پیش بینی دقیق قیمت ریپل (XRP) در سال 2024 و بررسی عملکرد آن

پیش بینی دقیق قیمت ریپل (XRP) در سال 2024 و بررسی عملکرد آن

چه آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، XRP خود را به عنوان یک بازیگر برجسته در بازار ارزهای دیجیتال تثبیت کرده است. ریپل که بر اساس ارزش بازار در رتبه ششم قرار دارد، بیش از 10 سال است که با وجود مشکلات فراوان، جایگاه خود را در بین ارزهای دیجیتال با رتبه برتر حفظ کرده است. با نزدیک شدن بازار به رویداد هاوینگ بیت کوین در سال 2024، فصل الت کوین نزدیک تر می شود. با این کار، انتظار برای یک روند صعودی در ریپل افزایش می‌یابد و خریداران انتظار دارند که قیمت XRP از مرز 1 دلار عبور کند. روند صعودی بالقوه سوالاتی مانند “آیا XRP سرمایه گذاری خوبی است؟” یا “آیا قیمت ریپل به 1 دلار خواهد رسید؟” ذهن سرمایه گذاران را درگیر می کند. بنابراین، اگر قصد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ریپل را دارید، در ادامه این مقاله با موضوع پیش بینی قیمت ریپل در سال 2024 همراه ما باشید.

خرید و فروش ریپل پی98

تاریخچه قیمت ریپل (XRP)

چشم انداز ریپل، ارائه یک روش جایگزین کارآمد و مقرون به صرفه برای سیستم بانکداری سوئیفت فعلی است. با استفاده از توکن XRP، ریپل قصد دارد تراکنش‌ های بین‌ المللی سریع‌ تر و کم‌ هزینه‌ تر را فعال کند و انتقال پول را به آسانی ارسال ایمیل انجام دهد.

برای درک بهتر پتانسیل یک پروژه و تصمیم گیری عاقلانه برای سرمایه گذاری و خرید ریپل در بهترین قیمت، نگاه به عملکرد گذشته قیمت می تواند مفید باشد. صعود باورنکردنی، سقوط شدید، و طولانی شدن روند نزولی ریپل، سفر XRP را تاکنون مشخص می کند. 

این پروژه توکن خود را در سال 2013 راه‌اندازی کرد اما تا دوره صعودی سال 2017 شاهد نوسانات کمی در قیمت بود. با این حال، پس از عبور از این دوره، لیست شدن در صرافی‌ های محبوب برای افزایش قابل‌ توجه قیمت بسیار مهم شد.

Drozdz می گوید: در مدت زمان بسیار کوتاهی، قیمت XRP تا 1820 درصد افزایش یافت و از 0.2 دلار به 3.84 دلار افزایش یافت. این بالاترین رقمی است که تاکنون برای ریپل به ثبت رسیده است. با این حال، همانطور که Drozdz اشاره می کند، این شادی کوتاه مدت بود. پس از آن، ارز دیجیتال در عرض چند ماه 93 درصد سقوط کرد و یادآور ماهیت بی ثبات دنیای ارزهای دیجیتال بود.

در سال 2021، از آنجایی که کل بازار ارزهای دیجیتال درگیر جنون بازار صعودی بود، XRP دوباره بازده قابل توجهی را برای سرمایه‌ گذارانی که در زمان مناسب وارد شدند، فراهم کرد. در عرض شش ماه، ارز دیجیتال آینده دار ریپل با رشد چشمگیر 710 درصدی به 1.96 دلار رسید. اما دوره بعدی روند نزولی ثابتی داشت، زیرا ارزش XRP به تدریج به 0.3 دلار کاهش یافت.

ریپل درگیر یک نبرد حقوقی چند ساله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بوده است که بر قیمت XRP در چند سال گذشته تاثیر گذاشته است. اخیرا، ریپل در برابر ناظر اوراق بهادار در یک روند پیروزی بوده است.

  • اولین برد، علیرغم اینکه فقط یک پیروزی جزئی بود، زمانی رخ داد که یک قاضی در سال گذشته حکم داد که ریپل با فروش XRP به صرافی ها برای سرمایه گذاران خرد، قوانین موجود اوراق بهادار را نقض نکرده است. با این حال، با فروش مستقیم به سرمایه گذاران نهادی، قانون را زیر پا گذاشت. این اولین پیروزی باعث شد که XRP یک شبه بیش از 80٪ قیمت افزایش یابد.
  • دومین پیروزی زمانی اتفاق افتاد که یک قاضی تلاش SEC برای درخواست تجدید نظر در مورد حکم را رد کرد و دوباره باعث قیمت مثبت برای XRP شد.
  • سومین پیروزی در اکتبر سال گذشته به دست آمد که کمیسیون SEC پرونده خود را علیه مدیرعامل و رئیس اجرایی شرکت رد کرد. از 23 ژانویه 2024، XRP در حدود قیمت 0.54 دلار با ارزش بازار 29.6 میلیارد دلار معامله می شود.

ارز دیجیتال ریپل از ابتدای ژانویه افت قیمت را تجربه کرده است که این موضوع مربوط به سرمایه گذاران است زیرا بقیه بازار به بالاترین سطح در 12 ماه گذشته رسیده است. این کاهش به سرمایه گذارانی نسبت داده شده است که به دلیل عدم اطمینان در مورد پروژه و فرصت های بهتر در بازار، با خرید آلت کوین های دیگر سود می برند. 

تاریخچه قیمت ریپل 

تایید اخیر صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده، علاقه به ارزهای دیجیتال دیگر، از جمله اتریوم را افزایش داده است، که قرار است در اواخر سال جاری مجموعه‌ای از ETF‌ های خود را تایید کند. با این حال، اتریوم به دلیل تصمیمات پیش بینی شده در مورد ETF های خود افزایش قیمت داشته است، خوش بینی مشابهی برای XRP مشهود نیست، که انتظار نمی رود به این زودی ETF جذب کند. این نابرابری در انتظارات بازار به کاهش قیمت فعلی XRP کمک می کند.

در واقع، تاریخچه قیمت XRP دریچه ای به دنیای بی ثبات، پویا و اغلب غیر قابل پیش بینی ارزهای دیجیتال است. همانطور که Drozdz اشاره می کند، گذشته ممکن است لزوما آینده را پیش بینی نکند، اما می تواند دیدگاه های ارزشمندی را برای کمک به تصمیم گیری های سرمایه گذاری ارائه دهد.

ریپل در سال 2024 و پس از آن چگونه عمل می کند؟

بسیاری از سرمایه گذاران در مورد آینده پس از برد اخیر ریپل در برابر SEC در سال گذشته متعجب هستند. مهم‌ ترین پیروزی، علیرغم اینکه فقط یک برد جزئی بود، حکم دادگاه بود که فروش توکن‌ های XRP ریپل در مبادلات و از طریق الگوریتم‌ ها به منزله قرارداد های سرمایه‌ گذاری نبود، در حالی که فروش نهادی توکن‌ ها قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض می‌ کرد.

Drozdz توضیح می دهد: حل و فصل جزئی اختلاف با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) می تواند به طور بالقوه باعث رشد XRP در آینده نزدیک شود. این نبرد حقوقی عامل مهمی در عملکرد XRP بوده است، زیرا سرمایه‌ گذاران و جامعه ارزهای دیجیتال از نزدیک شاهد پیشرفت‌ ها هستند.

البته باید در نظر داشته باشید که این اختلاف هنوز به طور کامل حل نشده است. در حالی که تحولات اخیر مطمئناً دلگرم کننده است، ما نمی توانیم در مورد مسیر آینده XRP کاملاً مطمئن باشیم.

درک ارتباط بین تصمیمات قانونی و عملکرد بازار بسیار مهم است. اگر اختلاف با SEC به نتیجه نهایی مطلوب برسد، منطقی است که علاقه سرمایه گذاران به XRP می تواند افزایش یابد. این احتمالاً باعث رالی صعودی جدید و رشد انفجاری قیمت آن می شود.

با نگاهی بیشتر به سال 2024، بسیاری از سرمایه گذاران امیدوارند که ریپل برنده این پرونده باشد و شرایط اقتصادی جهانی برای دارایی های رمزنگاری مانند XRP مساعدتر شود و قیمت سایر ارز های دیجیتال افزایش یابد. 

♦️با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که این پیش بینی قیمت تنها یک مسیر بالقوه برای عملکرد XRP در سال 2024 و بعد از آن ارائه می دهند، اما تضمین قطعی وجود ندارد. نوسانات قیمت ریپل خیلی به نتیجه اختلاف SEC و نحوه عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در ماه‌های آینده بستگی دارد.

سناریو صعودی و نزولی برای پیش بینی دقیق ریپل در سال 2024

پیش‌بینی آینده هر ارز دیجیتال می‌تواند مانند تلاش برای پیش‌ بینی آب و هوا باشد: متغیرهای زیادی وجود دارد، برخی قابل پیش‌ بینی و برخی دیگر کمتر.

🛑در طول سال ها، پیش بینی های قیمت زیادی در مورد ریپل انجام شده است. مدیر صندوق تامینی کریپتو، توماس کرالو، قبلا پیش‌بینی کرده بود که XRP در سال 2023 به 30 دلار برای هر سکه خواهد رسید. این بیش از دو برابر ارزش بازار فعلی کل ارزهای دیجیتال است.

پیش‌ بینی‌ های فعلی قیمت ریپل به یک شکست بالقوه صعودی از این الگوی مثلثی هفتگی اشاره می‌کند که هدف آن 1 دلار است.

با احتمال زیاد چالش جدید برای عرضه 0.70 دلار، شکست صعودی خط روند با بهبود بازار همسو می شود. فراتر از 0.70 دلار، اگر یک رالی شکست جدید شروع شود، خریداران میتوانند قیمت ریپل را به مرز روانی 1 دلار برسانند.

نمودار هفتگی نشان می دهد که افت اخیر قیمت XRP، انعطاف پذیری سرمایه گذاران را در سطح حمایت بحرانی 0.50 دلار آزمایش می کند. اگر خریداران با موفقیت با فشار فروش غالب مقابله کنند، ریپل می تواند به طور قابل توجهی بهبود یابد و احتمال شکست را افزایش دهد.

یک لحظه مهم، شکستن قیمت یک دلار خواهد بود. نوسان قیمت بالاتر از این سطح می تواند احتمال رسیدن قیمت به بالاترین حد بالقوه 2.23 دلار را بطور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. از طرف دیگر، اگر روند نزولی ادامه یابد و قیمت به زیر 1.60 دلار سقوط کند، ممکن است نشان دهنده یک فاز شکست طولانی مدت باشد.

برای اجتناب از دیدگاه‌ های هیجان‌ انگیز که اغلب توسط متعصبان XRP ارائه می‌شود، Drozdz بینش متعادلی از دو سناریو ارائه می‌کند: چشم‌ انداز صعودی، ناشی از افزایش محبوبیت و نتایج مثبت قانونی، و دیدگاه نزولی، که احتمالاً تحت تأثیر کاهش علاقه، طراحی توکن و فروش گسترده‌ تر در بازار است.

سناریو گاوی ریپل در سال 2024

ارزهای رمزپایه، به طور کلی، عمدتاً توسط اخبار، محبوبیت، و در مورد XRP، تصمیمات دادگاه هدایت می‌شوند. این ارزها فاقد ارزش ذاتی مانند دارایی های فیزیکی یا جریان های نقدی هستند. بنابراین، ارزش آنها تا حد زیادی به احساسات سرمایه گذاران بستگی دارد.

برد اخیر در برابر SEC قبلاً یک اثر موج دار، روی قیمت آن ایجاد کرده است. با این حال، روند بازگشت به قیمت قبل از صدور حکم نشان می‌ دهد که بازار فکر می‌ کند این پروژه ممکن است هنوز از درگیری خارج نشده باشد.

تحولات مساعد بیشتر مربوط به دعوی قضایی در حال انجام می تواند قیمت XRP را افزایش دهد، اما اینکه آیا قیمت پس از آن بالا می ماند یا کاهش می یابد هنوز مشخص نیست.

فراتر از قلمرو قانونی، وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال می تواند به طور قابل توجهی بر XRP تأثیر بگذارد. Drozdz خاطرنشان می‌کند: “شروع یک چرخه گاوی در دنیای ارزهای دیجیتال می‌تواند برای XRP یک موهبت باشد.” اگر سایر ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کنند، XRP به خوبی می تواند موانع را پشت سر بگذارد.

♦️شانس میلیونر شدن شما با ریپل تا سال 2025

سناریو نزولی ریپل در سال 2024

با این حال، همه سناریوهای بالقوه مثبت نیستند. حل و فصل دعاوی در حال انجام و رای به نفع SEC می تواند منجر به کاهش قیمت XRP شود.

هنگامی که هیجان در مورد این پرونده از بین رفت، می توانیم شاهد کاهش علاقه برای XRP باشیم. دروزدز توضیح می دهد که این می تواند در میان مدت بر قیمت آن تاثیر منفی بگذارد.

در حالی که قیمت در حال حاضر بالاتر از سطحی است که توکن قبل از صدور حکم بود، اگر XRP به روند خود ادامه دهد، مدت زیادی طول نمی کشد که به پایین ترین حد جدید برسد.

بازار گسترده تر نیز چالش های احتمالی را ارائه می دهد. اگر فروش قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال رخ دهد، این می تواند ارزش XRP را نیز کاهش دهد. تحلیلگر ارزدیجیتال می‌گوید: “همانطور که XRP می‌تواند از یک بازار صعودی سود ببرد، در معرض روندهای نزولی در فضای گسترده‌تر ارزهای دیجیتال است.

همچنین نگرانی هایی در مورد استفاده از XRP در سیستم پرداخت برون مرزی ریپل وجود دارد. این ارز دیجیتال به طور بالقوه برای عملکرد سیستم پرداخت ضروری نیست. حتی اگر XRP برای تسویه پرداخت‌ ها استفاده شود، ارزش XRP بر عملکرد سیستم تاثیر نمی‌ گذارد، زیرا پرداخت‌ ها بر اساس ارزش فیات تسویه می‌ شوند. این بدان معنی است که پرداخت همچنان می تواند به طور معمول ارسال شود، ریپل چه 1 دلار یا 1 سنت باشد، که انگیزه کمی برای اقدام مثبت قیمت ایجاد می کند.

به همین دلیل، درک ارزش بلند مدت با بهبود قابل توجهی در طراحی و کاربرد توکن در سیستم آسان‌ تر است.

🔺اگر 5 سال پیش 1000 دلار ریپل (XRP) خریده بودید، اکنون چقدر پول داشتید؟🔺

چه عواملی بر قیمت ارز ریپل در سال جاری تاثیر می گذارد؟

XRP در آخرین بازار صعودی نتوانست از ATH های قبلی خود در سال 2018 پیشی بگیرد. این به دو دلیل اصلی است:

اولاً، شکایت جاری SEC باعث شده است که بسیاری از موسسات مالی منتظر بمانند تا حکم صادر شود و همچنین بسیاری از سرمایه گذاران را نیز محتاط کرده است. ثانیا، افزایش عرضه باعث کاهش قیمت XRP شده است.

با نگاهی به آینده، افزایش عرضه در گردش اجتناب ناپذیر است، اما نتیجه شکایت می تواند به شدت بر قیمت XRP تأثیر بگذارد.

در صورت باخت، آزمایشگاه های ریپل جریمه می شوند و تاثیر آن بر بلاک چین ریپل می تواند مضر باشد. با این حال، یک پیروزی اطمینان نظارتی را تضمین می کند و پذیرش نهادی ممکن است افزایش یابد و به قیمت بسیار بالاتری منجر شود.

همانطور که گفته شد، CBDC ها ممکن است قیمت XRP را تقویت کنند، زیرا بانک ها می توانند از XRP به عنوان ارز پل بین CBDC های مختلف استفاده کنند.

عامل دیگری که بر قیمت XRP تأثیر می گذارد، احساسات سرمایه گذاران خرده فروشی است. XRP یک جامعه آنلاین گسترده به نام “ارتش XRP” دارد که نقش برجسته ای در رسیدن ریپل به ATH آن در سال 2018 ایفا کرد.

با نگاهی به آینده، جامعه کریپتو که یک بار دیگر پشت سر XRP جمع می‌ شود، می‌ تواند قیمت آن را به شدت افزایش دهد.

در نهایت، XRP احتمالاً با بازار گسترده‌ تر کریپتو هماهنگ خواهد شد. این بدان معناست که XRP می تواند در یک بازار افزایشی کریپتو افزایش یابد، اما بعید است در حالی که بقیه بازار ضعیف عمل می کند، افزایش یابد.

آیا ریپل سرمایه گذاری خوبی در سال 2024 است؟

سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده، از جمله XRP، تصمیمی نیست که ساده گرفته شود. در حالی که رویدادهای فعلی چشم انداز مثبتی را برای XRP نشان می دهد، به ویژه با احتمال یک بازار صعودی جدید در ارزهای دیجیتال، ریسک های ذاتی در آن دخیل هستند.

با این حال، دنیای ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات وحشیانه و غیر قابل پیش بینی بودن آن شناخته شده است.

سرمایه گذاری در XRP مخاطره آمیز است و ممکن است برای اکثر سرمایه گذاران به دلیل نوسانات بالای قیمت و مشکل در پیش بینی روندهای آینده در بازار ارزهای دیجیتال مناسب نباشد.

این توصیه نیاز به سرمایه گذاران آینده نگر را نشان می دهد که تحمل ریسک و اهداف مالی خود را به دقت در نظر بگیرند. همانطور که پتانسیل بازدهی بالا جذاب است، احتمال ضررهای قابل توجه واقعی است و نباید از آن غافل شد.

تصمیم‌ های سرمایه‌ گذاری باید با درک روشنی از ریسک‌ های موجود اتخاذ شود. برای برخی، XRP می تواند یک فرصت هیجان انگیز باشد. برای دیگران، ممکن است با ریسک پذیری یا استراتژی سرمایه گذاری آنها همخوانی نداشته باشد.

اینکه XRP یک سرمایه گذاری خوب است عمدتاً به وضعیت مالی، تحمل ریسک و اهداف سرمایه گذاری بستگی دارد. مثل همیشه، انجام تحقیقات کامل و در نظر گرفتن مشاوره گرفتن از یک مشاور مالی قبل از غوطه ور شدن در هر نوع ارز دیجیتال ضروری است.

سوالات متداول

آیا ریپل در سال 2024 به 10 دلار می رسد؟

برای رسیدن XRP به 10 دلار، ارزش بازار حدود 520 میلیارد دلار است، با توجه به عرضه فعلی در گردش، که ارزش پروژه را تقریباً دو برابر می‌کند که دومین ارز دیجیتال بزرگ، اتریوم است. در حالی که از نظر تئوری رسیدن XRP به این قیمت ممکن است، نیاز به تغییرات قابل توجهی در بازار یا کاهش عمده عرضه دارد. اگر پروژه به طور قابل توجهی اصلاح شود تا ارزش توکن XRP را افزایش دهد، هر شانسی وجود دارد که XRP بتواند به بالاترین حد خود برسد. با این حال، مانند هر سرمایه گذاری، ریسک هایی وجود دارد که هر سرمایه گذار باید قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در نظر بگیرد.

آیا خرید ریپل زیر 1 دلار در سال 2024، فرصت سرمایه گذاری خوبی است؟

بله، ریپل بدون شک خرید خوبی برای معامله گران بلند مدت با قیمت های زیر 1 دلار است. برد جزئی در دعوای حقوقی XRP ارزش بسیار زیادی برای دارایی کریپتو به ارمغان می آورد و روند صعودی جدیدی را در سال 2024 پیش بینی می کند.

ریپل برنده خواهد شد؟

ریپل (XRP) یک برد جزئی در شکایت SEC کسب کرده است و یک رالی 73 درصدی را در یک روز به ارمغان آورده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4.5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رها
رها
2 ماه قبل

XRP قوی تر از همیشه به نظر می رسد و ممکن است در ابتدای موج چهار باشیم. بنابراین کاهش قیمت در موج چهار باید بین 0.57 تا 0.59 سنت پایان یابد.

طبیب
طبیب
2 ماه قبل

کجایی نوستراداموس که وضع خرابه بیا یه راهی نشون بده

حسین
حسین
2 ماه قبل

بخدا به همین یه دلارم برسه ما کلامونو میندازیم هوا