هشدار صندوق بین المللی پول: روسیه می تواند با استخراج رمز ارزها تحریم ها را دور بزند!

هشدار صندوق بین المللی پول: روسیه می تواند با استخراج رمز ارزها تحریم ها را دور بزند!

به گفته صندوق بین‌المللی پول، روسیه می‌تواند از استخراج ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند و هشدار داده است که صنعت ماینینگ خود را به طور قابل توجهی تقویت کنند تا از هرگونه تحریم اقتصادی اعمال شده بر آنها فرار کنند.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در گزارش خود درباره ثبات مالی جهانی اشاره کرد که روسیه می‌تواند برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی اعمال شده توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا در پی جنگ خود علیه اوکراین، از استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کند.

به گفته صندوق بین المللی پول، روسیه می تواند به ابزارهای زیادی برای انتقال پول به خارج از سیستم مالی سنتی متکی باشد. یکی از مثال‌های برجسته می‌تواند استفاده از صرافی‌های ارزهای دیجیتال غیر منطبق همراه با پلتفرم‌ های افزایش دهنده ناشناس بودن، مانند DEX باشد.

علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول بر استفاده از رمز ارزهای حریم خصوصی مانند مونرو (XMR) تاکید کرد که می‌تواند به جلوگیری از ردیابی تراکنش‌ ها کمک کند و کاهش اثر بلوک مالی را برای دولت روسیه آسان‌ تر کند.

روسیه می تواند از ماینر ها برای دور زدن تحریم ها استفاده کند

روسیه با بیش از 400 اقدام مختلف علیه آن، تحریم‌ شده‌ ترین کشور جهان است-حتی بیشتر از کره شمالی. در این سناریو، صندوق بین‌المللی پول استدلال می‌کند که دولت می‌تواند به استخراج ارزهای دیجیتال برای کسب درآمد از منابع انرژی غیر قابل صادرات روی آورد.

استخراج ارزهای دیجیتال مدت‌هاست که یک نقطه کانونی برای صندوق بین‌المللی پول و سایر سازمان‌های مجری قانون بوده است، زیرا چنین فعالیت‌هایی می‌تواند در مواقعی که سایر فعالیت‌های اقتصادی با ممنوعیت یا محدودیت مواجه هستند سودآور باشد. سایر کشورهای تحریم شده که دارای امکانات استخراج بیت کوین و جامعه ارزهای دیجیتال فعال هستند، شامل ایران، ونزوئلا، کره شمالی و روسیه می باشد. 

با گذشت زمان، کشورهای تحریم شده همچنین می توانند منابع بیشتری را برای دور زدن تحریم ها از طریق استخراج معادن اختصاص دهند. استخراج برای بلاک چین های انرژی بر مانند بیت کوین می تواند به کشورها اجازه دهد تا از منابع انرژی درآمدزایی کنند که برخی از آنها به دلیل تحریم ها قابل صادرات نیستند.

در حال حاضر، صندوق بین المللی پول خاطرنشان می کند که این نوع فعالیت در کشورهای تحریم شده نسبتاً محدود شده است. با این حال، امکان افزایش تصاعدی آن همیشه وجود خواهد داشت، و این چیزی است که واقعا غیر قابل کنترل است.

در این مرحله، سهم استخراج معادن در کشورهای تحت تحریم و اندازه کلی درآمدهای ماینینگ نشان می‌دهد که حجم این جریان‌ها نسبتاً محدود است، اگرچه خطرات برای یکپارچگی مالی همچنان وجود دارد.

رگولاتورها از شرکت ها می خواهند که تراکنش های خود را نظارت کنند

صندوق بین‌المللی پول گزارش داد که تنظیم‌ کننده‌های ایالات متحده و بریتانیا از همه شرکت‌ها، از جمله کسب‌ و کارهای رمزنگاری، می‌خواهند که در معاملات خود هوشیار تر و محتاط‌ تر باشند و از این طریق هرگونه خلأ از سوی دولت روسیه جلوگیری کنند.

برخلاف آنچه صندوق بین‌ المللی پول در مورد استفاده احتمالی روسیه از ماینینگ ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها افشا می‌کند، بانک مرکزی روسیه قبلاً در ابتدای سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که می‌خواهد قانونی علیه استخراج ارزهای دیجیتال پیشنهاد کند، زیرا محیط‌ زیست را به خطر می‌اندازد.

با این حال، رئیس جمهور پوتین به تغییر نظر احتمالی اشاره کرده است. او اخیراً گفت روسیه می‌تواند مزایای عمده‌ای برای استخراج‌ کنندگان ارزهای دیجیتال داشته باشد، و به نظر می‌رسد که این کشور در حال اتخاذ موضعی دوستدار رمزنگاری است و احتمالاً بیت کوین را به عنوان پرداخت برای صادرات نفت و گاز خود می‌پذیرد.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments