سوالات جالب از chat gpt برای تجربه بهترین مکالمه با ربات هوش مصنوعی

سوالات جالب از chat gpt برای تجربه بهترین مکالمه با ربات هوش مصنوعی

ChatGPT، چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) که توسط OpenAI توسعه یافته است، از زمان عرضه به عنوان نمونه اولیه محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده است. این هوش مصنوعی مکالمه با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان، با استفاده از مجموعه عظیمی از منابع مبتنی بر اینترنت، پاسخ‌هایی شبیه انسان به پرسش‌ها ارائه می‌کند.
در نگاه اول، هوش مصنوعی فقط یک فناوری بیش از حد تبلیغاتی دیگر به نظر می رسد – شاید شبیه به NFT و متاورس. با این حال، حتی در مراحل ابتدایی خود، چت ربات های هوش مصنوعی پتانسیلی برای خودکار سازی کارهای بی فکر، تولید ایده و ساده سازی اطلاعات نشان داده اند. 
استفاده از ChatGPT آسان است اما تسلط بر آن دشوار است، زیرا پنجره چت آن امکانات بی نهایتی را ارائه می دهد. با این حال، برای استفاده حداکثری از چت ربات OpenAI، لازم نیست یک مهندس هوش مصنوعی باشید. چه در ChatGPT تازه کار باشید یا یک کاربر با تجربه، داشتن بهترین تجربه شامل پرسیدن سوالات جالب از chat gpt و استفاده از درخواست های مناسب است. در این راهنما، روش‌های متعددی را برای بهینه‌سازی تعاملات شما با ChatGPT، شامل موضوعات متنوع و نحوه کار با آن را بررسی خواهیم کرد.

سوالات ساده بپرسید 

سوالات ساده بپرسید 

همانطور که از Google برای دریافت پاسخ سوالات خود استفاده می کنید، می توانید همان اطلاعات را از ChatGPT درخواست کنید. فقط یک پرس و جو ارسال کنید تا ربات چت پاسخی را ارائه دهد. نیازی به کلیک روی چند لینک نیست به عنوان مثال، من از ChatGPT پرسیدم “فاصله زمین تا خورشید چقدر است؟” که فکر می‌کردم پاسخ دادن و بررسی واقعیت به اندازه کافی آسان باشد. هوش مصنوعی گفت که این فاصله 93 میلیون مایل است که توسط ناسا پشتیبانی می شود.

با این حال، همچنین زمینه اضافی را برای توجه به این نکته ارائه کرد که فاصله دقیق در طول سال به دلیل ماهیت بیضی شکل مدار زمین به دور خورشید در نوسان است. پاسخ ارائه شده توسط گوگل و ناسا به این واقعیت توجه نمی کند – حداقل نه بلافاصله.

به عنوان مثالی دیگر، از ChatGPT پرسیدم «خانه قدرت سلول کجاست؟» که احتمالاً هر کسی که کلاس علوم دبیرستان را گذرانده است، پاسخ را می داند. ChatGPT به درستی پاسخ داد که این میتوکندری است، اما همچنین اطلاعات بیشتری در مورد ATP و تنفس سلولی ارائه کرد.

🔺هوش مصنوعی با ارزهای دیجیتال چه ارتباطی دارد؟🔺

موضوعات پیچیده را توضیح می دهد

ربات ChatGPT همچنین می‌تواند به شما در درک موضوعات پیچیده‌ای که ممکن است کمی بیش از حد پیچیده باشد، کمک کند. می‌توانید از جستجوی Google در صفحه ویکی‌پدیای یک موضوع خاص استفاده کنید، اما دریافت همه آن اطلاعات و پیدا کردن آن چیزی که شما می خواهید دشوار است. اینجاست که ChatGPT وارد می شود.

به عنوان مثال، من از ChatGPT خواستم که ChatGPT را توضیح دهد. این یک پاسخ چهار پاراگرافی به من داد در مورد اینکه چگونه توسط OpenAI آموزش داده شده و حجم عظیمی از داده های متنی به آن داده است. با این حال، هنگامی که شروع به صحبت در مورد شبکه های عصبی شد، احساس کردم خیلی موضوع پیچیده شد و چشمانم خیره شد.

اگر این یک صفحه وب بود، احتمالاً خواندن را متوقف می کردم و ادامه می دادم. اما این یک صفحه ثابت نیست. ChatGPT به شما امکان می دهد با نتایج آن تعامل داشته باشید و سؤالات بعدی را بپرسید.

برای دریافت توضیحی که شاید بهتر متوجه شوم، پرسیدم: می‌توانی این را طوری برای من توضیح بدهی که انگار بچه هستم؟ سپس پاسخ ساده‌ای را ارائه داد که مغز من می‌توانست آن را درک کند.

اما شما می توانید از اینجا ادامه دهید. فقط برای خنده، از ChatGPT خواستم خودش را طوری برایم توضیح دهد که انگار یک غارنشین هستم، و اینطور شد. این کاربرد عملی چندانی ندارد، اما نشان می‌دهد که چقدر راحت می‌توان پاسخی متناسب با سطح درک خود ایجاد کرد. اگر دانش آموزی هستید که در تلاش برای درک چیزی مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال هستید، ChatGPT می تواند یک مفهوم خاص را توضیح دهد و پاسخ را تا زمانی که منطقی باشد، مانند یک معلم AI تنظیم کند.

گفته شد، ChatGPT یک پروژه در حال پیشرفت است. به همین دلیل ممکن است همیشه اطلاعات درستی ارائه ندهد. بنابراین همانطور که ممکن است از ویکی‌پدیا برای شروع تحقیقات خود در مورد یک موضوع خاص استفاده کنید، از ChatGPT به عنوان یک نقطه پرش استفاده کنید، نه به عنوان یک منبع رسمی.

یک رزومه و نامه بنویسید

یک رزومه و نامه بنویسید

پیدا کردن شغل طاقت فرسا است. شما باید کاری را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و مرحله مصاحبه را پشت سر بگذارید – کاری که ChatGPT می داند چگونه انجام دهد. اما ابتدا باید رزومه ای بنویسید که تجربیات شما را به طور کامل شرح دهد و یک نامه که برای هر برنامه طراحی شده است، تهیه کنید.

وقت ندارید؟ از ChatGPT بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. من از ربات چت خواستم رزومه ای برای شخصی که درخواست می کند تحلیلگر موبایل در PCMag باشد بسازد، موقعیتی که در حال حاضر از زمان نوشتن این مقاله باز است. این نه تنها یک الگوی قابل استفاده برای رزومه ایجاد کرد، بلکه جزئیات شغلی را که فردی که برای این شغل درخواست می کند ممکن است در رزومه خود داشته باشد اضافه کرد.

متأسفانه، هنوز نمی‌توانید مدارک را بارگذاری کنید تا از اطلاعات خودتان استفاده کند، اما می‌توانید این نمونه رزومه را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید و آن را برای استفاده بعدی شخصی سازی کنید. یا مشخصات خود را وارد کنید و از ChatGPT بخواهید با آن اطلاعات رزومه ای بسازد.

صرف نظر از اینکه شما فکر می کنید که نامه ها یادگاری از گذشته هستند یا نه، بسیاری از مشاغل – به ویژه مشاغل نویسندگی – هنوز به آنها نیاز دارند. من از ChatGPT خواستم که یک نامه حمایتی برای موقعیت تحلیلگر موبایل PCMag بنویسد، و آن نامه خوبی ارائه کرد. برای اینکه واقعاً متمایز شوید، احتمالاً می خواهید از ChatGPT برای شروع فرآیند استفاده کنید و نتایج را برای شخصی سازی آن ویرایش کنید.

🔸خدمات خرید اکانت چت جی پی تی (OpenAi ChatGPT) با استفاده از سایت پی 98🔸

مقالات را خلاصه کنید

اکثر افراد برای خواندن مقالات زمان کمی دارند. اگر به یک نمای سطح بالا از آخرین مقاله 3000 کلمه ای نیاز دارید، از ChatGPT بخواهید که آن را خلاصه کند. فقط متن مقاله را بارگذاری کنید و از ربات چت جی پی تی بخواهید که آن را خلاصه کند. جزئیات آنچه مقاله برای گفتن دارد، مانند آنچه در بالا برای این مقاله وجود دارد، نشان می دهد. همچنین می توانید از ChatGPT بخواهید که مقاله را در قالب یک لیست گلوله ای خلاصه کند. اگرچه مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. ChatGPT می‌تواند پاسخ‌های متفاوتی به افراد مختلف بدهد، حتی اگر آنها یک سؤال را بپرسند، بنابراین از این برای نوشتن خلاصه کتاب خود استفاده نکنید.

یک دستور غذا ایجاد کنید

یک دستور غذا ایجاد کنید

نمی دانید امشب چه بپزید؟ ChatGPT می تواند دستور العمل هایی را تولید کند که به راحتی قابل دنبال کردن هستند. در مثال بالا، من از آن دستور پخت چیلی کلاسیک را خواستم، و راهنمای کلی با لیستی از مواد تشکیل دهنده و دستورالعمل های گام به گام به من داد تا مراحل آماده سازی و پخت را طی کنم. اگر ترجیح می‌دهید به فروشگاه نروید، از ChatGPT بخواهید تا با استفاده از هر چیزی که در دست دارید، دستور غذا را ارائه دهد.

یک ایمیل بنویسید

ربات ChatGPT را دستیار شخصی خود قرار دهید و از آن بخواهید بر اساس مشخصات شما ایمیل بنویسد. در این مثال، من از آن خواستم که برای رئیسم بنویسد و درخواست ارتقاء کند، اما شما می توانید هر پارامتری را اضافه کنید و سپس آن را ویرایش کنید.

معادلات ریاضی را حل کنید

اگر مثل من با ریاضی مشکل دارید، می توانید از ChatGPT هم به عنوان ماشین حساب و هم به عنوان معلم خصوصی استفاده کنید. از آن بخواهید یک معادله ریاضی پیچیده را حل کند، ربات چت جی پی تی پاسخ شما را می دهد و در عین حال کار خود را نیز نشان می دهد. در این مثال، من از آن خواستم که X را در معادله X – 10 + 14 = 0 حل کند. مسلماً، این سخت ترین فرمول برای حل نیست، اما به نحوه انجام آن دقت کنید. ChatGPT نه تنها پاسخ را بیان می کند، بلکه معادله را تحلیل می کند و شما را در فرآیند یافتن پاسخ راهنمایی می کند.

جمع بندی

در حالی که ربات چت جی پی تی مزایای متعددی را ارائه می دهد، استفاده ایمن از چت ربات هوش مصنوعی ضروری است. مراقب حریم خصوصی خود باشید و از اشتراک گذاری اطلاعات شخصی یا محرمانه خودداری کنید. علاوه بر این، توجه داشته باشید که هوش مصنوعی ممکن است گاهی اوقات اطلاعات نادرست یا ساختگی را به دلیل آموزش در منابع مبتنی بر اینترنت ارائه دهد.

همیشه اطلاعات ارائه شده توسط ChatGPT را دوباره بررسی کنید و از آن به عنوان نقطه شروع به جای منبع قطعی استفاده کنید. با کاوش در این برنامه های مختلف و یادگیری نحوه پرسیدن سوالات صحیح، می توانید تجربه ChatGPT خود را ارتقا دهید و از این چت ربات قدرتمند هوش مصنوعی نهایت استفاده را ببرید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

2.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments