توییتر در مقابل ایلان ماسک | برنده این نبرد حقوقی چه کسی است؟

توییتر در مقابل ایلان ماسک | برنده این نبرد حقوقی چه کسی است؟

وکلای ایلان ماسک روز جمعه درخواستی را به دادگاه Delaware Chancery Court ارائه کردند و درخواست توییتر برای تسریع روند رسیدگی را “درخواستی غیرقابل توجیه” توصیف کردند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ادعا می‌کند که درخواست برای تست کوتاه مدت در دو ماه آینده غیرممکن است، زیرا این پرونده پیچیده و فنی خواهد بود.

ماسک تقاضای محاکمه در تاریخ 13 فوریه 2023 یا پس از آن را دارد تا منافع هر دو طرف و دادگاه متعادل شود.

ایلان ماسک در مخالفت با محاکمه سریع اقدام می کند

طبق آخرین پرونده در 15 ژوئیه، ایلان ماسک با درخواست توییتر برای تسریع روند رسیدگی قانونی در ماه سپتامبر مخالفت کرده و ادعا می کند که پرونده ادغام 44 میلیارد دلاری برای محاکمه در دو ماه باید رد شود.

توییتر روز سه‌ شنبه علیه ایلان ماسک شکایت کرد و او را به دلیل نقض این قرارداد به دلیل ناتوانی در یافتن تعداد دقیق ربات‌ها یا حساب‌های اسپم در توییتر متهم کرد. توییتر درخواستی برای پیگیری سریع محاکمه ارائه کرد و از دادگاه خواست تا به ماسک دستور دهد تا معامله را با قیمت توافقی 54.20 دلار برای هر سهم تکمیل کند.

آخرین اقدام ایلان ماسک حاکی از یک نبرد حقوقی طولانی و بزرگ بین این دو غول است. در واقع، ماسک از دادگاه درخواست کرده است تا با توجه به پیچیدگی و جنبه های فنی پرونده، محاکمه را تا فوریه سال آینده به تاخیر بیندازد. به خصوص، اختلاف بر سر حساب های نادرست و هرزنامه که ارزش واقعی توییتر را تعیین می کند.

علاوه بر این، او استدلال می کند که درخواست توییتر برای تسریع در محاکمه بر اساس تاریخ خاتمه 24 اکتبر در توافقنامه ادغام است. با این حال، در صورتی که هر یک از طرفین دعوای قضایی را مطرح کنند، تاریخ به طور خودکار باقی می ماند.

نکته جالب این است که بسته تامین مالی بدهی برای خرید در آوریل 2023 منقضی می‌شود. این بدان معناست که اگر تا تاریخ تعیین شده تکمیل نشود، معامله ممکن است به پایان برسد.

قیمت سهام توییتر در روز جمعه 4 درصد افزایش یافت و به 37.74 دلار رسید که هنوز کمتر از قیمت توافق شده 54.20 دلار در معامله است. کارشناسان وال استریت بر این باور نیستند که این معامله با قیمت توافق شده اتفاق بیفتد و مشروط به مذاکره مجدد است.

توییتر به سهامداران توصیه می کند که این معامله را تایید کنند

در تشکیل پرونده SEC در روز جمعه، هیئت مدیره توییتر به سهامداران توصیه می کند که قرارداد ادغام را تایید کنند، که به نفع توییتر و سهامداران آن است. موافقت سهامداران با معامله همچنان آخرین مرحله معامله است.

با این حال، به نظر می‌رسد که واکنش‌های سهامداران با برخی محدودیت‌های فروش به ایلان ماسک ادغام شده است. تایید سهامداران عامل مهمی برای تکمیل معامله است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments