تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر همزمان با بازگشت قدرتمند بیت کوین (23 فروردین 1403)

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر همزمان با بازگشت قدرتمند بیت کوین (23 فروردین 1403)

بیت کوین شاهد یک نبرد سخت بین گاوها و خرس ها در نزدیکی سطح 71 هزار دلار است و خریداران برتری دارند.
بیت کوین همچنان در اطراف قیمت 71 دلار نوسان دارد که نشان می دهد قدرت در دست گاو ها است. برخی از تحلیلگران انتظار دارند که هاوینگ بیت کوین به عنوان یک محرک اصلی عمل کند، اما تحقیقات جدید توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال CryptoQuant می گوید که اثر هاوینگ بیت کوین در حال کاهش است، زیرا دارندگان بلند مدت بیت کوین دست به فروش دارایی های خود می زنند. 
صدای منفی دیگر در کوتاه مدت صدای آرتور هیز، بنیانگذار BitMEX است که معتقد است تا اول ماه مه ضعف شدید در دارایی های پرخطر وجود خواهد داشت. با این حال، هیز برای میان مدت مثبت است زیرا انتظار دارد هاوینگ بیت کوین قیمت ها را بالاتر ببرد.
اگر کسی از نوسانات کوتاه مدت استفاده کند، رالی بعدی می تواند سرمایه گذاران را در بلند مدت تشویق کند. تحلیلگران Bitfinex در یک گزارش تحقیقاتی به اشتراک گذاشته شده با کوین تلگراف گفتند که بیت کوین می تواند پس از هاوینگ 160 درصد افزایش یابد و در 14 ماه آینده بین 150000 تا 169000 دلار برسد.

⁉️آیا گاوهای بیت کوین برتری خود را نشان می دهند و قیمت را بالاتر می برند یا خرس ها باز خواهند گشت؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

خرید و فروش بیت کوین پی 98

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 8 آوریل مثلث متقارن را به سمت بالا شکست، اما خرس‌ها در 9 آوریل قیمت را دوباره به مثلث رساندند. این نشان می‌ دهد که خرس‌ ها تلاش می‌ کنند تا گاو ها را به دام بیندازند اما موفق نشدند و خریداران با سرمایه گذاری در بیت کوین دوباره قیمت آن را به بالای 70 هزار دلار رساندند.

چارت روزانه بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین تلاش می کند تا به بالای مقاومت 73777 دلار صعود کند. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می تواند تا 80000 دلار و سپس به 84000 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، خرس‌ها فرصتی را احساس می‌ کنند و جفت را به سمت خط روند صعودی پایین می‌کشند. شکستن و بسته شدن زیر مثلث شروع یک مرحله اصلاحی به سمت 60000 دلار و در نهایت به سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی 54298 دلار را نشان می دهد.

خرید و فروش اتریوم در پی98

اتریوم (ETH)

اتریوم به شدت از مقاومت بالای 3679 دلار در 9 آوریل رد شد، که نشان می‌دهد خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند.

چارت روزانه اتریوم

گاوها با خرید اتریوم در تلاشند تا این کاهش را در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3479 دلار) متوقف کنند. اگر قیمت از میانگین متحرک افزایش یابد، گاوها در سطح 3679 دلار حرکت دیگری خواهند داشت. اگر این مقاومت شکسته شود، جفت ETH/USDT ممکن است تا مقاومت 4100 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، نشان می‌دهد که محدوده محدود بین 3056 تا 3679 دلار ممکن است برای چند روز دیگر ادامه یابد. این روند به نفع خرس ها در شکستن به زیر 3056 دلار خواهد بود.

خرید و فروش بایننس کوین در پی98

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین از خط روند نزولی در 8 آوریل کاهش یافت، اما گاوها اجازه ندادند که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (574 دلار) برسد. این نشان دهنده خرید بایننس کوین با بهترین قیمت است.

چارت روزانه بایننس کوین

متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از مثلث حفظ کنند، جفت BNB/USDT می تواند تا 692 دلار افزایش یابد و پس از آن به هدف الگوی 795 دلار صعود کند.

خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد از خط روند نزولی دفاع کنند و قیمت را به خط روند صعودی فرو ببرند. شکستن زیر این حمایت نشان دهنده شروع اصلاح به سمت 460 دلار خواهد بود.

خرید و فروش سولانا پی98

سولانا (SOL)

گاوها در تلاش هستند تا سولانا را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (178 دلار) برسانند و این نشان دهنده این است که خرس‌ها در تلاشند تا این سطح را به مقاومت تبدیل کنند.

چارت روزانه سولانا

خرس‌ها سعی خواهند کرد جفت SOL/USDT را به زیر SMA 50 روزه (159 دلار) برسانند، اما گاوها با خرید ارزان سولانا احتمالاً به شدت از سطح محافظت خواهند کرد. اگر قیمت از SMA 50 روزه برگشت و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بالاتر رفت، این نشان می دهد که این جفت ممکن است برای مدتی بیشتر بین 162 تا 205 دلار تثبیت شود.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه برسد، این جفت یک الگوی سقف دو قلو را تکمیل می کند. این جفت ممکن است به حمایت قوی بعدی در 126 دلار سقوط کند.

خرید و فروش ریپل پی98

ریپل (XRP)

خریداران تلاش کردند تا افزایش قیمت ریپل را بالاتر از میانگین متحرک در 9 آوریل افزایش دهند، اما سایه بلند روی کندل نشان می دهد که سرمایه گذاران برای فروش دارایی های خود اقدام می کنند. 

چارت روزانه ریپل

میانگین های متحرک صاف و RSI نزدیک به نقطه میانی، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. این می تواند محدوده XRP/USDT را بین 0.56 تا 0.69 دلار در چند روز آینده حفظ کند.

اگر قیمت به بالای 0.69 دلار افزایش یابد، مزیت به نفع خریداران ریپل متمایل خواهد شد. این می تواند مسیر رالی احتمالی را تا سطح 0.74 دلار باز کند. از جنبه نزولی، کاهش قیمت به زیر 0.56 دلار می تواند ارزش ریپل را به 0.48 دلار کاهش دهد.

خرید و فروش دوج کوین پی98

دوج کوین (DOGE)

رالی صعودی دوج کوین با فشار شدید فروش از سوی خرس‌ها نزدیک به 0.21 دلار در 8 آوریل مواجه شد.

چارت روزانه دوج کوین

گاوها در 10 آوریل با کاهش به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.19 دلار) را خریداری کردند که نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است. خریداران با خرید سریع دوج کوین تلاش دیگری برای هدایت جفت DOGE/USDT به بالای 0.21 دلار خواهند کرد. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ممکن است به 0.23 دلار صعود کند. شکست و بسته شدن بالاتر از این سطح، نشانه از سرگیری روند صعودی به سمت 0.30 دلار خواهد بود.

اگر خرس ها بخواهند از حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند. سپس این جفت می تواند به SMA 50 روزه (0.16 دلار) کاهش یابد.

تون کوین (TON)

تون کوین (TON) در چند روز گذشته در یک الگوی کانال صعودی معامله می شود. قیمت پس از شکستن بالای 5.69 دلار در 8 آوریل شتاب بیشتری گرفت.

چارت روزانه تون کوین

خرس ها در تلاشند تا حرکت رو به بالا را در خط مقاومت متوقف کنند. اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، جفت TON/USDT ممکن است به خط حمایت کانال کاهش یابد. انتظار می رود گاوها به شدت از خط حمایت دفاع کنند، زیرا شکستن زیر آن ممکن است باعث اصلاح عمیق تر شود.

شکستن و بسته شدن بالای کانال نشانه شروع یک رالی عمودی است. این جفت ممکن است تا 8.56 دلار و سپس به 10 دلار افزایش یابد.

خرید و فروش کاردانو پی98

کاردانو (ADA)

افزایش قیمت کاردانو در 9 آوریل با میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.61 دلار) برخورد کرد و نشان داد که این احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران با هر رالی صعودی برای فروش دارایی های خود اقدام می کنند.

چارت روزانه کاردانو

قیمت کاردانو تا سطح حمایت قوی در 0.57 دلار کاهش یافت، سطح مهمی که در کوتاه مدت باید مراقب آن بود. اگر قیمت از سطح فعلی برگشت و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بالاتر رفت، نشان می دهد که جفت ADA/USDT ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده 0.57 دلار و 0.68 دلار باقی بماند.

از سوی دیگر، شکست به زیر 0.57 دلار، الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل می کند، که می تواند حرکت نزولی را به سمت حمایت بحرانی 0.46 دلار آغاز کند.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ از خط روند نزولی در 9 آوریل کاهش یافت و نشان می‌دهد که خرس‌ها با هر رالی صعودی به فروش خود ادامه می‌ دهند.

چارت روزانه آوالانچ

جفت AVAX/USDT بین خط روند نزولی و 42 دلار گیر کرده است. اگر گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، نشان می دهد که فشار فروش در حال کاهش است. این جفت پس از آن می تواند یک رالی تا 60 دلار افزایش دهد.

اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر 42 دلار برسد، این دیدگاه باطل می شود. این نشان دهنده شروع مرحله بعدی روند نزولی خواهد بود. این جفت ممکن است تا 35 دلار سقوط کند، که احتمالاً به عنوان یک حمایت قدرتمند عمل می کند.

خرید و فروش شیبا پی98

شیبا اینو (SHIB)

گاوها با خرید شیبا اینو سعی کردند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند. با این حال، یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که آنها اجازه نداده اند قیمت به زیر سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8% 0.000023 دلار سقوط کند.

چارت روزانه شیبا اینو

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000028 دلار) و RSI نزدیک به نقطه میانی نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اولین نشانه قدرت شکست و نزدیک شدن به بالای خط روند نزولی خواهد بود. این می تواند شرایط را برای افزایش تا 0.000033 دلار و متعاقباً به 0.000039 دلار فراهم کند.

در مقابل، کاهش قیمت به زیر 0.000023 دلار نشان می دهد که خرس ها در تلاش هستند تا قدرت را به دست بگیرند. جفت SHIB/USDT ممکن است به 0.000017 دلار سقوط کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3.8 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی برجی
علی برجی
21 روز قبل

والا مردم بین نهنگ و گاو و خرس گیر افتادن و نمیدونن ارزش اینها همش اعتباری و ۹۹ درصد رمز ارزها اصلا پشتوانه ندارند عده قلیل همیشه سود می‌کنند و عده کثیری ضرر