سقوط اتریوم به زیر قیمت 2 هزار دلار

سقوط ETH به قیمت زیر 2 هزار دلار | BTC تا 32 هزار دلار کاهش یافت

سقوط رمز ارز اتریوم به پایین ترین سطح خود. آخرین بار ETH چنین سطح پایینی را در تاریخ 23 مه (2 خرداد) تجربه کرده بود اما هم اکنون از آن هم پایین تر رفته است.

دومین ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی، اتریوم، برای اولین بار در عرض تقریباً یک ماه، به زیر سطح مهم روانشناختی 2,000 دلار سقوط کرد و در ساعت 6:46 به وقت UTC یا 11:16 به وقت تهران، در پلتفرم Bitstamp، به سطح پایین خود در 1,976 دلار رسید.

قیمت اتریوم
منبع: TradingView

با این کاهش رخ داده، می توان گفت Ethereum در هفته گذشته، 20 درصد افت قیمت را شاهد بوده است.

سایر آلتکوین های بزرگ این بازار هم در حال تجربه نوسانات بالایی هستند. معاملات ریپل (XRP) در حال حاضر (زمان تنظیم خبر) با قیمت 0.69 دلار انجام می گیرد. میم کوین پر طرفدار یعنی دوج کوین (DOGE) هم قیمت پایین خود در 0.25 دلار را تجربه می کند.

قیمت بیت کوین (BTC) هم که پرچمدار رمز ارزها می باشد، زیر 33,000 دلار قرار دارد و در این سطح در حال معامله می باشد.

مجموع مارکت کپ بازار ارزهای دیجیتال هم به 1.3 تریلیون دلار نیز کاهش یافته است.

اکثر باور ها بر این است که سرکوب این صنعت توسط دولت چین، که همچنان هم ادامه دارد، اصلی ترین مورد این سیر نزولی در روند بازار می باشد.

به نظر می آید آخرین افت قیمت رخ داده تحت تاثیر سومین بانک بزرگ جهان یعنی بانک کشاورزی چین باشد. این بانک بیانیه ای مبنی بر ممنوع کردن مشتریانی که با ارزهای دیجیتال کار می کنند منتشر کرده بود که بعد آن را حذف کرد.

از دیگر موارد موثر بر این افت قیمت ها و فشار دولت چین، دستور توقف ماینینگ (استخراج) در استان سیچوان این کشور می باشد که به دنبال آن نرخ هش بیت کوین هم سقوط کم سابقه ای را تجربه کرد.

با این وجود، تحلیلگر شناخته شده و محبوب، PlanB، در آخرین تحلیل خود اشاره کرده است که Bitcoin در سال 2021 همچنان می تواند قیمت 135,000 دلار را شاهد باشد. با وجود این که شاید باور این امر کمی دشوار به نظر بیاید، اما او معتقد است که این قیمت، شاید پایین ترین پیش بینی باشد که می توان برای برترین رمز ارز بازار، در نظر گرفت.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments