تحلیل نمودار 10 ارز برتر در راستا جلسه فدرال رزرو امروز (30 فروردین 1403)

قیمت بیت کوین به پایین‌ ترین حد خود در سال 2024 رسیده است و آلت‌ کوین‌ ها تنها چند روز قبل از هاوینگ سقوط کرده اند. 
بیت کوین در 17 آوریل به 61000 دلار بازگشت که نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. طبق داده‌های Farside Investors، نوسانات اخیر قیمت بیت‌ کوین منجر به خروج خالص از صندوق‌های نقدی قابل معامله در بورس بیت‌ کوین (ETF) در 12 و 15 آوریل شده است. کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیر عامل CryptoQuant در یک پست X گفت که تقاضا برای ETF بیت کوین “به مدت 4 هفته راکد بوده است.”
با این حال، یک دلیل برای آرامش خاطر گاو ها این است که نهنگ ها وحشت زده نشده اند و با ضعف برای فروش دارایی های خود اقدام نمی کنند. داده‌های شرکت تحقیقاتی Santiment نشان می‌ دهد که بزرگترین گروه‌ های کیف پول بیت کوین از اول مارس در حال انباشتگی بوده‌ اند.
به نظر می رسد نهنگ ها به دلیل چشم انداز صعودی در دراز مدت، جایگاه خود را حفظ کرده اند. Bitwise Asset Management در یک پست X اعلام کرد که پس از سه هاوینگ قبلی بیت کوین، قیمت به مدت یک ماه با یک روند رنج حرکت می کرد اما یک سال پس از رویداد شاهد افزایش سه رقمی بود.

⁉️آیا بیت کوین و قیمت سایر ارزهای دیجیتال بیشتر اصلاح می شوند یا برای چند روز دیگر نوسانات رنج دارند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

خرید و فروش بیت کوین پی 98

بیت کوین (BTC)

خرس‌ها تلاش می‌ کنند بیت‌ کوین را به زیر سطح حمایت 60775 دلاری در 17 آوریل برسانند و یک الگوی سقف دو قلو را تکمیل کنند.

چارت روزانه بیت کوین

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت BTC/USDT ممکن است حرکتی نزولی را به سطح 50% فیبوناچی اصلاحی 58017 دلار و سپس به سطح 61.8% اصلاحی 54298 دلار آغاز کند. گاوها با سرمایه گذاری در بیت کوین احتمالاً از این سطح دفاع خواهند کرد، اما اگر خرس ها غلبه کنند، این جفت ممکن است به هدف الگوی 47773 دلار سقوط کند.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از میانگین های متحرک بالاتر رود، این دیدگاه منفی باطل می شود. در این صورت ممکن است خرس ها به دام بیفتند و در نتیجه یک رالی صعودی در کوتاه مدت ایجاد شود. این امر چشم انداز رالی بالای 73777 دلار را افزایش می دهد.

خرید و فروش اتریوم در پی98

اتریوم (ETH)

اتریوم از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3301 دلار) در 15 آوریل رد شد و در 16 آوریل به زیر سطح حمایت 3056 دلار رسید.

چارت روزانه اتریوم

اگر قیمت زیر 3056 دلار باقی بماند، جفت ETH/USDT ممکن است به 2852 دلار کاهش یابد. این یک سطح حیاتی برای دفاع گاوها است زیرا شکستن و بسته شدن در زیر آن ممکن است فروش را تسریع کند. این جفت ممکن است تا 2717 دلار و متعاقباً به 2200 دلار سقوط کند.

برعکس، اگر قیمت با قدرت از 2852 دلار بازگردد، نشانه خرید قوی اتریوم در سطوح پایین تر خواهد بود. گاوها سپس تلاش دیگری برای از بین بردن میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهند داشت. اگر آنها موفق شوند، این جفت ممکن است به 3679 دلار صعود کند.

خرید و فروش بایننس کوین در پی98

بایننس کوین (BNB)

پس از نوسان قیمت بایننس کوین بین میانگین‌ های متحرک به مدت سه روز، این ارز دیجیتال در 17 آوریل به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (541 دلار) سقوط کرد که نشان می‌ دهد خرس‌ها بر گاوها غلبه کرده‌ اند.

چارت روزانه بایننس کوین

جفت BNB/USDT می تواند به حمایت قوی در 495 دلار سقوط کند، سطح مهمی که باید مراقب آن بود. اگر این حمایت از بین برود، جفت BNB/USDT در معرض سقوط تا 460 دلار و بعداً تا 400 دلار قرار خواهد گرفت.

در روند صعودی، بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (565 دلار) اولین نشانه قدرت خواهد بود. سپس این جفت ارز می‌ تواند به مقاومت بالای 635 دلار صعود کند، جایی که خرس‌ها تلاش خواهند کرد حرکت صعودی را متوقف کنند.

خرید و فروش سولانا پی98

سولانا (SOL)

سولانا در 15 آوریل 156 دلار را رد کرد و به حمایت 126 دلار رسید. این نشان می‌ دهد که هر تلاش برای بازیابی با فروش قوی خرس‌ ها مواجه می‌ شود.

چارت روزانه سولانا

میانگین‌ های متحرک یک تقاطع نزولی را تکمیل کرده‌ اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی قرار دارد و نشان‌ دهنده این است که قیمت به سمت سطح حمایت حرکت می کند. اگر حمایت 126 دلار از بین برود، فروش می تواند تشدید شود و جفت SOL/USDT ممکن است به 100 دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی افزایش یابد، تقاضا در سطوح پایین تر را نشان می دهد. سپس این جفت ممکن است تا 162 دلار افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالای این مقاومت نشان دهنده بازگشت گاوها به بازی است.

خرید و فروش ریپل پی98

ریپل (XRP)

بازیابی XRP در 15 آوریل به 0.52 دلار رسید که نشان می‌ دهد خرس‌ ها به قدرت نمایی ادامه می‌ دهند و با هر رالی صعودی جزیی برای فروش اقدام می کنند. 

چارت روزانه ریپل

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.56 دلار) و RSI در نزدیکی منطقه اشباع فروش نشان می دهد که خرس ها کنترل را در دست دارند. فروشندگان باید قیمت را به زیر 0.46 دلار کاهش دهند تا حرکت نزولی را به سمت حمایت حیاتی در 0.41 دلار آغاز کنند. انتظار می رود خریداران با خرید ریپل به شدت از سطح حمایت 0.46 تا 0.41 دلار دفاع کنند.

هر تلاشی برای بازیابی به احتمال زیاد با فروش 0.52 دلار و دوباره در متحرک نمایی 20 روزه مواجه خواهد شد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت نشان می‌دهد که جفت XRP/USDT ممکن است برای مدت طولانی‌ تری بین 0.41 دلار و 0.74 دلار در نوسان باشد.

خرید و فروش دوج کوین پی98

دوج کوین (DOGE)

رالی صعودی دوج کوین در SMA 50 روزه (0.17 دلار) در 15 آوریل متوقف شد، که نشان می دهد خرس ها با هر افزایشی به فروش خود ادامه می دهند.

چارت روزانه دوج کوین

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.17 دلار) در حال کاهش است و RSI در محدوده منفی قرار دارد که نشان می دهد خرس ها برتری دارند. آنها دوباره سعی خواهند کرد جفت DOGE/USDT را به حمایت حیاتی 0.12 دلار کاهش دهند. این سطح احتمالا نظر سرمایه گذاران را برای خریداری دوج کوین جلب می کند زیرا شکستن زیر آن می تواند شرایط را برای سقوط به 0.08 دلار فراهم کند.

خط روند نزولی مقاومت مهمی است که در روند صعودی باید مراقب آن بود. اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، جفت ممکن است تا 0.20 دلار و بعداً به 0.23 دلار افزایش یابد.

تون کوین (TON)

تون کوین در 15 آوریل از خط مقاومت کانال صعودی رد شد و در 15 آوریل در نزدیکی خط حمایت سقوط کرد.

چارت روزانه تون کوین (TON)

افزایش متحرک نمایی 20 روزه (5.92 دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها قدرت را در دست دارند. خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به خط مقاومت برسانند. اگر این مقاومت به سمت بالا شکسته شود، جفت TON/USDT می تواند قدرت نمایی کند و تا 8.56 دلار و سپس به 10 دلار افزایش یابد.

این دیدگاه خوشبینانه در صورت کاهش قیمت و سقوط به زیر کانال نفی خواهد شد. این مسیر را برای سقوط به SMA 50 روزه (4.54 دلار) باز می کند.

خرید و فروش کاردانو پی98

کاردانو (ADA)

شکست گاوها در شروع یک بازگشت معنی دار از 0.46 دلار، خطر شکست تا 0.40 دلار را در کاردانو افزایش می دهد.

چارت روزانه کاردانو

خریداران احتمالاً از 0.40 دلار با قدرت دفاع می کنند زیرا اگر این حمایت شکست بخورد، فروش می تواند افزایش یابد و جفت ADA/USDT ممکن است تا 0.35 دلار سقوط کند. شیب متحرک نمایی 20 روزه (0.54 دلار) و RSI در منطقه اشباع فروش نشان می دهد که خرس ها کنترل را در دست دارند.

اگر قیمت از 0.40 دلار جهش پیدا کند، تقاضا را در سطوح پایین تر نشان می دهد. در این صورت ممکن است گاوها با خرید سریع کاردانو قیمت را به بالاتر از 0.50 دلار برسانند. سپس این جفت می‌تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه و پس از آن به 0.62 دلار برسد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره چالشی قوی ایجاد کنند.

آوالانچ (AVAX)

بازیابی آوالانچ حتی نتوانست به سطح شکست 42 دلار برسد که نشان دهنده عدم خرید تهاجمی گاوها است. 

چارت روزانه آوالانچ

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در نزدیکی منطقه اشباع فروش قرار دارند که نشان می دهد قدرت در دست خرس ها است. پشتیبانی برای تماشای نزولی 29 دلار و سپس 27 دلار است. اگر این منطقه شکست بخورد، فروش می تواند تشدید شود و جفت AVAX/USDT می تواند به 20 دلار سقوط کند.

رالی صعودی احتمالاً با فروش قوی در خط روند نزولی مواجه خواهد شد. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت اولین نشانه از بازگشت گاوها خواهد بود. این جفت پس از آن می تواند یک رالی تا 50 دلار افزایش دهد.

خرید و فروش شیبا پی98

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو در سه روز گذشته در یک محدوده رنج نوسان دارد که نشان دهنده عدم فروش یا خرید تهاجمی در این سطوح است.

چارت روزانه شیبا اینو

انتظار می‌رود که خرس‌ها در سطح 0.000017 دلار یک منطقه مقاومتی ایجاد کرده اند. اگر این حمایت از بین برود، فروش می تواند شتاب بگیرد و جفت SHIB/USDT ممکن است سقوط شدیدی را به سمت حمایت اصلی بعدی در 0.000010 دلار آغاز کند. این یک اصلاح 100٪ از آخرین مرحله رالی را تکمیل می کند.

در مقابل، صعود با خرید شیبا اینو به بالای خط روند نزولی اولین نشانه از دست دادن قدرت خرس ها خواهد بود. سپس ممکن است این ارز دیجیتال تا قیمت 0.000033 دلار افزایش یابد، جایی که انتظار می رود خرس ها دفاعی قوی داشته باشند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments