود 63 درصد از 3 استخر Curve از USDT تشکیل شده است که تقریباً 630 میلیون دلار است.

این برای USDT به چه معناست؟

کاهش تعداد حساب های اصلی دارای USDT نشان می دهد که برخی از معامله گران ممکن است اعتماد خود را به توکن از دست داده باشند. فروش مکرر استیبل کوین می تواند مکانیسم بازخرید تتر را تحت فشار قرار دهد و احتمالاً توکن را از بین ببرد.

تتر نزدیک به دو ماه (از زمان سقوط ترا) است که با قیمت کمتر از 1 دلار خود معامله می شود. نرخ فعلی ممکن است نشان دهنده فرصتی برای خرید تتر ارزان باشد البته در چشم انداز بهبودی کامل.

تتر تاکنون به طور پیوسته از بازخرید توکن به ارزش حدود 20 میلیارد دلار در دو ماه گذشته استقبال کرده است. همچنین مطمئن است که ذخایرش قادر خواهد بود فشار فروش بیشتری را تحمل کند.

عدم اطمینان در مورد ذخایر تتر

بخش عمده ای از فشار فروش USDT در سال جاری ناشی از عدم اطمینان در مورد ماهیت ذخایر آن است. در حالی که تتر ادعا می کند که ذخایر آن توسط یک نهاد مستقر در جزایر کیمن حسابرسی شده است، برخی از سرمایه گذاران خواستار تفکیک جامع تری از دارایی های آن شده اند.

داده های تتر نشان می دهد که 85 درصد از ذخایر آن را پول نقد و اوراق تجاری، از جمله خزانه داری ایالات متحده تشکیل می دهد. اما سرمایه گذاران به دنبال شفافیت در مورد اوراق تجاری غیرآمریکایی این شرکت هستند.

در آخرین حسابرسی تتر، این شرکت تقریباً 20 میلیارد دلار اوراق تجاری دارد که بخش عمده ای از آن به عنوان درجه سرمایه گذاری رتبه بندی می شود. اما مشخص نیست که صادرکنندگان چه کسانی هستند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments