تحلیل شاخص دلار و 10 ارز دیجیتال برتر (23 اسفند 1402)

تحلیل شاخص دلار و 10 ارز دیجیتال برتر (23 اسفند 1402)

بیت کوین هیچ نشانه ای از کاهش قیمت نشان نمی دهد زیرا تقاضا برای ETF های اسپات بیت کوین همچنان قوی است. اما سوالی که ذهن سرمایه گذاران را درگیر می کند این است که آیا آلت کوین ها می توانند به رالی صعودی خود ادامه دهند؟
گاوهای بیت کوین تمایلی دست کشیدن از قدرت ندارند. آنها در 11 مارس مقاومت 70000 دلار را شکستند که نشان دهنده ادامه تقاضا از سوی معامله گران است. مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه گذاری Bitwise در یادداشتی به سرمایه گذاران گفت که سرمایه گذاران حرفه ای منتظر خرید صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) هستند.
با این حال، تقاضا برای ETF بیت کوین کاهش پیدا نکرده است. طبق داده‌های Dune، ای تی اف های بیت‌ کوین 4.06 درصد از عرضه فعلی بیت‌ کوین را به خود اختصاص داده اند. اگر خرید با همان نرخ ادامه یابد، پیش بینی می شود که دارایی بیت کوین از ETF ها به 8.65 درصد از عرضه بیت کوین به صورت سالانه برسد.
مایکل سیلر، بنیانگذار و رئیس MicroStrategy در یک پست X گفت که این شرکت 12000 بیت کوین را با قیمت متوسط 68477 دلار خریداری کرده است که از درآمد حاصل از عرضه اسکناس قابل تبدیل به تازگی تکمیل شده 800 میلیون دلار استفاده کرده است. پس از آخرین خرید، دارایی بیت کوین MicroStrategy به 205000 می رسد که با میانگین قیمت 33706 دلار خریداری شده است.

⁉️معامله گران باید به دقت جریان های ورودی ETF بیت کوین را تماشا کنند زیرا کندی مداوم به احساسات آسیب می رساند و ممکن است باعث اصلاح قیمت شود. سطوح حمایتی مهمی که باید در بیت کوین و آلت کوین ها زیر نظر داشته باشید چیست؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر بازار را در راستا 73 هزار دلاری شدن بیت کوین تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

شاخص SPX 

شاخص S&P 500 چند روزی است که در یک الگوی کانال صعودی در حال افزایش است. قیمت از خط مقاومت کانال در 8 مارس پایین آمد که نشان می دهد خرس ها از سطح دفاع می کنند.

چارت روزانه شاخص S&P 500

اگر چه میانگین‌ های متحرک صعودی نشان‌ دهنده یک مزیت برای خریداران است، اما واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) نسبت به اصلاح یا تثبیت احتمالی در کوتاه‌ مدت هشدار می‌ دهد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر کانال کاهش دهند، فروش می‌تواند تشدید شود و ممکن است شاخص به میانگین متحرک ساده 50 روزه (4930) سقوط کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط حمایت کانال افزایش یابد، نشان می‌ دهد که احساسات مثبت باقی می‌ ماند و معامله‌ گران با هر کاهش جزیی برای خرید اقدام می‌ کنند. گاوها باید قیمت را بالاتر از کانال بگذارند تا یک رالی شدید به سمت 5350 شروع کنند.

شاخص دلار (DXY)

شاخص دلار آمریکا (DXY) در 1 مارس به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (103) سقوط کرد و خرس‌ها با موفقیت از این سطح در برابر تلاش‌ گاوها برای بالا بردن قیمت از آن دفاع کردند. عدم موفقیت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، فروش را در 6 مارس تسریع کرد.

چارت روزانه شاخص دلار

فروشندگان در 7 مارس قیمت را به زیر SMA 50 روزه (103) و خط گردن الگوی معکوس سر و شانه برگرداندند. این نشان می دهد که خرس ها قدرت را در دست دارند. این شاخص می تواند تا 102 و در نهایت به 101 سقوط کند.

هر تلاشی برای بازیابی احتمالاً با فروش در متحرک نمایی 20 روزه مواجه خواهد شد. افزایش بیش از میانگین متحرک نمایی 20 روزه اولین نشانه کاهش فشار فروش خواهد بود. سپس این شاخص می تواند به 105 برسد.

خرید و فروش بیت کوین پی 98

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در آخر هفته تلاش کرد تا به بالای 70000 دلار برسد، اما در 11 مارس به بالاتر از این سطح رسید که نشان دهنده تقاضای قوی از سوی گاوها است.

چارت روزانه بیت کوین

افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران با خریداری بیت کوین کنترل را در دست دارند. جفت BTC/USDT می تواند به 76000 دلار و متعاقباً 80000 دلار برسد. این منطقه به احتمال زیاد مقاومت قوی در برابر گاو ها نشان می دهد.

زمانی که یک دارایی از پشتوانه حرکت قوی برخوردار باشد، به سختی می توان به یک برتری اشاره کرد. اولین نشانه ضعف شکست و نزدیک شدن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (62443 دلار) خواهد بود. این نشانه ذخیره سود توسط گاوها خواهد بود و ممکن است عقب نشینی عمیق تری را آغاز کند.

خرید و فروش اتریوم در پی98

اتریوم (ETH)

خرس ها سعی کردند اتریوم را به سمت سطح شکست 3600 دلار بکشانند، اما سایه بلند در کندل 11 مارس نشان دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین تر است.

چارت روزانه اتریوم

خریداران با خرید اتریوم در بهترین فرصت قیمت را به بالای سطح روانی 4000 دلار رسانده اند. این شرایط را برای صعود به 4372 دلار فراهم می کند که ممکن است به عنوان یک مقاومت کوچک عمل کند، اما اگر این مقاومت عبور کند، جفت ETH/USDT می تواند به 4868 دلار جهش کند.

حرکت صعودی شدید در چند روز گذشته، RSI را به سمت منطقه اشباع خرید سوق داده که نشان دهنده احتیاط است. فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3505 دلار) بکشند تا حرکت صعودی را متوقف کنند. این جفت ممکن است یک مرحله اصلاحی را شروع کند.

خرید و فروش بایننس کوین در پی98

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین چندین روز است که در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. این حرکت پس از اینکه خریداران با سرمایه گذاری در بایننس کوین قیمت را به بالای 460 دلار رساندند، بیشتر شد.

چارت روزانه بایننس کوین

قیمت ارز دیجیتال BNB احتمالا به 560 دلار خواهد رسید که ممکن است در کوتاه مدت به عنوان یک مقاومت عمل کند. اگر گاوها از 560 دلار وارد بازی شوند، روند صعودی ممکن است ادامه یابد. سپس این جفت ممکن است تا 617 دلار صعود کند.

سطح حمایت اصلی در روند نزولی ابتدا قیمت 460 دلار و سپس متحرک نمایی 20 روزه (433 دلار) است. فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشند تا نشان دهند که روند صعودی ممکن است در کوتاه مدت به پایان رسیده باشد.

خرید و فروش ریپل پی98

ریپل (XRP)

شکست مکرر خرس‌ها در حفظ XRP زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.60 دلار) ممکن است خریداران را در 11 مارس جذب کند.

چارت روزانه ریپل

گاوها قیمت را به بالای مقاومت 0.67 دلار رساندند که نشان دهنده خرید ریپل با بهترین قیمت در سطوح پایین تر است. خریداران تلاش خواهند کرد تا قدرت را حفظ کرده و مقاومت هولناک را در 0.74 دلار به چالش بکشند. اگر این سطح مقیاس شود، نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید است. جفت XRP/USDT می تواند تا 0.85 دلار و متعاقباً به 0.95 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 0.74 دلار کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال باقی می مانند. سپس ممکن است جفت به سطح حمایت قوی در 0.67 دلار سقوط کند.

خرید و فروش سولانا پی98

سولانا (SOL)

خرس ها در تلاشند تا اصلاحی را در سولانا شروع کنند، اما گاوها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. اصلاح جزیی نشان دهنده کمبود فروشنده است.

چارت روزانه سولانا

خریداران با خرید ارزان سولانا از این موقعیت استفاده خواهند کرد و سعی می کنند با بالا بردن قیمت به بالای 153 دلار موقعیت خود را بیشتر تقویت کنند. اگر این کار را انجام دهند، جفت SOL/USDT می تواند روند صعودی را از سر بگیرد. ممکن است جفت به 184 دلار برسد.

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی رالی صعودی را بگیرند، باید به سرعت قیمت را به زیر سطح شکست 126 دلار کاهش دهند. این ممکن است فروش را تسریع کند و شرایط را برای کاهش به SMA 50 روزه (110 دلار) فراهم کند.

خرید و فروش کاردانو پی98

کاردانو (ADA)

کاردانو در 11 مارس به سطح شکست 0.68 دلار سقوط کرد، اما سایه بلند روی کندل نشان می دهد که خرید خوبی در سطوح پایین تر رخ داده است.

چارت روزانه کاردانو

شیب متحرک نمایی 20 روزه (0.68 دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. سپس خریداران با سرمایه گذاری در کاردانو تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاترین قیمت 0.80 دلار در 4 مارس برسانند. اگر این سطح از بین برود، جفت ADA/USDT می تواند رالی را تا 0.90 دلار و بعداً تا 1.25 دلار افزایش دهد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.68 دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. این نشان دهنده بازگشت خرس ها خواهد بود. سپس این جفت با خطر سقوط به SMA 50 روزه (0.59 دلار) مواجه می شود.

خرید و فروش دوج کوین پی98

دوج کوین (DOGE)

گاوها با خرس‌ها می‌جنگند تا دوج کوین را بالاتر از سطح شکست 0.16 دلار نگه دارند. صعود میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.14 دلار) و RSI به منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها دارای برتری هستند. اگر خریداران با خرید سریع دوج کوین قیمت را به بالاتر از 0.000018 دلار برسانند و حفظ کنند، جفت DOGE/USDT می تواند 0.21 دلار را دوباره تست کند و سپس تا 0.26 دلار افزایش یابد.

چارت روزانه دوج کوین

برعکس، اگر قیمت به زیر 0.16 دلار برسد، نشان می دهد که گاوها تسلیم شده اند. این جفت ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، که همچنان سطح بحرانی است که باید مراقب آن بود. شکست زیر این حمایت ممکن است باعث اصلاح عمیق تر به 0.12 دلار شود.

خرید و فروش شیبا پی98

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو پس از رالی صعودی ایجاد شده توسط سرمایه گذارانی که برای خرید سریع شیبا اقدام کرده اند، در محدوده وسیعی بین 0.000029 دلار و 0.000039 دلار تثبیت شده است.

چارت روزانه شیبا اینو

نوسان در یک کانال رنج، موجب کاهش قدرت روند صعودی و اصلاح قیمت می شود. در این صورت ممکن است جفت SHIB/USDT برای مدتی بیشتر در این کانال نوسان داشته باشد. 

اگر قیمت به زیر محدوده برسد، این جفت می‌تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000024 دلار) سقوط کند، که سطح بسیار مهمی است و باید مراقب آن بود. شکستن زیر این سطح، مزیت را به نفع خرس‌ها متمایل می‌کند.

در مقابل، شکست بالای 0.000039 دلار نشان می دهد که گاوها دوباره کنترل روند را در دست دارند. سپس جفت می تواند تا 0.000046 دلار افزایش یابد. در صورت عبور از این سطح، رالی می تواند به 0.000065 دلار برسد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نرگس
نرگس
1 ماه قبل

دلار قراره اوضاعش خیلی خیط ترم بشه ولی واسه کسایی که تتر دارن از خداشونم هس

سامان
سامان
1 ماه قبل

مانند همیشه مفصل و عالی