تکلیف پرونده "کینگ مانی" بالاخره روشن شد! جزییات رای صادر شده برای کلاهبرداری 107 میلیون یورویی کینگ مانی

تکلیف کینگ مانی و کلاهبرداری شرکت بادران گستران روشن شد!

پس از انجام بررسی‌ های تخصصی و رسیدگی‌ های قضایی، صبح امروز رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیر الشاکی معروف به “کینگ‌ مانی” از سوی دادگاه خبر داد.

براساس رای صادر شده سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ ای و ایجاد رمز ارز جعلی “کینگ‌ مانی” و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌ طولانی مدت محکوم شدند و شرکت “بادران گستران” به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمز ارز به مدت دو سال محکوم شد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران،علی القاصی، خاطرنشان کرد:

متهمان باید معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم را به مالباختگان بپردازند. 

او همچنین در پایان با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده کلاهبرداری کینگ مانی در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

براساس اخبار منتشر شده در جلسات دادگاه پرونده کلاهبرداری کینگ مانی متهمین ضمن ایجاد رمز ارز جعلی کینگ مانی و تبلیغ آن بین مشتریان، ارز مورد اشاره را به وجه رایج در صرافی ساختگی یوتی بایت تبدیل کرده و اسامی کاربران خریدار رمز ارز را در کشور گرجستان ثبت کرده‌ اند. متهمان سپس با تبلیغ گسترده در خصوص سود سرشار خرید ارز جعلی کینگ مانی پرداخته و در این راه تا جایی پیش رفته‌ اند که در اواسط فعالیت متهمان ادعا میکردند قیمت این ارز جعلی از قیمت بیت کوین، که در سراسر جهان به عنوان ارز حقیقی خرید و فروش می‌ شود بالاتر می‌ رود. مالباختگان برای خرید این ارز جعلی از طریق جابجایی بیت کوین، یورو و یا دلار اقدام کردند و با واریز وجه نقد به حساب شرکت “بادران گستر” برای خرید رمز ارز کینگ مانی اقدام می کردند. 

همچنین نماینده دادستان اظهار کرد شرکت بادران و صرافی جعلی یوتی بایت کاملا با هم مرتبط بودند و صرافی جعلی یوتی بایت که رمز ارز جعلی کینگ مانی را تبدیل می‌کند کاملا زاییده و به وجود آمده توسط شرکت بادران گستران به مسئولیت متهمین بوده است. مجموعاً مبلغ 107 میلیون یورو از طریق تولید و توزیع ارز جعلی کینگ مانی از مالباختگان توسط متهمین به سرقت برده شده است. 

جزئیات پرونده کلاهبرداری شرکت بادران گستران

از کلاهبرداری شرکت بادران گستران با عنوان بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور یاد می شود.

این شرکت افکار عمومی را فریب میدادند و مردم ناآگاه را به به خرید و سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال مجعول به نام کینگ مانی تشویق میکردند. سبک کاری کینگ مانی بادران و این باند کلاهبرداری مشابه موارد دیگری که بار ها دیده ایم زیر مجموعه گیری و ایجاد نوسان های ساختگی با دستکاری قیمت ارز یاد شده بود. سایتی که برای این ارز کلاهبرداری ساخته بودند ادعا میکرد که ارز سوئدی است و بنیان گذاران آن هم غیر ایرانی هستند.

امید است با این حکم و رای صادره هر چه سریع تر مطالبات مال باختگان صاف شود و از این پس با افزایش آگاهی هم وطنان شاهد فریب مردم توسط چنین سودجویانی در بازار نباشیم.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ابولفضل
ابولفضل
13 روز قبل

شرکت بادران گستران کلاهبرداری هاشون از اول مشخص بود مردم ساده

علی
علی
13 روز قبل

منم یکی از مالباختگان کینگ مانی ام