ماجرا اتهامات جنایی علیه صرافی کوکوین

ماجرا اتهامات جنایی علیه صرافی کوکوین | جای نگرانی وجود دارد؟

با وجود اقدامات قانونی علیه بنیانگذاران KuCoin و افزایش شدید برداشت ها از صرافی، کی یانگ جو، مدیرعامل CryptoQuant ادعا می کند که دلیلی برای نگرانی بیش از حد وجود ندارد.

صرافی رمز ارز مستقر در سیشل KuCoin توسط کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم تجزیه و تحلیل رمزنگاری CryptoQuant، علیرغم اتهامات جنایی و افزایش نگرانی در مورد ذخایر آن در بین کاربران، “خوب” اعلام شد.

جو در پستی در X اظهار داشت: برداشت‌های BTC و ETH افزایش یافت که عمدتاً توسط کاربران خرده‌ فروشی هدایت می‌ شد و تأثیر کمی بر ذخایر کلی این صرافی داشت.

جو اظهار داشت: به نظر می‌ رسد آن‌ها وجوه مشتریان را با هم ترکیب نمی‌ کنند و دارای ذخایر کافی برای پردازش برداشت‌ های کاربران هستند.

بررسی ذخایر موجود در صرافی کوکوین قبل و بعد از انتشار این خبر
بررسی ذخایر موجود در صرافی کوکوین قبل و بعد از انتشار این خبر

بر اساس داده های Scopescan، کل موجودی صرافی کوکوین در چندین زنجیره به 4.889 میلیارد دلار می رسد.

در 26 مارس، وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا کرد که چون گان و که تانگ، بنیانگذاران KuCoin عمداً نتوانسته اند برنامه مبارزه با پولشویی را در صرافی حفظ کنند و ادعا کرد که این پلتفرم برای “پولشویی و تامین مالی تروریسم” استفاده می شود.

Ju ذخایر KuCoin را با ذخایر صرافی ارز دیجیتال منحل شده FTX مقایسه کرد و اشاره کرد که به نظر می رسد KuCoin وجوه مشتریان را با ذخایر خود ترکیب نکرده است. پس جای نگرانی نیست.

ذخایر ارز دیجیتال صرافی FTX قبل و بعد از اعلام ورشکستگی
ذخایر ارز دیجیتال صرافی FTX قبل و بعد از اعلام ورشکستگی

سرمایه‌گذاران رمز ارز معمولاً زمانی که از نگرانی‌های قانونی یا مسائل مربوط به وضعیت ذخیره صرافی آگاه می‌ شوند، وجوه خود را از صرافی‌ های رمزنگاری خارج می‌ کنند.

هنگامی که مدیر عامل سابق بایننس، ژائو، اعلام کرد که بایننس تمام دارایی های آنها را از توکن FTT بومی FTX از بین خواهد برد، کاربران عجله کردند تا میلیاردها دلار وجوه از FTX نقد کنند.

نگرانی‌ها در مورد ذخایر KuCoin یا سایر صرافی‌های بزرگ تنها به کاربران آن محدود نمی‌ شود، زیرا این نگرانی‌ ها اغلب می‌ تواند به بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال ضربه بزند. زمانی که خبر سقوط FTX منتشر شد، قیمت بیت کوین در عرض یک هفته بیش از 20 درصد کاهش یافت.

با این حال، علیرغم اقدامات قانونی علیه بنیانگذاران KuCoin، به نظر نمی رسد بازار بیش از حد نگران این اخبار باشد، با شاخص ترس و طمع کریپتو هنوز هم سطح شدیدی از طمع را نشان می دهد، که در حال حاضر دارای امتیاز 83 است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رامتین
رامتین
1 ماه قبل

کاربرای ایرانی امکان ثبت نامشو دارن؟