افزایش قیمت بیت کوین

دو دلیل اصلی افزایش قیمت بیت کوین به بالای 41000 دلار و بازیابی اتریوم تا 3000 دلار

ارز دیجیتال پرچمدار بیت کوین به بالای سطح 41000 دلار بازگشته است و دومین ارز دیجیتال بزرگ یعنی اتریوم قیمت 3000 دلار را پس گرفته است. تحلیلگران دو دلیل برای تغییر روند صعودی این ارزهای دیجیتال دارای جایگاه بالا ارائه می کنند. در ادامه با تحلیل رشد قیمت BTC و ETH به عنوان رهبران بازار کریپتو با ما همراه باشید.

رشد بیش از 2 درصدی شاخص نزدک

بیت کوین اخیراً با شاخص کامپوزیت نزدک و داوجونز بازار سهام ارتباط نزدیکی داشته است. به گفته کالین وو، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس چینی در حوزه ارزهای دیجیتال، اخیرا نزدک افزایش 2 درصدی را نشان داده است که احتمالاً به افزایش قیمت بیت کوین به بالای 41400 دلار کمک کرده است.

سرویس تجزیه و تحلیل داده های زنجیره ای Santiment نیز از افزایش بازار سهام به عنوان دلیلی برای افزایش قیمت بیت کوین یاد کرده است.

با شروع افزایش قیمت در روز جمعه، احساسات مثبت معامله گران کریپتو به بالاترین سطح نسبت به پایان اکتبر 2021 رسید.

نمودار بیت کوین

بازار لحظه ای محرک افزایش بیت کوین

ویلی وو تحلیلگر مشهور همچنین در توییتی نوشت، اگرچه بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب حدود 9 و 3 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش داشته‌اند، سایر ارزهای دیجیتال افزایش زیادی نشان نداده اند. با این حال، براساس داده های CoinMarketCap، برخی از آلت‌کوین‌ها افزایش یافته‌اند، مانند پروتکل نیر(NEAR) حدود 15.50 درصد، دسنترلند (MANA) حدود 13.20 درصد، لئو(LEO) حدود  22.66 درصد، سندباکس (SAND) حدود 17.67 درصد و غیره.

با این حال، وو می‌گوید که محرک احتمالی افزایش قیمت اتریوم و بیت کوین، بازار نقدی بوده است، نه بازار مشتقات کریپتو. او داده‌هایی را به اشتراک گذاشته است که در 24 ساعت گذشته، حجم نقدینگی‌های آتی بیت‌کوین تنها 100 میلیون دلار بوده و 90 میلیون دلار پوزیشن شورت نقد شده است، که به معنی سرد بودن بازار مشتقات است.

ارزیابی پیتر شیف از افزایش قیمت بیت کوین 

پیتر شیف، از بنیانگذاران SchiffGold و دوستدار طلا در مورد افزایش قیمت بیت کوین به بالای 41000 دلار اظهار نظر کرده و حامیان بیت کوین را غمگین کرده است. او در توییتی نوشت که این ممکن است آخرین فرصت برای خرید و فروش ارز دیجیتال پیشرو بالای 40000 دلار باشد.

پیش از این، او در توییتی اعلام کرد که انتظار دارد بیت کوین به زیر 30000 دلار سقوط کند و سپس با یک سقوط ناگهانی مواجه شود که بیت کوین را به پایین ترین سطح 10000 دلار برساند.

علیرغم تلاش های متعدد شیف پدر برای علاقمند کردن پسرش به طلا، اسپنسر یک بیت کوینر است. شیف پسر توییت کرد که وقتی قیمت بالا رفت، بیت کوین بیشتری خریده است.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments