5 ارز دیجیتال برتر هفته (22 فروردین 1401)

5 ارز دیجیتال برتر هفته (22 فروردین 1401) | قیمت کدام ارز بالا میرود؟

در 5 آوریل یا به عبارتی 16 فروردین ماه ، بیت کوین (BTC) از بالاترین قیمت خود یعنی 47200 دلار به 42107 دلار که در 8 آوریل(19 فروردین) رخ داد، سقوط کرد. این موضوع نشان می دهد که معامله گران به فروش کوتاه مدت دست زده و ترجیح دادند که سیو سود کنند. با این حال، قیمت همچنان در یک محدوده رنج می زند که نشان می دهد میزان عرضه و تقاضا در حالت تعادل است.

اگرچه شاخص ترس و طمع کریپتو در منطقه ترس قرار دارد، اما با این حال نهنگ‌های بیت‌کوین در صرافی بیت‌ فینکس به خرید این ارز ادامه دادند.

جالب اینجاست که یک سرمایه‌گذار بزرگ، با استفاده از استراتژی میانگین‌ کم کردن، به خرید روزانه 1 میلیون دلار بیت‌کوین ادامه داد.

نهنگ دیگری که از این اصلاح قیمت استفاده می کند تا بیت کوین بیشتری را به ذخایر موجود خود اضافه کند، ترا بود. این هفته کیف پول مرتبط با بنیاد لونا 4130 بیت کوین به کیف پول خود اضافه کرد و مجموع دارایی آن را به 39897.98 بیت کوین رساند.

آیا روند بیت کوین می تواند به دلیل خرید نهنگ ها بازگردد؟ آیا روند آلت کوین های منتخب نیز در کوتاه مدت صعود خواهد بود؟ بیایید با هم نمودارهای 5 ارز دیجیتالی را مورد بررسی قرار دهیم که در صورت بهبود احساسات ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند.

بیت کوین (BTC)

در 7 آوریل(18 فروردین)، بیت کوین پرچمدار از سطح حمایتی 42,594 دلار عقب نشینی کرد، اما در 8 آوریل (19 فروردین)، خریداران نتوانستند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (43,922 دلار) که به عنوان مقاومت عمل می کرد، عبور کنند. همین امر باعث شد که معامله گران دست به فروش بزنند که قیمت را به زیر حمایت 42,594 دلاری کشاند.

چارت روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

یک نکته مثبت این است که گاوها تلاش می کنند که از میانگین متحرک ساده 50 روزه (42620 دلار) دفاع کنند. اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (43923 دلار) ببرند و موقعیت را حفظ کنند، این امکان وجود دارد که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت در محدوده رنج افزایش یابد. ممکن است جفت ارز BTC/USDT چند روزی بین میانگین متحرک ساده 50 روزه و 200 روزه (48219 دلار) در نوسان باشد.

در مقابل، یک جهش ضعیف از SMA 50 روزه بیانگر عدم خرید زیاد در سطوح فعلی است. سپس خرس‌ها (فروشندگان) سعی می‌کنند از این فرصت استفاده کنند و این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه ببرند. اگر آنها موفق به این امر شوند، جفت ارز مورد نظر ما می تواند به سطح روانی 40000 دلار سقوط کند و اگر این سطح نیز بشکند، توقف بعدی ممکن است خط حمایت کانال صعودی باشد.

نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین

نمودار 4 ساعته بیت کوین به دلار نشان می دهد که بازگشت از سطح حمایت 42594 دلاری در 20-EMA شکست خورده است که نشان می دهد خرس ها در سطوح بالاتر دست به فروش زده اند.

میانگین متحرک ساده 20 روزه در حال کاهش است و اندیکاتور RSI در منطقه منفی است که نشان می دهد فروشندگان برتری دارند.

اگر قیمت این جفت ارز کاهش یابد و به زیر 42000 دلار برسد، میزان فروش تشدید می شود. سپس قیمت این جفت ارز می تواند به 40000 دلار کاهش یابد. در این منطقه خریداران ممکن است دوباره تلاش کنند تا کاهش قیمت را متوقف کنند.

از طرف دیگر، شکستن و بسته شدن بالاتر از 20-EMA می تواند درها را برای بازیابی احتمالی میانگین متحرک ساده 50 روزه باز کند. گاوها باید قیمت را بالای 45400 دلار ببرند و در همان موقعیت حفظ کنند تا قدرت بیشتری داشته باشند.

نیر پروتکل (NEAR)

رمز ارز نیر که توکن بومی پروتکل (NEAR) میباشد، به دلیل مقاومت در 20 دلار در 8 آوریل (19 فروردین) به شدت کاهش یافت و سایه بلندی که روی کندل روزانه شکل گرفته، نشان می دهد که خرس ها به شدت از این سطح مقاومت دفاع می کنند.

چارت روزانه نیر
نمودار روزانه نیر

جفت ارز NEAR/USDT می تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (15 دلار) سقوط کند. این میانگین متحرک می تواند به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها همچنان به خرید ارز NEAR در شرایط اصلاح روند ادامه می‌دهند. سپس گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت جفت ارز را به بالاترین حد خود برسانند. افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و حضور اندیکاتور RSI در محدوده مثبت، مزیتی را برای خریداران به همراه دارد.

اگر خلاف این فرض رخ دهد و قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، نشان می دهد که احتمالا معامله گران به شدت سیو سود می کنند. این می تواند درها را برای کاهش احتمالی میانگین متحرک ساده 50 روزه (12 دلار) باز کند.

نمودار 4 ساعته ارز نیر
نمودار 4 ساعته نیر

نمودار 4 ساعته جفت ارز NEAR/USDT نشان می دهد که قیمت بارها از زیر 50-SMA جهش کرده است. این نشان می دهد که خریداران همچنان در کف های قیمتی در حال انباشت هستند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای 20-EMA برسد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد قیمت را به سمت 20 دلار ببرند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و زیر سطح 16 دلار باقی بماند، ممکن است معامله گران کوتاه مدت دست به فروش بزنند که می تواند قیمت این جفت ارز را به سمت 14.50 دلار بکشاند.

اف تی تی (FTT)

توکن اف تی ایکس (FTT) در 24 مارس شکست و قیمت آن بالای 49 دلار بسته شد، اما گاوها نتوانستند در طول تست مجدد این سطح را به حمایت تبدیل کنند. قیمت برگشت و به زیر SMA 200 روزه (47 دلار) رسید و در ادامه به SMA 50 روزه (45 دلار) رسیده است.

چارت روزانه اف تی تی
نمودار روزانه اف تی تی

نکته مثبت جزئی این است که خریداران در حال تلاش برای دفاع از SMA 50 روزه هستند. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالای SMA 200 روزه و مقاومت 49 دلار برگردانند، خرید قوی در سطوح پایین‌تر اتفاق می افتد.

شتاب صعودی می تواند با یک شکست افزایش یابد و قیمت بالای 54 دلار بسته شود. سپس جفت FTT/USDT می تواند به هدف الگوی 66 دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت نتواند از SMA 200 روزه عبور کند، احتمال شکست به زیر خط روند صعودی الگوی مثلث افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ممکن است به 40 دلار و بعداً به 37 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته ارز اف تی تی
نمودار 4 ساعته اف تی تی

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت در داخل یک الگوی کانال نزولی در حال حرکت است. اگر چه خرس ها قیمت را به زیر خط حمایت کانال کشاندند، اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این نشان می دهد که شکست قیمت به زیر کانال ممکن است یک تله خرسی بوده باشد.

اگر خریداران قیمت را به بالای 20-EMA فشار دهند و حفظ کنند، این جفت می تواند تا 50-SMA افزایش یابد و این سطح دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، توقف بعدی می تواند خط روند نزولی باشد. شکست قیمت و بسته شدن بالای این مانع می تواند نشان دهنده تغییر احتمالی روند باشد. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 44 دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل می شود.

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک (ETC) با شکستن و بسته شدن قیمت بالای مقاومت  38 دلار، یک الگوی کف دوقلو تشکیل داد. در ادامه قیمت در 29 مارس به هدف این الگو یعنی 52 دلار رسید، جایی که سیو سود آغاز شد و قیمت را به سطح 38 دلار رساند.

چارت روزانه اتریوم کلاسیک
نمودار روزانه اتریوم کلاسیک

خریداران سعی خواهند کرد تا قیمت را به 38 دلار برسانند و آن را به حمایت تبدیل کنند. اگر آنها موفق شوند، تغییر در احساسات از فروش در رالی به خرید در ریزش تبدیل می شود.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از 38 دلار بازگردد و مجدد به بالای 45 دلار برسد، نشان می دهد که ممکن است اصلاح به پایان رسیده باشد. خریداران دوباره سعی خواهند کرد جفت ETC/USDT را به 53 دلار برسانند. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح، نشانه از سرگیری حرکت به سمت بالا خواهد بود.

اگر کاهش قیمت ادامه یابد و به زیر SMA 50 روزه (35 دلار) سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل می شود.

نمودار 4 ساعته اتریوم کلاسیک
نمودار 4 ساعته اتریوم کلاسیک

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت با قدرت از سطح 38 دلار برگشته است، اما گاوها در تلاش برای حفظ قیمت بالای 20-EMA هستند. این امر نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر دارایی خود را می فروشند.

نکته مثبت جزئی این است که خریداران از 20-EMA موقعیت خود را رها نکرده اند. این امر احتمال شکست قیمت و افزایش به بالاتر از این مقاومت را تقویت می کند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت می تواند تا 50-SMA افزایش یابد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت می تواند راه را برای افزایش احتمالی تا 48 دلار و سپس 53 دلار باز کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر 38 دلار برسد، فروش می تواند تشدید شود و جفت به 32 دلار کاهش یابد.

مونرو (XMR)

مونرو (XMR) با شکستن و بسته شدن بالای خط روند نزولی، یک تغییر روند بالقوه را نشان داد. اگرچه خرس ها سعی کردند قیمت را به زیر خط روند نزولی برسانند اما گاوها تسلیم نشدند.

چارت روزانه مونرو
نمودار روزانه مونرو

فروشندگان تلاش می کنند تا رالی را در مقاومت فوری 239 دلار متوقف کنند، اما سایه بلند بالای کندل امروز نشان می دهد که خرید در سطوح پایین تر در حال انجام است. شیب متحرک نمایی 20 روزه (216 دلار) و اندیکاتور RSI در منطقه مثبت نشان دهنده قدرت خریداران است.

اگر گاوها قیمت را بالای 239 دلار حفظ کنند، XMR/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا 255 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از مقاومت بالای ۲۳۹ دلار دفاع می‌کنند. شکستن و بسته شدن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین نشانه ای از تضعیف روند صعودی خواهد بود. در ادامه این جفت می تواند به SMA 50 روزه (190 دلار) کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته ارز مونرو
نمودار 4 ساعته مونرو

این جفت در چند روز گذشته در یک روند صعودی تدریجی بوده است. شکست گاوها در حفظ قیمت بالای 239 دلار باعث شد تا معامله‌گران کوتاه‌مدت سیو سود کنند، اما خرس‌ها نتوانستند این جفت را به زیر 20-EMA بکشند. این نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر است.

اگر خریداران قیمت را بالای 239 دلار برانند و حفظ کنند، ممکن است روند صعودی تسریع شود. از طرف دیگر، اگر قیمت یک بار دیگر از 239 دلار کاهش یابد، ممکن است جفت به 209 دلار کاهش یابد و برای چند روز در محدوده بین این دو سطح باقی بماند.

به نظر شما احتمال پامپ کدام رمز ارزها در این هفته وجود دارد؟ تحلیل های خود را در بخش دیدگاه ها با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments