ارز کومودو چیست؟

ارز کومودو (KMD) چیست؟ | معرفی و بررسی ویژگی های ارز Komodo

رقابت باعث نوآوری می شود. فضای بلاک چین از جاه طلبی و عزم برای بهترین بودن اشباع شده است. انبوهی از بخش هایی که بلاک چین به آنها پاسخ می‌دهد قابل توجه است، اما همه زنجیره‌ها بر اساس تعدادی از فاکتور و اصول کلیدی مانند امنیت، مقیاس پذیری و … رقابت می کنند و با بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد دیگر در این پلتفرم فعالیت می کنند. کومودو یکی از همین پروتکل ها با ویژگی های شگفت انگیز است. پس بیایید نگاهی بیندازیم به چیزی که ارز کومودو را به یک رقیب قابل دوام در بلاک چین تبدیل می کند. 

ارز کومودو چیست؟ 

ارز کومودو چیست؟ 

پلتفرم کومودو راه حل های بلاک چین سرتاسری را برای توسعه دهندگان در هر صنعتی ارائه می دهد و از یک معماری چند زنجیره ای منحصر به فرد استفاده می کند که به هر پروژه یک بلاک چین اختصاصی با زیرساخت مستقل می دهد.

کومودو (KMD) یکی از خلاقانه ترین پلتفرم های بلاک چین منبع باز است. این یک مکانیسم اجماع اثبات کار و پلتفرم پیشرو در مورد فناوری مبادله را معرفی کرده است. 

پلتفرم کومودو ویژگی ها و عناصر چشمگیر مختلفی مانند حریم خصوصی و ناشناس بودن تراکنش ها، شفافیت، نسل بعدی قراردادهای هوشمند UXTO، امنیت سطح بیت کوین، همگام سازی چند زنجیره ای، قابلیت همکاری بدون دخالت بلاک چین، مقیاس پذیری بی حد و حصر، تبادل غیرمتمرکز با مبادلات اتمی و ابزارها و خدماتی برای ایمن سازی یا راه اندازی بلاک چین یا ICO مستقل را برای شما فراهم می آورد. 

کومودو یک بلاک چین نسل دوم است. در اصل، این فورک ارز زی کش (ZEC) است که خود یک فورک بیت کوین (BTC) می باشد.

با توجه به این پیشرفت‌ها، رمز ارز بومی کومودو یعنی KMD از تراکنش‌های شفاف، ناشناس، خصوصی و قابل تعویض پشتیبانی می‌کند.

راه‌حل‌های کومودو همه در مورد بهبود امنیت، مقیاس‌ پذیری، قابلیت همکاری و سازگاری هستند که همگی چهار ستون فناوری بلاک چین می باشند. 

اگر قصد سرمایه گذاری در این رمز ارز را دارید میتوانید از خدمات خرید و فروش ارز کومودو (KMD) در سایت پی 98 استفاده نمایید.

بررسی تیم و تاریخچه ارز کومودو

بررسی تیم و تاریخچه ارز کومودو

در ابتدا، کومودو به عنوان نوادگان بیت کوین دارک (BTCD) شناخته می شد، یک پروژه حریم خصوصی که سعی در رفع مشکلات حریم خصوصی بیت کوین داشت. با این حال، این پروژه کنار گذاشته شد و دوره رسمی مبادله رمز بیت کوین دارک به کومودو قبلاً به پایان رسیده بود.

گفته می شود که تولد رسمی پلتفرم کومودو 21 فوریه 2016 است، زمانی که رهبر پروژه جیمز لی “اعلامیه استقلال” را اعلام کرد:

تیم کومودو مانند اکثر سکه های حریم خصوصی، برای مدتی ناشناس ماند. با این حال، همانطور که این پروژه جذابیت بیشتری پیدا می کند، بسیاری از اعضای تیم انتخاب کرده اند که هویت خود را فاش کنند.

تیم این پلتفرم از 50 نفر تشکیل شده است. موسس جیمز لی، همچنین به عنوان “JL777” شناخته می شود به عنوان یک توسعه دهنده اصلی کمک می کند.

نحوه عملکرد ارز کومودو چگونه است؟

نحوه عملکرد ارز کومودو چگونه است؟

برای اینکه دید بهتری نسبت به همه فناوری‌هایی که کومودو ارائه می‌دهد و نحوه وارد شدن آنها، می‌توان در سه دسته مجزا دسته‌ بندی کرد.

حفظ حریم خصوصی توکن

حریم خصوصی و امنیت ویژگی های اساسی پلتفرم کومودو هستند. در ابتدا، این پروژه حریم خصوصی ZK-Snarks را از پلتفرم زی کش به ارث برد. سپس، جیمز، بنیانگذار کومودو (معروف به JL777) راه حل امنیتی خود، الگوریتم dPoW را توسعه داده است، که اساساً از بلاک چین کومودو عکس می گیرد و هر 10 دقیقه آنها را در زنجیره بیت کوین قرار می دهد. به لطف این عکس های فوری، بلاک چین کومودو را می توان در هر نقطه از زمان بازیابی کرد. یک حمله موفقیت آمیز به بلاک چین KMD مستلزم غلبه بر هر دو زنجیره BTC و KMD به طور همزمان است. چنین استانداردی بالاترین سطح امنیت را در صنعت تشکیل می دهد.

پلتفرم بلاک چین ارز کومودو 

کومودو به توسعه دهندگان سطوح بی سابقه ای از استقلال و کنترل اعطا می کند. این یک بلاک چین کاملاً مستقل با زیرساخت های خود ارائه می دهد که می تواند تحت تاثیر رویدادهای زنجیره اصلی کومودو قرار نگیرد. این امر با استفاده از زنجیره‌های موازی به دست می‌آید که با ایجاد یک کپی جداگانه از بلاک چین کومودو کار می‌کند.

تمام زنجیره های موازی جدید با مکانیزم اجماع dPoW یکسان ایمن شده اند. برای شکستن زنجیره موازی کومودو، مهاجم باید بر شبکه بیت کوین، زنجیره کومودو و زنجیره موازی به طور کلی غلبه کند. از این رو، توسعه‌ دهندگان می‌توانند از مزایای یک بلاکچین مستقل با شبکه مشترک/اختصاصی و عملکرد قابل پیش‌بینی بدون هیچ خطر اضافی بهره ببرند.

صرافی غیرمتمرکز کومودو (DEX) 

صرافی غیرمتمرکز کومودو BarterDEX در مرکز اکوسیستم قرار دارد. این به عنوان یک تقاطع بین تمام زنجیره ها عمل می کند. برخلاف سایر DEX که از توکن های پراکسی استفاده می کنند، BarterDEX از مبادله اتمیک نیرو می گیرد. هدف این صرافی ایجاد بزرگترین شبکه atomic swap است که شامل زنجیره های موازی در شبکه کومودو و تمام بلاک چین های خارجی است. به گفته توسعه دهندگان پروژه، آنها تاکنون 95 درصد از تمام بلاک چین ها، از جمله اکثر پروژه های ساخته شده بر روی پروتکل های بیت کوین و اتریوم را با موفقیت به هم متصل کرده اند.

پیشنهادات اولیه سکه غیرمتمرکز (dICO)

هر کسی می‌تواند با استفاده از پلتفرم کومودو یک بلاک چین و dICO راه‌اندازی کند. هر سکه ای که راه اندازی می کنید، روی یک زنجیره جداگانه باقی می ماند و توسط امنیت dPoW کومودو ایمن می شود.

ICO های غیرمتمرکز مشارکت سرمایه گذاران در کمپین های تامین مالی جمعی را آسان تر و ایمن تر می کند. آنها از فناوری مبادله اتمی نیرو می گیرند و از معاملات ساده کیف به کیف پول بین بلاک چین های مختلف استفاده می کنند. همچنین، به لطف Jumblr کومودو می توان سرمایه گذاری ها را ناشناس انجام داد.

زنجیره همتا

پلتفرم کومودو به شرکت ها اجازه می دهد تا یک بلاک چین مستقل داشته باشند. به چنین پروژه‌هایی اجازه داده می‌شود تا انتخاب کنند که آیا می‌خواهند همراه با زنجیره کومودو ارتقا پیدا کنند یا ترجیح می‌دهند به‌روزرسانی جدیدی را به ارث نبرند.

چنین راه حلی از Merkle Trees (MoM) استفاده می کند که تراکنش های یک زنجیره را بر روی زنجیره های دیگر محضری می کند. هر زنجیره به طور مستقل تراکنش ها را پردازش می کند اما همه زنجیره ها به صورت هماهنگ کار می کنند. در نتیجه، پلتفرم کومودو می‌تواند حجم بسیار بالایی از فعالیت‌ها را بدون ازدحام شبکه انجام دهد. آزمایش‌های آزمایشی فعلی نشان می‌دهد کومودو قادر است بیش از 20000 TPS را مدیریت کند. هدف آینده ارائه 1 میلیون TPS است.

قراردادهای هوشمند مبتنی بر UXTO

قراردادهای هوشمند کومودو از Crypto-Conditions استفاده می کنند. آنها اجازه می دهند قراردادهای هوشمند در بالای بلاک چین های مبتنی بر پروتکل بیت کوین توسعه یابد. UTXO مخفف عبارت Unspent Output of a Transaction است.

به گفته توسعه دهندگان، قراردادهای هوشمند مبتنی بر UXTO دارای ویژگی های زیر هستند:

🔸 قراردادهای هوشمند بخشی از پایه کد کومودو هستند و می توانند به زبان های برنامه نویسی C و C++ نوشته شوند.

🔸 قراردادهای هوشمند مبتنی بر UTXO قابل اعتمادتر از قراردادهای هوشمند مبتنی بر تعادل هستند زیرا کل موجودی آدرس هرگز در خطر نیست.

🔸 قراردادهای هوشمند UXTO توسعه پروتکل بیت کوین هستند که پیاده سازی و سفارشی سازی آنها را آسان می کند.

آنها برای فرآیندهای اجرا شده به GAS نیاز ندارند.

🔸 این ویژگی از پرداخت های خرد با تأیید صفر همتا به همتا پشتیبانی می کند.

ویژگی حریم خصوصی Jumblr

Jumblr یک ناشناس منبع باز و غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است. شما می توانید از آن برای افزایش حریم خصوصی خود هنگام استفاده از پلتفرم کومودو استفاده کنید.

فرآیند کلی برای ناشناس کردن وجوه شما نسبتاً ساده است. Jumblr توکن های KMD را از آدرس غیر خصوصی شما می گیرد و آنها را از طریق دسته ای از آدرس های zk-SNARK ارسال می کند. این آدرس‌های غیرقابل ردیابی هرگونه دنباله ارزی را از توکن‌های شما حذف می‌کنند.

از آنجا، Jumblr توکن های شما را به آدرس جدیدی که انتخاب می کنید ارسال می کند. توکن های شما اکنون کاملاً ناشناس هستند. برای استفاده از Jumblr هزینه ای 0.3% (قابل پرداخت در توکن های KMD) وجود دارد.

Jumblr همچنین به BarterDEX متصل است، بنابراین می توانید ناشناس بودن را به هر یک از توکن هایی که با آنها معامله می کنید اضافه کنید. در حال حاضر، شما باید این عمل را به صورت دستی انجام دهید، اما تیم قصد دارد تا زمانی که پلتفرم کومودو به پذیرش بیشتر برسد، ناشناس سازی را خودکار کند.

پروتکل غیرمتمرکز BarterDEX 

BarterDEX یک صرافی غیرمتمرکز کومودو با مبادله اتمی است. در حالی که هنوز در مرحله آزمایشی است، صرافی تاکنون بیش از 100000 سوآپ موفق را انجام داده است. 

قابل توجه ترین ویژگی های این صرافی عبارتند از:

🔹 مبادله اتمی، که به شما امکان می دهد معاملات را مستقیماً از کیف پول خصوصی خود انجام دهید.

🔹 ضریب نقدینگی برای سفارش های متعدد برای سکه های مختلف با استفاده از وجوه یکسان.

🔹 گره های ارائه دهنده نقدینگی برای پوشش مسائل نقدینگی کم.

🔹 انجام سفارشات غیرمتمرکز ایمن

🔹 سازگاری بین زنجیره ای از جمله ارزهای دیجیتال مبتنی بر پروتکل بیت کوین و اتریوم

🔹 حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن با استفاده از تراکنش های اثبات دانش صفر.

🔹 کاربران کلیدهای خصوصی خود را حفظ می کنند.

معرفی توکن بومی پلتفرم کومودو

معرفی توکن بومی پلتفرم کومودو

KMD توکن بومی پلتفرم بلاک چین کومودو است. این اجازه می دهد تا معاملات و دارایی های ناشناس در داخل اکوسیستم انجام شود.

در مجموع 200 میلیون سکه در دسترس خواهد بود. در مجموع 100 میلیون در نظر گرفته شد و 90 میلیون در ICO توزیع شد. 10 میلیون دیگر برای توسعه آینده پلتفرم کومودو نگه داشته شده است. 

سکه کومودو (KMD) موارد استفاده زیر را دارد:

🟢 هر کسی که حداقل 10 توکن KMD داشته باشد می تواند 5٪ جوایز کاربر فعال کسب کند.

🟢 رمز ارز KMD را می توان برای مبادله های فوری و بدون تایید در کومودو DEX استفاده کرد.

🟢 توکن بومی پلتفرم کومودو را می توان به عنوان یک سکه میانی در معاملاتی که شامل توکن هایی است که هیچ جفت مستقیمی در BarterDEX ندارند استفاده کرد.

🟢 توکن KMD برای پرداخت خدمات امنیتی بلاک چین کومودو استفاده می شود.

🟢 این توکن قراردادهای هوشمند مبتنی بر UTXO را تقویت می کند.

🟢 برای تأمین مالی جمعی از dICO که در پلتفرم کومودو راه اندازی شده است استفاده می شود. دارندگان اغلب می توانند از پیشنهادات اولیه و تخفیف برخوردار شوند.

🟢 ارز رمز نگاری شده KMD از ویژگی حریم خصوصی Jumblr کومودو پشتیبانی می کند.

نام ارزkomodo
نماد ارزKMD
حداکثر عرضه200,000,000
سایت رسمیkomodoplatform.com

ارز کومودو چه ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی دارد؟

بلاک چین کومودو دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است که در پلتفرم ادغام شده و آن را به یک انتخاب برتر تبدیل می کند. برخی از این ویژگی ها عبارت است از:

امنیت

امنیت در کومودو با پروتکل dPoW و گره های محضری به دست می آید. در کومودو، هر تراکنش از همان سطح امنیت برخوردار است. لایه امنیتی اضافی از طریق گره های محضری که توسط دارندگان توکن های کومودو انتخاب می شوند، به دست می آید. این گره تضمین می کند که زنجیره متصل به کومودو دست نخورده باقی می ماند و همچنین به کاهش سختی استخراج در پلت فرم کومودو کمک می کند.

اتمیک سوآپ یا مبادله اتمی

کومودو امکان انتقال وجه بین کیف پول و ارزهای دیجیتال را به راحتی و بدون هیچ گونه خطر امنیتی می دهد.

دارایی های متصل

این پلتفرم به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌دهد دارایی‌های تجاری خود را به آن‌ها در کنار ارزهای فیات مانند دلار متصل کنند. چسباندن دارایی ها بر روی ارزهای پایدار، نوسانات و قیمت آن دارایی را کاهش می دهد.

مولتی ولت

پلتفرم کومودو کیف پول های متنوعی را در اختیار کاربران و توسعه دهندگان خود قرار می دهد. این کیف پول ها را می توان در هر سیستم عامل موجود دانلود کرد. کومودو علاوه بر کیف پول های دسکتاپ، کیف پول کاغذی را نیز در دسترس قرار می دهد که به صورت آفلاین رمزگذاری شده و با کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری سازگار است.

هدف اصلی کومودو غیرمتمرکز کردن توکن ها و انتشار، مبادله و توزیع آن است. این ارز رمزنگاری شده همچنین پلتفرمی برای برنامه‌های غیرمتمرکز و راه‌ حل‌های بلاک‌ چین شرکتی فراهم می‌کند و با معرفی یک اکوسیستم غیرقابل اعتماد در دنیای رمزنگاری به هدف خود دست یافته است.

پلتفرم کومودو از ارز رمزنگاری منبع باز کومودو برای انجام تراکنش های شفاف، خصوصی، ناشناس و قابل تعویض استفاده می کند. سپس با استفاده از پروتکل بلاک چین بیت کوین ایمن می شوند.

آیا ارز کومودو قابل استخراج است؟

آیا ارز کومودو قابل استخراج است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، کومودو از الگوریتم استخراج Equihash استفاده می کند. این امکان استخراج KMD را با استفاده از CPU و GPU فراهم می کند. تقریباً 1440 بلوک در روز استخراج می شود و 75 درصد از آنها توسط نودهای کومودو تولید می شود و 25 درصد باقی مانده را به استخرهای ماینینگ و ماینرهای انفرادی واگذار می کند. زمان بلوک 60 ثانیه است. به ازای هر بلوک 3 KMD پاداش می دهد.

جمع بندی

پلتفرم کومودو یک پروژه در مقیاس بزرگ است که شامل ICOهای غیرمتمرکز، یک الگوریتم اجماع منحصر به فرد و حتی یک تبادل غیرمتمرکز است. ممکن است فکر کنید که با چنین دامنه وسیعی، موفقیت این پروژه دشوار خواهد بود. با این حال، تیم به طور مداوم به نقاط عطف نقشه راه خود رسیده است و به نظر می رسد یکی از پروژه های قوی تر در این فضا باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments