5 ارز برتر هفته

5 ارز برتر هفته با احتمال رشد قیمت در چند روز آینده (2 اسفند 1400)

بیت کوین همچنان به از دست دادن جایگاه خود ادامه می دهد، اما اگر بتواند سطح 40000 دلار بازیابی شود، رمز ارزهای LEO، MANA، KLAY و XTZ می توانند اولین کوین هایی باشند که بهبود می یابند.

تجمع گسترده سربازان، هواپیماهای جنگی، تجهیزات و مانورهای نظامی گسترده روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین، ترس از تهاجم احتمالی در چند روز آینده را افزایش داده است. این اخبار می‌توانست فروش بیت کوین (BTC) را که به زیر سطح حمایت قوی در 39600 دلار کاهش یافته بود، مجدداً تمدید کند.

در میان تاریکی و نابودی، پرتو امیدی برای سرمایه‌گذاران کریپتو وجود دارد، زیرا داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد عرضه بیت‌کوین بیش از یک سال است که در هیچ تراکنشی استفاده نشده است. این نشان می‌دهد که سهامداران بلندمدت، پوزیشن های خود را در روند نزولی کنار نمی گذارند.

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس، هشدار داد که بیت کوین ممکن است هفته سختی پیش رو داشته باشد و هشدار داد که بعید است تورم کاهش یابد مگر اینکه قیمت دارایی‌های ریسکی کاهش یابد.  با این حال، مک گلون انتظار دارد که بیت کوین در سال جاری قوی تر ظاهر شود.

با  این همه، آیا بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها می‌توانند بهبود یابند و خرس‌های مهاجم را به دام بیاندازند؟ در ادامه نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در رالی بهبود شرکت کنند، بررسی می کنیم.

بیت کوین (BTC)

شکست خریداران در دفاع از حمایت قوی در 39600 دلار نشان می دهد که بیت کوین همچنان با فروش قوی توسط خرس ها مواجه است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (41193 دلار) شروع به کاهش کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده منفی سقوط کرده است که نشان می دهد خرس ها کنترل بازار را در دست دارند.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

اگر قیمت زیر 39600 دلار باقی بماند، فروش می تواند شتاب بیشتری بگیرد و جفت BTC/USDT می تواند بین 36250 تا 35507.01 دلار به منطقه حمایت سقوط کند.

انتظار می‌رود خریداران به شدت از این منطقه دفاع کنند، زیرا شکستن قیمت به زیر آن می‌تواند مسیر را برای تست مجدد پایین‌ترین سطح روزانه 24 ژانویه یعنی 32917.17 دلار باز کند. هر چه قیمت بالاتر از 39600 دلار باقی بماند، احتمال حرکت نزولی بیشتر می شود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و به سرعت به بالای 39600 دلار برسد، نشان دهنده تلاش گاوها برای افزایش قیمت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه است.

گاوها باید مقاومت بالای 45821 دلار را برطرف کنند تا نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید باشد.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT
نمودار 4 ساعته BTC/USDT

شکست گاوها در دستیابی به یک بازگشت قوی از حمایت 39600 دلاری نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است و ممکن است خرس‌هایی را که قیمت را به زیر 39600 دلار رساندند، جسورتر کرده باشد.

RSI عمیقاً در قلمرو فروش بیش از حد (اشباع فروش) قرار دارد و نشان می دهد که فروش در کوتاه مدت بیش از حد است. این حاکی از یک تثبیت جزئی در کوتاه مدت است.

اگر فروشندگان با موفقیت از تست مجدد سطح شکست در جهش بعدی دفاع کنند، فروش ممکن است تشدید شود و جفت به 36000 دلار سقوط کند. اگر گاوها جفت را به بالای 41000 دلار برسانند، این دیدگاه منفی در کوتاه مدت باطل می شود.

لئو (LEO)

رمز ارز LEO بومی شبکه UNUS SED LEO از زمانی که در 8 فوریه به بالاترین حد خود در تاریخ یعنی 8.14 دلار رسید، در حال اصلاح است. خرس‌ها قیمت را به زیر سطح اصلاحی فیبوناچی 50% در 5.74 دلار رساندند، اما گاوها به شدت از متحرک نمایی 20 روزه (5.45 دلار) دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه LEO/USD
نمودار روزانه LEO/USD

افزایش متحرک نمایی 20 روزه و RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که گاوها یک شانس جزئی دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای 6.24 دلار برسانند، جفت LEO/USD می تواند حرکت صعودی را از سر بگیرد و در ادامه این جفت می تواند تا 7 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر خریداران نتوانند بازگشت فعلی را حفظ کنند، فروشندگان سعی می‌کنند این جفت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشند و اگر موفق به انجام این کار شوند، احساسات ممکن است نزولی شود و این جفت به سطح اصلاحی 61.8٪ در 5.18 دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته LEO/USD
نمودار 4 ساعته LEO/USD

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت در محدوده 5.52 تا 6.24 دلار است. میانگین متحرک 20-EMA و میانگین متحرک 50 ساده صاف شده اند و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 5.52 دلار بکشند و حفظ کنند، این تعادل به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد و این جفت می تواند به سمت 200-SMA سقوط کند. در مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای 50-SMA هل داده و حفظ کنند، این جفت می تواند تا 6.24 دلار افزایش یابد. 

مانا (MANA) 

ارز دسنترالند (MANA)، در 16 فوریه از خط روند نزولی برگشت و نشان داد که احساسات همچنان نزولی است و معامله‌گران در مقابل سطوح مقاومتی مهم تسلیم می شوند.

نمودار روزانه MANA/USDT
نمودار روزانه MANA/USDT

خرس‌ها قیمت را به زیر SMA 50 روزه (2.83 دلار) رساندند که راه را برای کاهش احتمالی تا منطقه حمایت قوی بین 2.44 دلار و SMA 200 روزه (2.20 دلار) باز می‌کند.

اگر قیمت از این منطقه بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد با خرید ارز مانا جفت MANA/USDT را به خط روند نزولی سوق دهند. خریداران باید این مانع را برطرف کنند تا نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید باشد.

در مقابل، اگر فروشندگان بتوانند قیمت را زیر SMA 200 روزه حفظ کنند، فروش می‌تواند تشدید شود و این جفت می‌تواند تا 1.70 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته MANA/USDT
نمودار 4 ساعته MANA/USDT

در نمودار 4 ساعته نیز خرس ها قیمت را به زیر 200-SMA کشیده اند. اگر قیمت در زیر این سطح باقی بماند، جفت می‌تواند به خط حمایت کانال نزولی سقوط کند. بسته شدن قیمت زیر کانال می تواند جفت را به 2.44 دلار کاهش دهد.

اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر برود، گاوها سعی خواهند کرد این جفت را به بالای 200-SMA برسانند. چنین حرکتی اولین نشانه تلاش خریداران برای بازگشت خواهد بود. شکست قیمت و بسته شدن آن بالاتر از 20-EMA امکان صعود به خط مقاومت کانال را افزایش می دهد.

کلی (KLAY)

ارز دیجیتال بومی شبکه Klaytn در 16 فوریه از خط روند نزولی برگشت و این نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش خود در رالی ادامه می‌دهند.

نمودار روزانه KLAY/USDT
نمودار روزانه KLAY/USDT

با این حال گاوها اجازه نداده اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.23 دلار) برسد و این نشان می دهد که معامله گران در حال خرید در این کاهش قیمت به ناحیه حمایتی هستند.

اگر قیمت افزایش یابد و بالاتر از SMA 50 روزه (1.27 دلار) باشد، خریداران دوباره سعی خواهند کرد مانع سربار را در خط روند نزولی برطرف کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نشان دهنده تغییر احتمالی روند است. جفت KLAY/USDT می تواند تا 1.50 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اصلاح و بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می دهد که فروشندگان بر خریداران غلبه کرده اند. این امر می تواند قیمت را تا 1.10 دلار کاهش دهد.

نمودار 4 ساعته KLAY/USDT
نمودار 4 ساعته KLAY/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که خرس ها شدیدا از مقاومت بالای 1.36 دلار دفاع می کنند. این جفت ارز از این مقاومت عقب نشینی کرد اما گاوها اجازه ندادند قیمت شکسته شود.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، خریداران تلاش خواهند کرد مقاومت فوری را در 1.31 دلار از بین ببرند و مانع را در 1.36 دلار به چالش بکشند. شکستن قیمت و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند درها را برای افزایش احتمالی به 1.50 دلار باز کند. این دیدگاه مثبت با یک شکست نفی می شود و قیمت زیر 200-SMA بسته می شود و قیمت جفت به 1.15 دلار کاهش می یابد.

تزوس (XTZ)

رمز ارز تزوس (XTZ) از خط روند نزولی در 10 فوریه برگشت که نشان می دهد خرس ها به فروش خود در رالی ادامه می دهند و تلاش خواهند کرد تا قیمت را به خط روند صعودی بکشانند.

نمودار روزانه XTZ/USDT

خط روند صعودی از مارس 2020 به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است. از این رو، گاوها شدیدا از آن دفاع می کنند. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، خریداران سعی خواهند کرد جفت XTZ/USDT را بالاتر از خط روند نزولی قرار دهند.

اگر آنها موفق شوند، می تواند نشان دهنده تغییر احتمالی روند باشد. اگر قیمت شکسته شود و زیر خط روند صعودی باقی بماند، این دیدگاه مثبت می تواند باطل شود. چنین حرکتی می تواند درها را برای نزولی بیشتر باز کند.

نمودار 4 ساعته XTZ/USDT
نمودار 4 ساعته XTZ/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت در کنترل خرس هاست. قیمت به سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی در 3.32 دلار کاهش یافته است که سطح مهمی برای دفاع گاوهاست. شکست قیمت و بسته شدن آن زیر این حمایت، احتمال افت تا سطح اصلاحی فیبوناچی 78.6% در 2.98 دلار و بعد از آن به خط روند صعودی را افزایش می دهد.

این اولین نشانه قدرت شکست و نزدیک شدن به بالای 20-EMA خواهد بود. چنین حرکتی نشان دهنده کاهش فشار فروش است. یک تغییر روند کوتاه مدت احتمالی با شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از 50-SMA ممکن است.

به نظر شما کدام ارزهای در این هفته رشد قیمتی خواهند داشت؟ تحلیل های خود را در بخش دیدگاه ها با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments