کیم کارداشیان توسط SEC برای تبلیغ توکن اتریوم مکس متهم شد!

کیم کارداشیان توسط SEC برای تبلیغ توکن اتریوم مکس (EthereumMax) متهم شد!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که کیم کارداشیان مشهور را به دلیل تایید غیرقانونی امنیت دارایی های رمزنگاری شده توسط اتریوم مکس متهم کرده است. در دستور SEC آمده است که کیم کارداشیان فاش نمی‌کند که برای انتشار پستی در مورد توکن‌های EMAX در حساب اینستاگرام خود، ۲۵۰ هزار دلار دستمزد دریافت کرده است.

کیم کارداشیان توسط SEC متهم شد

طبق یک بیانیه مطبوعاتی در 3 اکتبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار کیم کارداشیان را به دلیل تبلیغ غیرقانونی توکن های EMAX توسط EthereumMax در حساب اینستاگرام خود متهم کرد. SEC کیم کارداشیان را به دلیل افشا نکردن 250000 دلاری که برای انتشار پستی در حساب اینستاگرام خود دریافت کرده بود، متهم کرد.

این پست حاوی پیوندی به وب سایت EthereumMax بود که دستورالعمل هایی را برای سرمایه گذاران بالقوه برای خرید توکن های EMAX ارائه می دهد.

گری جنسلر، رئیس SEC گفت:

این مورد یادآور این است که وقتی افراد مشهور یا تأثیرگذار فرصت‌های سرمایه‌ گذاری، از جمله اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری‌ شده را تأیید می‌کنند، به این معنا نیست که آن دارایی برای همه سرمایه‌گذاران مناسب هستند. ما سرمایه گذاران را تشویق می کنیم تا ریسک ها و فرصت های بالقوه یک سرمایه گذاری را در پرتو اهداف مالی خود در نظر بگیرند.

کیم کارداشیان با پرداخت 1.26 میلیون دلار جریمه، اخاذی و بهره موافقت کرد. او همچنین با تحقیقات جاری کمیسیون SEC همکاری خواهد کرد. این شامل 260,000 دلار سود انزجار و پیش داوری و همچنین 1 میلیون دلار جریمه است. علاوه بر این، کیم کارداشیان به مدت سه سال هیچ گونه اوراق بهادار دارایی رمزنگاری را تبلیغ نخواهد کرد.

💢قوانین اوراق بهادار به افراد مشهور یا افراد دیگر توصیه می‌کند که ماهیت، منبع و میزان غرامت را در حین ارتقای امنیت دارایی‌های رمزنگاری شده افشا کنند. این به سرمایه گذاران کمک می کند تا تصمیمات مالی مورد نیاز خود را اتخاذ کنند و از سرمایه گذاری ناآگاهانه در دارایی های پرخطر جلوگیری کنند.

موضع گری جنسلر در برابر کریپتو

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تمامی ارزهای دیجیتال، به جز بیت کوین و اتریوم را به عنوان اوراق بهادار در نظر می گیرد. او پذیرفت که بیت کوین و اتریوم باید تحت CFTC تنظیم شوند. با این حال، Gensler دوباره موضع خود را با نامیدن اتریوم یک “امنیت” به دلیل انتقال اثبات سهام تغییر داد. او معتقد است ارزهای رمزپایه مبتنی بر PoS، اوراق بهادار تحت آزمایش Howey هستند.

کریستی رومرو، کمیسیونر CFTC ادعا می‌کند که CFTC حتی با انتقال PoS همچنان اتریوم را یک کالا می‌داند. علاوه بر این، روستین بهنام، رئیس CFTC، از کنگره ایالات متحده درخواست اختیارات نظارت بر بازارهای نقدی و حل تضاد منافع کرده است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments