افزایش درآمد مرتبط با بیت کوین شرکت اسکوئر

گزارش شرکت Square مبنی بر افزایش درآمد های مرتبط با بیت کوین این کمپانی

علیرغم اصلاح قیمت بزرگی که قیمت ارزهای دیجیتال امسال شاهد آن بودند، شرکت اسکوئر (Square) افزایش درآمد سالانه مرتبط با بیت کوین (BTC) به ثبت رساند. 

برنامه کش اپ (CashApp) خدمات پرداخت همتا به همتا که متعلق به شرکت جک دورسی (Jack Dorsey) یعنی اسکوئر می باشد، توانست در یک چهارم دوم سال 2021، معادل 2.72 میلیارد دلار درآمد مرتبط با بیت کوین داشته باشد. 

با وجود این که این میزان همچنان به معنی یک افزایش 143 درصدی طی یک سال گذشته است، اما این رقم در مقایسه با رقم 3.5 میلیارد دلار که در سه ماهه ابتدایی سال برای این کمپانی گزارش شده بود، کمتر به چشم می آید. 

حساب های سرویس بیت کوین، سهم بزرگی از مجموع درآمد خالص شرکت اسکوئر را به خود اختصاص می دهد. این میزان معادل 4.68 میلیارد دلار گزارش شده است.

شرکت Square موفق شده است تا با وجود سقوط بازار و کاهش قیمت چشمگیر آلتکوین ها، باز هم رشد چشمگیری از درآمد های مرتبط با Bitcoin برای خود به ثبت برساند. در سه ماهه دوم سال، به کمک هجوم اخبار منفی پیرامون رمز ارزها، پرچمدار این عرصه یعنی BTC، تا 40 درصد سقوط را تجربه کرد  و این دارایی، یکی از بدترین سه ماهه های تاریخ خود را شاهد بود. 

سود ناخالص BTC شرکت اسکوئر در سه ماهه دوم سال، تنها 55 میلیون دلار بود که در مقایسه با 75 میلیون دلار در سه ماهه اول، 26 درصد کاهش داشته و ناچیز به شمار می آید. 

به دنبال سقوط سنگین بازار کریپتو کارنسی، شرکت اسکوئر مجبور شد در سه ماهه دوم سال 2021، گزارشی مبنی بر ضرر 45 میلیون دلاری، از سرمایه گذاری در بیت کوین را منتشر کند. 

همانطور که در ماه میلادی گذشته گزارش شده بود، شرکت سازنده خودروهای الکتریکی یعنی تسلا، با مدیرعاملی ایلان ماسک، در این بازه از سال ضرری معادل 23 میلیون دلار در ارتباط با BTC را شاهد بود. 

به دنبال رویه شرکت میکرواستراتژی (Microstrategy) کمپانی اسکوئر هم به یکی از اولین شرکت های سهامی عام تبدیل شد که Bitcoin را به ترازنامه خود، اضافه کرد. 

این شرکت در اکتبر سال گذشته، 50 میلیون دلار در BTC سرمایه گذاری کرد و چند ماه پس از آن در ماه فوریه سال جاری (بهمن 99) از خرید 170 میلیون دلاری خود خبر داد. 

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments