ارزهای برتر هفته

تحلیل روند بیت کوین و احتمال رشد ارز های برتر این هفته (27 شهریور 1402)

به نظر می رسد که بیت کوین آماده شروع یک حرکت صعودی است و این می تواند باعث علاقه سرمایه گذاران و احساسات مثبت به آلت کوین های آماده رشد از جمله MKR، AAVE، RUNE و RNDR شود. 

پس از تشکیل الگوهای پی در پی دوجی در نمودار هفتگی طی سه هفته گذشته، بیت کوین تصمیم دارد این هفته را با یک عملکرد مثبت به پایان برساند. این اولین نشانه است که تعیین می کند روند بعدی در حال مشخص شدن است و از اطمینان در تصمیم گیری بین گاو ها و خرس ها در حال رفع شدن است. 

نشست کمیته بازار آزاد فدرال در 20 سپتامبر (29 شهریور) می تواند نوسانات را افزایش دهد. اکثر فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو وضعیت موجود را در مورد نرخ ها حفظ کند، اما ممکن است در کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رییس فدرال رزرو، پس از تصمیم گیری نرخ، معامله گران و تحلیلگران را شگفت زده کند و هیجان را به بازار برگرداند.

افزایش قیمت بیت کوین از حمایت قوی نزدیک به 24800 دلار، علاقه خرید به آلتکوین های انتخابی را که فرصت های معاملاتی سودآور را فراهم می کنند، برانگیخته است. برای اینکه این آلتکوین ها به مسیر صعودی خود ادامه دهند، بیت کوین باید بالای 26500 دلار بماند.

آیا افزایش قیمت بیت کوین می تواند شتاب بگیرد و باعث رشد آلت کوین ها شود؟ آیا این هفته قیمت ارزهای دیجیتال افزایش می یابد؟ بیایید نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که در کوتاه مدت امیدوارکننده هستند را بررسی کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 14 سپتامبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (26303 دلار) بالاتر رفت که نشان می دهد فشار فروش در حال کاهش است. از آن زمان، گاوها با خرید بیت کوین چندین تلاش خرس‌ها را برای کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خنثی کردند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

خریداران سعی خواهند کرد از این فرصت استفاده کنند و جفت BTC/USDT را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (27295 دلار) هدایت کنند. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت کوچک عمل کند، اما در صورت غلبه بر آن، قیمت به احتمال زیاد به 28143 دلار خواهد رسید. انتظار می رود خرس ها با قدرت از این سطح دفاع کنند.

اگر خرس ها بخواند تسلط بازار را در دست بگیرند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند. این ممکن است گاوها را به دام بیندازد و شرایط را برای آزمایش مجدد بالقوه حمایت 24800 دلار فراهم کند.

نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین

قیمت بالاتر از 20-EMA در نمودار 4 ساعته معامله می شود که نشان می دهد گاوها در حال خرید با کاهش قیمت هستند. این نشان می دهد که معامله گران انتظار دارند بهبودی ادامه یابد. اگر خریداران مقاومت 26900 دلار را از بین ببرند، جفت ممکن است به 27600 دلار و در نهایت به 28143 دلار صعود کند.

اگر خرس‌ها بخواهند تسلط میدان را به دست بگیرند، باید فعال باشند و قیمت را زیر 20-EMA حفظ کنند. چنین حرکتی راه را برای سقوط بیشتر به 50-SMA و بعداً به منطقه حمایت قوی بین 25600 تا 25300 دلار باز خواهد کرد.

ارز میکر (MKR)

اگر خرس‌ها بخواهند به میدان بازگردند، باید قدرت روند را به دست بگیرند و قیمت را زیر 20-EMA حفظ کنند. چنین حرکتی راه را برای سقوط بیشتر به 50-SMA و بعداً به منطقه حمایت قوی بین 25600 تا 25300 دلار باز خواهد کرد.

نمودار روزانه میکر
نمودار روزانه میکر

 جفت ارز میکر در راه رسیدن به قیمت 1370 دلار است. این سطح احتمالا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها خواهد بود. اگر گاوها از این سطح قدرت را در دست نگیرند، احتمال شکست در بالای آن افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت 1759 دلار حرکت کند.

سطح بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1162 دلار) است. اگر این سطح شکسته شود، نشان می دهد که این جفت ممکن است برای مدتی در محدوده بزرگ بین 980 تا 1370 دلار نوسان داشته باشد.

نمودار 4 ساعته میکر
نمودار 4 ساعته میکر

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که گاوها همچنان قدرت را در دست دارند، اما RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید، اصلاح یا تثبیت جزئی را در کوتاه مدت پیشنهاد می کند. 20-EMA همچنان سطح کلیدی برای تماشای نزولی است. شکستن و بسته شدن در زیر آن می تواند نشان دهنده شروع یک اصلاح عمیق تر به سمت 50-SMA باشد.

در عوض، اگر قیمت از 20-EMA جهش کند، نشانه‌ای از ادامه خرید ارز میکر توسط گاوها خواهد بود. این ممکن است یک رالی به سمت مقاومت پیش رو قوی در 1370 دلار آغاز کند.

آوه (AAVE)

ارز دیجیتال آوه در 16 سپتامبر بالاتر از میانگین های متحرک صعود کرد که نشان می دهد گاوها با خرید ارز آوه حرکت خود را انجام داده اند. با این حال، سایه بلند روی کندل فروش را در سطوح بالاتر نشان می دهد.

نمودار روزانه آوه
نمودار روزانه آوه

یک مزیت جزیی به نفع گاوها این است که آنها به خرس ها اجازه بازگشت ندادند و دوباره سعی می کنند قیمت را بالاتر از SMA 50 روزه (59 دلار) حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت AAVE/USDT احتمالاً به سمت 70 دلار و بعداً به 76 دلار افزایش می یابد.

متحرک نمایی 20 روزه (56 دلار) پشتیبانی مهمی است که باید در کوتاه مدت به آن توجه داشت. اگر قیمت به زیر این سطح سقوط کند، نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این می تواند جفت ارز را به سطح حمایتی 48 دلاری برساند.

نمودار 4 ساعته آوه
نمودار 4 ساعته آوه

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که گاوها اخیراً با کاهش قیمت به سمت 20-EMA برای خرید اقدام کرده اند، که نشان می دهد این احساسات مثبت شده است. خریداران سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت در 63 دلار برسانند. اگر آنها بتوانند آن را انجام دهند، این جفت ممکن است تا 70 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 20-EMA برسد، نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش می یابد. سپس این جفت می تواند به سمت 50-SMA حرکت کند که ممکن است خریداران را جذب کند.

تورچین (RUNE)

ارز دیجیتال تورچین در چند روز گذشته بازیابی هوشمندانه ای را انجام داده است که نشان می دهد خریداران با خرید ارز RUNE در تلاش برای بازگشت هستند.

نمودار روزانه تورچین
نمودار روزانه تورچین

حرکت صعودی به مقاومت ثابت 2 دلار نزدیک می شود که احتمالاً به عنوان یک مقاومت قوی عمل می کند. اگر قیمت از 2 دلار به شدت کاهش یابد، نشان می دهد که گاوها به سمت خروج هجوم می آورند. این می تواند قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.62 دلار) کاهش دهد.

برعکس، اگر جفت RUNE/USDT از سطح فعلی افزایش یابد، نشان می‌دهد که گاوها همچنان به مواضع خود ادامه می‌دهند، زیرا پیش‌ بینی می‌ کنند که صعودی قوی تر در پیش باشد. اگر مقاومت 2 دلار به سمت بالا شکسته شود، این جفت می تواند روند صعودی جدیدی را تا 2.30 دلار و متعاقباً به 2.80 دلار آغاز کند.

نمودار 4 ساعته تورچین
نمودار 4 ساعته تورچین

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که سطح 2 دلار به عنوان یک مقاومت عمل می کند. ممکن است قیمت به 20-EMA برگردد که احتمالاً به عنوان یک پشتیبان قوی عمل می کند. اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا با 2 دلار بر مانع غلبه کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ممکن است تا 2.30 دلار افزایش یابد.

اولین نشانه ضعف شکست و بسته شدن به زیر 20-EMA خواهد بود. این می تواند چندین معامله گر کوتاه مدت را وسوسه کند تا سود خود را ثبت کنند. ممکن است جفت به 50-SMA سقوط کند.

ارز رندر (RNDR)

رندر (RNDR) در 15 سپتامبر به بالاتر از SMA 50 روزه (1.58 دلار) رسید و بسته شد، که نشان می دهد فشار فروش ممکن است کاهش یابد.

نمودار روزانه رندر
نمودار روزانه رندر

میانگین‌های متحرک در آستانه یک تقاطع صعودی قرار دارند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها تسلط کمی دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.50 دلار) افزایش یابد، نشان دهنده تغییر در احساسات از فروش در رالی به خرید ارز رندر با کاهش قیمت خواهد بود. این می تواند یک بهبود قوی تر را به 1.83 دلار و سپس به 2.20 دلار آغاز کند.

این دیدگاه مثبت می‌تواند در کوتاه‌ مدت باطل شود، اگر قیمت بیشتر کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند. جفت RNDR/USDT می تواند به 1.38 دلار و بعداً به 1.29 دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته رندر
نمودار 4 ساعته رندر

میانگین متحرک در نمودار چهار ساعته در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان دهنده یک مزیت برای خریداران است. اولین سطح حمایت در صورت کاهش قیمت 20-EMA است. اگر قیمت از این سطح بالا برود، این نشان می‌دهد که گاوها همچنان به کاهش قیمت‌ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می‌کنند. که امکان رالی را به 1.77 دلار افزایش می دهد.

برعکس، اگر 20-EMA جای خود را بدهد، این جفت می تواند به سمت 50-SMA حرکت کند. این یک سطح مهم برای دفاع گاوها است زیرا شکستن زیر آن ممکن است جفت را به 1.39 دلار کاهش دهد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments