تحلیل 5 ارز برتر با احتمال پامپ در این هفته و آغاز رالی صعودی (14 فروردین 1402)

تحلیل 5 ارز برتر با احتمال پامپ در این هفته و آغاز رالی صعودی (14 فروردین 1402)

5 ارز برتر این هفته در صورت عبور از سطوح مقاومت پیش رو مربوطه احتمالاً شتاب بیشتری در رالی صعودی خود خواهند گرفت.

بازار شاهد یک بحران بانکی بزرگ در ماه مارس بود زیرا بانک Silicon Valley و بانک Signature ورشکست شدند و بانک Silvergate در نتیجه مشکلات مالی شدید وارد انحلال شد. با این حال، بازارهای سهام ایالات متحده و بازارهای سهام اروپا ماه را با وضعیت مثبتی به پایان رساندند.

بازار ارزهای دیجیتال نیز با نوسانات متزلزل شد، اما بیت کوین در ماه مارس حدود 23 درصد افزایش یافت. در آینده، این تصویر برای گاوهای بیت کوین در ماه آوریل دلگرم کننده به نظر می رسد و داده های Coinglass نشان می دهد که این ماه تا حد زیادی به نفع خریداران بوده است.

اگرچه آلت کوین ها به افزایش بیت کوین واکنش مثبتی نشان دادند، اما این افزایش در کل یکسان نبوده است. این نشان می دهد که فعالان بازار در خرید خود با دقت بیشتری عمل کرده بوده اند. در نتیجه، معامله‌ گران ممکن است به جای عقب‌مانده‌ها، بر حرکت‌ کنندگان تمرکز کنند.

⁉️بیایید نمودارهای پنج ارز دیجیتال را که در کوتاه مدت مثبت به نظر می رسند، مطالعه کنیم. اگر آنها از سطح مقاومت خود عبور کنند، ممکن است فرصت های معاملاتی کوتاه مدت خوبی را ارائه دهند.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین با مقاومت سختی در سطح 29000 دلار مواجه است اما گاوها اجازه نداده اند که خرس ها قدرت را به دست بگیرند. این نشان می دهد که گاوهای بیت کوین صبور هستند و حرکتی بالاتر را پیش بینی می کنند.

چارت روزانه بیت کوین

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (27012 دلار) روند صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای 61 است که نشان می دهد خریداران با خرید بیت کوین کنترل را در دست دارند. شتاب رالی صعودی احتمالاً پس از غلبه بر مانع 29200 دلاری توسط خریداران افزایش خواهد یافت. این می تواند یک رالی را تا 30000 دلار و متعاقباً به 32500 دلار آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می دهد که معامله گران کوتاه مدت در حال فروش هستند و جفت BTC/USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، که سطح مهمی است.

اگر این حمایت از بین برود، بیت کوین می تواند به سطح شکست 25250 دلار سقوط کند. این یک سطح سرنوشت ساز برای بیت کوین است زیرا اگر سقوط کند، فروش می تواند تشدید شود و کاهش می تواند به میانگین متحرک ساده 200 روزه (20424 دلار) برسد.

چارت 4 ساعت بیت کوین

خریداران قیمت را به بالای مقاومت پیش رو 28868 دلار رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها سعی می کنند قیمت را زیر 28868 دلار نگه دارند. اگر خرس‌ها قیمت را زیر 20-EMA حفظ کنند، ممکن است این جفت سقوط خود را تا 27500 دلار و سپس به 26500 دلار آغاز کند.

در روند صعودی، شکستن و بسته شدن بالای 28868 دلار نشان می دهد که گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند. این می تواند نشانه شروع مرحله بعدی حرکت صعودی باشد. هدف از شکست بالای محدوده 26500 دلار تا 28868 دلار 31236 دلار است.

اتریوم (ETH)

اتریوم از مقاومت پیش رو 1857 دلاری در 1 آوریل نتوانست عبور کند، اما گاوها تسلط بازار را در دست دارند. این نشان می دهد که خریداران برای فروش عجله ندارند.

چارت روزانه اتریوم

شیب متحرک نمایی 20 روزه (1748 دلار) و RSI در ناحیه مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر گاوها به خرید اتریوم ادامه دهند و قیمت را به بالای 1857 دلار برسانند، جفت ETH/USDT ممکن است به سطح مهم روانی 2000 دلار برسد.

خرس‌ها احتمالاً در این سطح دفاعی قوی خواهند داشت، اما اگر گاوها از این مقاومت عبور کنند، توقف بعدی می‌تواند 2200 دلار باشد. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه و حمایت افقی در 1680 دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد.

چارت 4 ساعت اتریوم

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که این جفت از مقاومت بالای 1857 دلار کاهش یافته است و خرس ها قیمت را به زیر 20-EMA کشیده اند. این نشان می دهد که گاوها در کوتاه مدت ممکن است در حال بستن موقعیت های خود باشند. این جفت ممکن است در آینده به 1743 دلار و پس از آن به 1680 دلار سقوط کند.

برعکس، اگر قیمت بالا برود و به بالای 20-EMA برگردد، نشان می‌دهد که شکست ممکن است یک تله خرس بوده باشد. یک جهش قوی از سطح فعلی می تواند چشم انداز صعود به بالای مقاومت پیش رو را افزایش دهد.

پالیگان (Matic)

پالیگان در چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.11 دلار) معامله شده است. به طور کلی، یک تثبیت فشرده در نزدیکی مقاومت پیش رو قیمت را به سمت بالا هدایت می کند.

چارت روزانه پالیگان

اگر خریداران قیمت matic را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، جفت MATIC/USDT تا 1.25 دلار و پس از آن به 1.30 دلار صعود خواهد کرد. انتظار می‌رود که خرس‌ها به شدت از این منطقه محافظت کنند زیرا در صورت شکست، جفت می‌تواند تا 1.57 دلار افزایش یابد.

📮از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 1.05 دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به میدان بازگشته‌اند. سپس ممکن است این جفت به میانگین متحرک ساده 200 روزه 0.97 دلار سقوط کند که سطح مهمی است. اگر این حمایت هم از بین برود، جفت ممکن است به سمت 0.69 دلار سقوط کند.

چارت 4 ساعت پالیگان

خرس ها سعی می کنند قیمت را زیر 20-EMA حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت می تواند به 1.05 دلار و سپس به 1.02 دلار سقوط کند. این منطقه مهمی برای دفاع گاوها است زیرا در صورت تسلیم شدن، ممکن است جفت به حرکت نزولی خود تا 0.94 دلار ادامه دهد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، نشان می دهد که خریداران با هر کاهش جزئی قیمت برای خرید پالیگان (Matic) اقدام می کنند. این احتمال شکسته شدن بالاتر از مقاومت جزئی در 1.15 دلار را افزایش می دهد. سپس ممکن است جفت به 1.25 دلار صعود کند.

هدرا هش گراف (HBAR)

خریداران چندین تلاش خرس‌ها را برای شکست رالی صعودی و رساندن قیمت به زیر SMA 200 روزه (0.06 دلار) بین 9 تا 28 مارس خنثی کردند.

چارت روزانه هدرا

متحرک نمایی 20 روزه (0.06 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می دهد خریداران تسلط را در دست دارند. جفت HBAR/USDT احتمالاً به حرکت خود تا مقاومت 0.10 تا 0.11 دلار ادامه خواهد داد. فروشندگان احتمالا با تمام توان از این منطقه دفاع خواهند کرد، اما اگر خریداران با قدرت به خرید هدرا ادامه دهند، این جفت ممکن است روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

💢برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در راهپیمایی‌های امدادی می‌فروشند. سپس این جفت ممکن است حمایت حیاتی را در SMA 200 روزه مجدداً آزمایش کند. شکست قیمت به زیر این سطح درها را برای کاهش احتمالی تا 0.04 دلار باز می کند.

چارت 4 ساعت هدرا

گاوها بهبودی قوی را از حمایت نزدیک به 0.06 دلار آغاز کردند، اما رالی امدادی در منطقه بین سطح اصلاحی فیبوناچی 50 درصدی 0.07 دلار و 61.8 درصد اصلاحی 0.08 دلار با مقاومت قوی مواجه شد.

از جنبه منفی، گاوها در تلاش برای دفاع از حمایت در 20-EMA هستند. اگر قیمت از آن بازگردد، جفت ممکن است تا 0.09 دلار و سپس به 0.10 دلار افزایش یابد. برعکس، اگر قیمت به زیر 20-EMA سقوط کند، نشان می دهد که خرس ها هنوز در بازی هستند. سپس این جفت می تواند تا سطح حمایت نزدیک به 0.06 دلار کاهش یابد.

ایاس (EOS)

ایاس در تلاش است تا یک الگو دسته و فنجان یا کاپ صعودی را تکمیل کند. خریداران در 29 مارس قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.15 دلار) رساندند و بازگشت خود را آغاز کردند.

چارت روزانه ایاس

متحرک نمایی 20 روزه به تدریج شروع به افزایش کرده است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوها است. جفت ETH/USDT احتمالاً بین 1.26 تا 1.34 دلار به منطقه مقاومت پیش رو صعود خواهد کرد.

فروشندگان احتمالاً به شدت از این منطقه دفاع می کنند، اما اگر گاوها بر خرس ها غلبه کنند، این جفت ممکن است روند صعودی جدیدی را آغاز کند. هدف الگوی راه اندازی معکوس 1.74 دلار است.

برعکس، اگر قیمت از ناحیه پیش رو کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها با هربار افزایش قیمت دارایی خود را می‌فروشند. سپس این جفت می تواند به متحرک نمایی 20 روزه و بعداً به SMA 200 روزه (1.05 دلار) برسد. وقفه زیر این سطح نشان می‌دهد که خرس‌ها دوباره در فرمان هستند.

چارت 4 ساعت پالیگان

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که خرس ها با قدرت از سطح 1.22 دلار محافظت می کنند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها اجازه نداده اند قیمت به زیر 20-EMA سقوط کند. این نشان دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین تر است.

شیب 20-EMA و RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که گاوها دارای منطقه مانور کمی هستند. اگر خریداران قیمت را به بالای 1.22 دلار برسانند، جفت می تواند تا 1.26 دلار و پس از آن به 1.34 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت به زیر 20-EMA سقوط کند، نشان می دهد که معامله گران کوتاه مدت ممکن است سود خود را ذخیره کنند. سپس این جفت می تواند به 1.14 دلار و بعداً به 1.06 دلار کاهش یابد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
جلیل
جلیل
1 سال قبل

سلام
فقط ماسک
خواهشا بررسی کنید
من را هم دعا کنید