هستر پیرس: ریپل احتمالاً اوراق بهادار به شمار نمی آید

هستر پیرس: XRP احتمالاً اوراق بهادار به شمار نمی آید

هستر پیرس، کمیسیونر SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) خواستار شفافیت نظارتی بیشتر است. 

در مصاحبه اخیر او با بلومبرگ، وقتی از وی در مورد وضعیت نظارتی ریپل ( XRP) پرسیده شد، این کمیسیونر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پاسخ داد که وقتی صادر کننده یک رمز ارز، مورد شکایت SEC قرار گرفته است، آن ارز دیجیتال لزوماً نباید در دسته اوراق بهادار قرار گیرد. 

هستر پیرس( Hester Peirce) که پس از حمایت های وی از عرصه ارزهای دیجیتال به او لقب “مادر کریپتو” را داده بودند، گفت که یک اقدام اجرایی، به معنی فروش دارایی به عنوان یک قرارداد سرمایه گذاری است. 

وقتی ما به یک رمز ارز به عنوان اوراق بهادار نگاه کنیم، در واقع داریم می گوییم که به عنوان بخشی از قرارداد سرمایه گذاری فروخته شده است. که به این معنی است که وعده هایی پیرامون فروش این دارایی داده شده است. این بدین معنی نیست که ان دارایی لزوماً می بایست اوراق بهادار تلقی شود. به این معنی است که به عنوان اوراق بهادار فروخته شده است. 

او گفت پیش از آن که آژانس وقت زیادی را صرف موارد غیر کلاهبرداری کند، SEC باید وضوح نظارتی بیشتری ارائه دهد. 

شرکت ریپل به همراه دو مدیر اجرایی خود Chris Larsen و Brad Garlinghouse به دلیل فروش ثبت نشده XRP خود که گفته می شود قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض می کند، در ماه مه به دادگاه فرستاده شدند. 

هرچند این مدافعان معتقدند که فروش و توزیع این ارز دیجیتال از جانب آن ها، قراردادهای سرمایه گذاری نبوده است، چرا که هولدر های XRP هیچ سهامی در این شرکت ندارند. 

همانطور که قبلا توسط u.today گزارش شده بود، دادگاه به درخواست SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا) مبنی بر فرصت دو ماهه برای تحقیق بیشتر در پرونده شرکت ریپل، چراغ سبز نشان داد که می تواند دنباله دار شدن این پرونده تا سال 2022 را به همراه داشته باشد. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments