صعود بیت کوین

چرا صعود بعدی بیت کوین ممکن است سیگنال فصل آلتکوین ها نباشد؟

بسیاری از سرمایه گذاران به شکست قیمت سرسختانه و رو به افزایش رمزارز بیت کوین به عنوان نشانه ای از فصل بعدی آلتکوین اعتماد می کنند اما داده ها نشان دهنده نقص این استراتژی هستند.

در 14 آوریل (25 اردیبهشت)، بیت کوین (BTC) پس از به دست آوردن 124.5 درصد سود در سال 2021 به بالاترین رقم یعنی 64900 دلار رسید. با این حال، طی یازده روز آینده، 27.5 درصد اصلاح صورت گرفت و پایین ترین سطح محلی، 47,000 دلار بود.

شاخص محبوب ترس و طمع در 25 آوریل (5 اردیبهشت) به پایین ترین سطح در 12 ماه گذشته رسیده است و این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران به “ترس شدید” نزدیک تر هستند، که این یک عقبگرد کامل از سطح “حرص و طمع شدید” بود که در هنگام بالا رفتن قیمت بیت کوین به بالای 60,000 دلار مشاهده شد.

این حرکت نزولی از 14 تا 25 آوریل، 200 میلیارد دلار از سرمایه بازار آلت کوین را از بین برد. با این وجود، جبرانی که به دنبال آن رخ داد می تواند به عنوان نشانه انتظارات برای زمانی که بیت کوین سرانجام موفق به خروج از سطح کمتر 40,000 دلار می شود، باشد.

آلت کوین ها روند مشابهی را ثبت کردند و در 22 آوریل (2 اردیبهشت) به سقف 850 میلیارد دلار رسید اما در 10 مه (20 اردیبهشت) به طور کامل به رکورد 1.34 تریلیون دلار رسیدند. هیچ تضمینی برای تکرار این الگو وجود ندارد، اما از بازار اخیر منبع اطلاعاتی بهتری وجود ندارد.

ارزان بودن همیشه بهترین گزینه نیست

بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که عملکرد آلت کوین ها هنگامی که قیمت بیت کوین به طور مداوم بالا میرود عملکرد بهتری است، اما آیا این یک حقیقت ثابت و قطعی است؟

اگرچه این مورد در سال 2021 اتفاق افتاده است، بیت کوین در سه ماهه آخر سال 2020 آشکارا برنده ارز های دیجیتال بود زیرا این بازار 110درصد از بازار گسترده تر پیشی گرفت. با این حال، تجزیه و تحلیل برندگان در بازار گاوی اواخر آوریل می تواند دیدگاه های جالبی در مورد انتظار برای افزایش قیمت بعدی ارائه دهد.

در میان 100 توکن مارکت کپ مشخص است که اتریوم کلاسیک (ETC)، پالی گان (MATIC)، ویوز (Waves) و فانتوم (FTM) جزو برندگان بودنند.

80 درصد از بدترین عملکردها برای سکه های زیر 1 دلار بود که دقیقاً برعکس انتظارات معمول سرمایه گذاران است. 

متاسفانه، هیچ راهی برای پیش بینی زمان به پایان رسیدن اصلاح فعلی وجود ندارد و از نظر تاریخی، آلت کوین ها در طی روند نزولی، هیچ برتری ندارند. این به معنای فراخوانی “فصل آلت کوین ها” در اولین نشانه جبران قیمت بیت کوین است که این استراتژی نادرست می تواند منجر به نابودی مالی شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments