تحلیل قیمت 10 رمز ارز برتر کوین مارکت کپ در هفته دوم خرداد 1400

تحلیل قیمت 10 رمز ارز برتر کوین مارکت کپ در هفته دوم خرداد 1400

طبق داده های Glassnode، به نظر می رسد سرمایه گذارانی که بیش از 2 سال پیش به خرید بیت کوین پرداختند، با وجود افت قیمت 40 درصدی، هنوز تمایلی به فروش آن نشان ندادند.

حتی ماینر های که در زمان اصلاحات قیمت در ماه قبل اقدام به فروش کردند، تصمیم خود را گرفته اند. خروجی آدرس ماینر ها در پایین ترین حالت خود طی 7 ماه گذشته قرار دارد که نشان می دهد که ماینر ها هم به هولد کردن Bitcoin پرداخته اند.

کوین 360
بازار روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

یکی از برجسته ترین چهره های ترید، Peter Brandt، معتقد است که اصلاح قیمت بیت کوین تا زیر 30 هزار دلار می تواند ادامه داشته باشد. او بیان کرد که هر 50 درصد افت قیمت در تاریخ بیت کوین، تا 70 درصد نیز ادامه یافته است.

از طرفی دیگر، PlanB که خالق الگو انباشت به جریان بیت کوین می باشد، اصلاح به زیر 30 هزار دلار را بعید می داند. او همچنین بر این باور خود استوار است که امسال، BTC قیمت بالا جدیدی از خود به جای خواهد گذاشت.

در حال حاضر، تحلیلگران در خصوص تغییرات قیمتی کوتاه مدت بیت کوین نظر های متفاوتی دارند. حال سری میزنیم به نمودار های 10 رمز ارز برتر بازار و با هم مسیر حد اقل مقاومت را بررسی می کنیم.

BTC/USDT

در حالی که خریداران و فروشندگان برای به دست آوردن برتری در بازار با یکدیگر درگیر هستند، معاملات بیت کوین در یک الگوی مثلث متقارن همچنان انجام میگیرد. هرچند که مثلث متقارن به طور کلی به عنوان یک الگو متداوم عمل می کند، یک پیش بینی قطعی، تا زمان شکست قیمت به خارج مثلث، کار دشواری می باشد.

نمودار روزانه بیت کوین/تتر
نمودار روزانه بیت کوین/تتر. منبع: TradingView

میانگین های متحرکی که رو به پایین سیر می کنند (خط قرمز) و شاخص مقاومت نسبی (نوار بنفش) در محدوده منفی، نشان از برتری فروشندگان دارد. اگر ارزش جفت ارز BTC/USDT به زیر مثلث شکست داشته باشد، سیر نزولی  می تواند افزایش یابد. یک حمایت جزئی در محدوده 28,000 دلار وجود دارد که اگر آن هم شکسته شود، قیمت  میتواند سطح 20,000 دلار را نیز تجربه کند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای مثلث هدایت کنند و در آنجا ثابت نگه دارند، نگرش منفی بالا نیز نقض خواهد شد. در این صورت قیمت می تواند به سوی میانگین متحرک ساده 50 روزه (49,201 دلار) حرکت کند.

در این مرحله ممکن است شاهد یک سطح مقاومتی دیگر باشیم، اما اگر خریداران در سوق دادن قیمت به بالای ای سطح هم موفق عمل کنند، می تواند سیگنالی برای پایان سیر نزولی باشد.

ETH/USDT

اتریوم (ETH) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA-20) در 2,762 دلار در 1 ژوئن (11 خرداد) نیز کاهش یافته است اما نکته مثبت این است که خریداران تسلیم نشده اند. این بدین معنی است که خریداران در بستن پوزیشن های خود عجولانه عمل نکردند.

نمودار روزانه اتریوم/تتر
نمودار روزانه اتریوم/تتر. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال صاف شدن است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) تا نزدیکی نقطه میانی بالا رفته است که نشان می دهد فشار ناشی از فروش کاهش یافته است.

اگر خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث متقارن سوق دهند و در آنجا ثابت نگه دارند، ETH/USDT می تواند مسیر حرکتی جدید خود به سوی 61.8 درصد اصلاح فیبوناچی در 3,362.72 دلار و پس از آن در 3,806.91 دلار نیز آغاز کند.

بر خلاف این فرضیه، در صورت عدم موفقیت خریداران در به انجام رساندن این امر، قیمت می تواند برای چند روز بیشتر در این مثلث باقی بماند.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (399 دلار) رسیده است اما می تواند در 423.83 دلار یک مقاومت سخت را شاهد باشد. اگر قیمت از این مقاومت بالاسری کاهش یابد، خریداران سعی خواهند کرد کنترل اوضاع را به دست بگیرند.

نمودار روزانه بایننس کوین/تتر
نمودار روزانه بایننس کوین/تتر. منبع: TradingView

اگر موفق شوند، بدین معنی است که خریدارا در تلاش برای کاهش سیر نزولی می باشند که امکان شکست قیمت به بالا 423.83 دلار را به همراه خواهد داشت.جفت ارز BNB/USDT آن وقت می تواند به سمت SMA-50 یا میانگین متحرک ساده 50 روزه (505 دلار) حرکت کند. شکست به بالا این مقاومت می تواند نشان از پایان سیر نزولی باشد.

از طرفی دیگر، اگر قیمت از سطوح کنونی کاهش یابد و به زیر ترندلاین سقوط کند، نشان می دهد احساسات همچنان منفی باقی مانده است و تریدر ها در حال فروش گسترده می باشند. در آن صورت قیمت می تواند محدوده حمایت در 211.70 دلار را تجربه کند.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در 1 ژوئن (11 خرداد) به بالای خط روند نزولی شکست پیدا کرد و خریداران در تلاشند این روند افزایشی را به بالای 2 دلار برسانند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.64 دلار) شروع به بالا رفتن کرده است و شاخص مقاومت نسبی در بالای 54 معامله می شود ه نشان از برتری خریداران دارد.

نمودار روزانه کاردانو/تتر
نمودار روزانه کاردانو/تتر. منبع: TradingView

اگر خریداران در رساندن قیمت به بالای 2 دلار موفق شوند، جفت ارز ADA/USDT می تواند بالاترین قیمت جدید خود در 2.47 دلار را شاهد باشد.

در طرف مقابل، اگر قیمت از 2 دلار بازشت کند، فروشندگان سعی خواهند کرد که قیمت را به زیر خط سیر نزولی بکشانند. در صورتی که این امر رخ دهد، به معنی متوقف شدن خرید در سطوح بالاتر است و قیمت می تواند میانگین متحرک ساده 50 روزه (1.52 دلار) سقوط کند. یک شکست ناگهانی و بسته شدن زیر SMA-50 میتواند فروش بیشتر و سقوط قیمت تا 1.33 و سپس 1 دلار را به همراه داشته باشد.

DOGE/USDT

دوج کوین (DOGE) در تاریخ 31 مه (10 خرداد) به بالای خط روند نزولی افزایش پیدا کرد و سپس مانع EMA-20 یعنی 0.37 دلار را از پیش رو برداشت. شاخص مقاومت نسبی به محدوده مثبت جهش پیدا کرده است و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA-20) شروع به بالا رفتن کرده است که خبر از بازگشت خریداران می دهد.

نمودار روزانه دوج کوین/تتر
نمودار روزانه دوج کوین/تتر. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت را به بالای 0.47 دلار هدایت کنند، جفت ارز DPGE/USDT می تواند میانگین متحرک نمایی 20 روزه را اصلاح کند. اگر این حمایت باقی بماند نشان می دهد که احساسات به حالت مثبت روی آورده است و معامله گران در حال خرید در افت قیمت ها می باشند. در این زمان خریداران بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالا 0.47 دلار برسانند.

هرچند اگر قیمت برگشت کند و به زیر EMA-20 شکست داشته باشد قیمت ممکن است ابتدا به 0.28 سپس به 0.21 دلار کاهش یابد.

XRP/USDT

خریداران سعی کردند قیمت ریپل (XRP) را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.07 دلار) در 1 ژوئن (11 خرداد) هدایت کنند اما به مقاومت بالا فروشندگان مواجه شدند. اما با این وجود باز هم خریداران تسلیم نشدند.

نمودار روزانه ریپل/تتر
نمودار روزانه ریپل/تتر. منبع: TradingView

خریداران دوباره سعی خواهند کرد که قیمت را به بالای EMA-20 سوق دهند و در آن جا ثابت نگه دارند. در صورت موفقیت آنها در این امر، جفت ارز XRP/USDT می تواند افزایش به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (1.30 دلار) را آغاز کند.

در طرف دیگر، اگر قیمت از EMA-20 برگشت کند این جفت ارز می تواند دوباره به محدوده حمایت 0.80 دلار سقوط کد. یک شکست به زیر ای سطح می تواند قیمت پایین در 23 مه (2 خرداد) یعنی 0.65 دلار را دوباره تجربه کند.

DOT/USDT

پولکادات (DOT) در حال نزدیک شدن به مقاومت بالاسری در 26.50 دلار می باشد. قیمت از این مقاومت در 28 مه (7 خرداد) برگشت کرد، از این رو احتمالاً فروشندگان دوباره به شدت از این سطح دوباره دفاع خواهند کرد.

نمودار روزانه پولکادات/تتر
نمودار روزانه پولکادات/تتر. منبع: TradingView

اگر جفت ارز DOT/USDT از قیمت در 26.50 دلار برگشت کند اما از ترندلاین خود صعود کند نشان از تجمع خریداران در افت قیمت ها دارد و می تواند یک الگو مثلث صعودی را تشکیل دهد که در یک افزایش ناگهانی و بسته شدن بالای 26.50 دلار کامل می شود. الگوی هدف این وضعیت 35.91 دلار می باشد.

در آن سوی دیگر، اگر فروشندگان قیمت را زیر ترندلاین غرق کنند، قیمت می تواند به حمایت در 15 دلار سقوط کند. یک برگشت قوی از این حمایت نشان از فعالیت محدود بین 15 تا 26.50 دلار تا چند روز بیشتر دارد.

UNI/USDT

یونی سواپ (UNI) در 1 ژوئن (11 خرداد) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28.41 دلار) برگشت داشت اما نکته مثبت این است که خریداران اجازه کاهش شدید قیمت را ندادند. حال خریداران سعی دارند دوباره قیمت را به بالای EMA-20 سوق دهند.

نمودار روزانه یونی سواپ/تتر
نمودار روزانه یونی سواپ/تتر. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال صاف شدن می باشد و شاخص مقاومت نسبی به بالای 48 صعود کرده است که خبر از کاهش فشار فروش می دهد.

اگر خریداران قیمت را به بالای 30 دلار برسانند، جفت ارز UNI/USDT می تواند به SMA-50 در 33.67 دلار افزایش یابد. یک شکست به بالای این مقاومت می تواند نشانی از پایان سیر نزولی باشد.

بر خلاف آن، اگر قیمت از EMA-20 کاهش یابد و به زیر 25.94 دلار سقوط کند، فروشندگان سعی در پایین آوردن ارزش این جفت ارز تا 21.50 دلار خواهند داشت. یک شکست و بسته شدن زیر این سطح حمایت نشان از برتری فروشندگان خواهد داشت.

ICP/USDT

از آن جا که خریداران در طی چند روز گذشته نتوانستند قیمت اینترنت کامپیوتر (ICP) را به بالا 120 دلار برسانند، این رمز ارز همچنان ضعیف باقی مانده است. این امر نشان دهنده عدم وجود خرید شدید حتی در سطوح فعلی می باشد.

نمودار روزانه اینترنت کامپیوتر/تتر
نمودار روزانه اینترنت کامپیوتر/تتر. منبع: TradingView

اگر فروشندگان قیمت را پایین تر از حمایت در 103.71 دلار غرق کنند، جفت ارز ICP/USDT سیر نزول خود را ادامه خواهد داد و قیمت پایین قبلی خود یعنی 86 دلار را به چالش می کشد. اگر این حمایت بشکند، قیمت به 60 دلار هم می تواند برسد.

در طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای 120 دلار سوق دهند، از تجمع خرید در سطوح پایین تر خبر می دهد که می تواند مسیر صعود به 168 دلار را هموار سازد.

BCH/USDT

بیت کوین کش (BCH) در 31 مه (10 خرداد) به بالای 685.36 دلار افزایش داشت. البته فروشندگان در روز بعد سعی داشتند قیمت را پایین بیاورند اما در تداوم این امر موفق عمل نکردند. این نشان می دهد که خریداران در حال بهبود افت قیمت ها هستند.

نمودار روزانه بیت کوین کش/تتر
نمودار روزانه بیت کوین کش/تتر. منبع: TradingView

افزایش ناگهانی به نظر میرسد که با مقاومت سرسخت در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (801 دلار) مواجه می شود. اگر قیمت از این مقاومت برگشت کند، فروشندگان بار دیگر سعی خواهند کرد که قیمت را در محدوده حمایت 685 تا 600 دلار غرق کنند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند قیمت 468.13 دلار را دوباره آزمایش کند.

در طرف مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای EMA-20 برسانند، حرکت صعودی به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (958 دلار) آغاز خواهد شد. این محدوده باز هم می تواند به عنوان یک مقاومت سرسخت عمل کند ام تلاش خریداران می توان قیمت را به بالای این سطح هم برساند و با افزایش تا 61.8 درصد اصلاح فیبوناچی، تا 1,198.53 دلار پیش برود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments