صندوق قابل معامله بیت کوین

در هفته آینده، احتمالاً SEC مجوز ETF بیت کوین را نیز صادر خواهد کرد

راه اندازی صندوق قابل معامله (ETF) ارز BTC که مدتها است همه منتظر آن هستند، احتمال دارد در دوشنبه پیش رو از راه برسد.

طبق گزارشات منتشر شده از غول رسانه ای، بلومبرگ (Bloomberg)، این انتظار طولانی برای صندوق قابل معامله بیت کوین (BTC) می تواند به زودی به پایان رسد.

این واحد خبری با استناد به منابع خود که آنها را “افراد آشنا با این موضوع” خطاب کرده است، در گزارش خود گفته است کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آماده تصویب اولین صندوق قابل معاملات فیوچر Bitcoin در ایالات متحده است.

این منبع ناشناس گفته است که:

این مقام نظارتی قصد ممانعت با آغاز این رویداد معاملاتی در هفته آینده را ندارد.

یک محصول فیوچر (Future Product) به نظر می آید که اولین نوع مورد پذیرش این صندوق ها باشند؛ چرا که از جانب قانون گذاران بیشتر مورد تایید هستند. فیوچر ها توسط بورس تجاری شیکاگو (CME) اداره می شوند و از سرمایه گذاران را وادار به نقدینگی در مارجین برای معاملات می کند.

تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، Eric Balchunas خوش بین است که  از آنجایی که مهلت پایانی برای تصمیم گیری 18 اکتبر (26 مهر) می باشد، ProShares Bitcoin Strategy ETF می تواند اولین مورد برای راه اندازی باشد.

پس از آن، Invesco Bitcoin Strategy ETF می تواند در همان روز یا با تاخیر توسط SEC تایید شود.

این تحلیلگر، امروز در یک توییت اعلام کرد:

این موضوع تقریباً به انجام رسیده است. تنها راه اندازی در هفته آینده باقی مانده است.

تویتت تحلیلگر بلومبرگ

صحبت های رئیس SEC یعنی Gary Gensler در خصوص صندوق های معاملاتی بیت کوین مبتنی بر بورس تجاری شیکاگو تحت قانون 1940، به اخبار و حواشی پیرامون این امر، قوت بخشیده است.

روز دوشنبه مورخ 18 اکتبر (26 مهر) می تواند روز بزرگی برای قیمت BTC باشد و این در حالی است که حباب بازار به لطف انتظارات و حواشی مربوط به این رویداد در حال بالا رفتن بوده است. در حال حاضر که این خبر تنظیم می شود، قیمت Bitcoin در کوین مارکت کپ برابر با  59,320.50 دلار می باشد.

ضمن اینکه قوت گرفتن هرچه بیشتر اخبار ETF بیت کوین، باعث شد تا امروز قیمت این ارز بالاخره پس از 6 ماه به 60,000 دلار برسد و فقط 7 درصد با اوج تاریخی خود فاصله داشته باشد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments