تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین و بررسی سیگنال های مثبت و منفی درون زنجیره ای

بزرگترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین (BTC) پس از از دست دادن حمایت 40000 دلاری در شنبه گذشته همچنان تحت فشار باقی مانده است. در یک اصلاح بیشتر قیمت، قیمت بیت کوین قبل از بازگشت دوباره به زیر 38000 دلار سقوط کرد.

در حالی که قیمت بیت کوین بسیار نوسانی است، ما در این تحلیل به بررسی برخی از معیارهای زنجیره ای می پردازیم که می تواند به تصمیم گیری در مورد عملکرد قیمت در آینده کمک کند. علی مارتینز، علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال، با استناد به داده‌های Glassnode، به برخی جریان‌ها برای بیت‌کوین اشاره می‌کند. او می نویسد:

شاخص Entity-Adjusted Dormancy Flow نشان می دهد که دست های قدیمی رفتار خرج کردن دلار بیت کوین خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند.dormancy value با مقدار 250K یا کمتر، نشان می دهد که #BTC در یک منطقه خرید تاریخی خوب است. از 06 ژانویه، dormancy value #بیت‌کوین به زیر 250 هزار کاهش یافته است و در حال حاضر روی 228 هزار قرار دارد.

نمودار بیت کوین

با این حال، این مسیر آسانی برای بیت کوین در مسیر بازیابی نخواهد بود. در مسیر عبور از مقاومت حیاتی 40000 دلار و بیشتر، باید از برخی مقاومت های حیاتی عبور کند.

خطرات نزولی برای بیت کوین

رفتار نهنگ بیت‌کوین اخیراً نشان می‌دهد که می‌توانیم به سمت یک اصلاح بزرگ پیش برویم. علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، با استناد به داده های Santiment توضیح می دهد:

تعداد نهنگ های موجود در شبکه با 100 تا 100000 دلار بیت کوین از اول فوریه ثابت مانده است. به نظر می رسد این فعالان ثروتمند بازار علاقه ای به خرید #BTC در سطوح قیمت فعلی ندارند و می توانند انتظار خرید #Bitcoin را با قیمت های پایین تری داشته باشند.

نمودار بیت کوین

علاوه بر این، این تحلیلگر همچنین مسیر قیمت بیت کوین را بر اساس نمودارهای فنی پیش بینی می کند:

    بیت کوین ممکن است به دنبال یافتن پشتیبانی در حدود میانگین متحرک 200 روزه (200MA) در نمودار 3 روزه با قیمت 37 هزار دلار باشد یا ممکن است خط روند Tom DeMark’s را در 33.5 هزار دلار آزمایش کند. ناتوانی در حفظ سطوح بالاتر از این منطقه حمایتی حیاتی می‌تواند موجی از لیکوئید ها را در بازار آتی ایجاد کند و BTC را بیشتر به سمت پایین بکشاند.

نمودار بیت کوین

با نگاهی به اقدام اخیر قیمت بیت کوین، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که ما می توانیم در آغاز “زمستان کریپتو” بعدی باشیم. اخیراً، مدیر عامل صرافی کریپتو Huobi گفته است که تا اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 نباید انتظار رشد بیت کوین را داشته باشیم.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments