استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی

همکاری شرکت های Square و Blockstream برای ساخت تسهیلات ماینینگ بیت کوین با انرژی خورشیدی

طبق اعلامیه منتشر شده در روز گذشته، شرکت تکنولوژی بیت کوین یعنی Blockstream، در همکاری با شرکت پرداختی Square به مدیریت Jack Dorsey، قصد دارند یک تسهیلات ماینینگ بیت کوین با استفاده از انرژی خورشیدی راه اندازی کنند.

هدف از چنین ابتکار عملی این است که نشان دهد چطور بیت کوین می تواند در تبدیل شدن به یک مصرف کننده سبز (دوستدار محیط زیست) سریعتر عمل کند.

این پروژه منبع باز تجدید پذیر ماینینگ، مبلغی معادل 5 میلیون دلار سرمایه را از جانب شرکت Square دریافت خواهد کرد.

کریس کوک (Chris Cook) افسر ارشد اطلاعات شرکت بلاک استریم (Blockstream) ادعا می کند که انرژی تجدید پذیر، موثر ترین و مقرون به صرفه ترین انرژی موجود در حال حاضر می باشد.

ما امیدواریم به همراهی شرکت Square، طبیعت باز و شفاف این پروژه به مدلی تبدیل خواهد شد که بیزینس های دیگر می توانند از آن یاد بگیرند. ما امیدواریم بتوانیم نشان دهیم که یک تسهیلات تجدیدپذیر ماینینگ بیت کوین در دنیای واقعی نه تنها ممکن است، بلکه از نظر تجربی ثابت می کند بیت کوین می تواند جهان را به سمت آینده ای پایدار و با سرعت بیشتری هدایت کند.

در کنفرانس 2021 بیت کوین، جک دورسی، مدیرعامل شرکت های توییتر و اسکوئر، گفت که او حاضر است برای کار بر روی بیت کوین، شرکت های خود یعنی Square و Twitter را نیز ترک کند.

اگر من در اسکوئر و توییتر نبودم، قطعاً مشغول کار بر روی بیت کوین بودم. اگر روزی Bitcoin بیشتر از Square و Twitter به کمک من احتیاج داشته باشد، شرکت هایم را برای بیت کوین ترک خواهم کرد.

مسئله ماینینگ بیت کوین، بخصوص پس از اعلام شرکت تسلا و ایلان ماسک مبنی بر عدم ادامه پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت، به شدت مورد بحث در جوامع مختلف قرار گرفته است. مدیر عامل تسلا، دلیل این تصمیم را آسیب های زیست محیطی ماینینگ BTC اعلام کرد.


از دیگر حمایت های اخیر پیرامون برترین رمز ارز بازار، در روز جمعه کوین تلگراف اعلام کرد که Jack Dorsey به شدت در حال فکر بر روی یک کیف پول سخت افزاری بیت کوین می باشد تا سرپرستی کامل و مشمولیت مالی را به خود مردم واگذار کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments