هشدار جک دورسی در مورد ابر تورمی در سراسر جهان

جک دورسی در خصوص وقوع ابر تورم در آمریکا و سراسر جهان هشدار داد

مدیرعامل شرکت های بزرگ و نامدار Twitter و Square یعنی جک دورسی (Jack Dorsey) به تازگی با انتشار یک توییت، نسبت به یک ابر تورمی قریب الوقوع در آمریکا و سراسر جهان هشدار داد.

ابر تورم قرار است همه چیز را تغییر دهد، در شرف رخ دادن است.

کامنت های کاربران بر روی این توییت به بیش از 7 هزار کامنت رسید و 22.9 هزار بار هم نشر داده شده است. در ادامه توییتر جک دورسی، وی اعلام کرد این اتفاق ابتدا در ایالات متحده و سپس در سایر نقاط جهان رخ خواهد داد.

توییت ابر تورمی جک دورسی

این توییت مدیرعامل توییتر در حالی منتشر شده است که در آمریکا، تورم قیمت مصرف کننده در بالاترین میزان 30 سال اخیر خود قرار گرفته است و نگرانی هایی مبنی بر بدتر شدن اوضاع در این باره هم وجود دارد.

در روز جمعه، رئیس بانک فدرال رزرو اعلام کرد که فشا تورم تا حدی زیاد است که ممکن است بیشتر از این ها به طول بینجامد و می تواند در سال آینده هم ادامه داشته باشد.

البته که خیلی از افراد هم به مخالفت با این توییت جک دورسی پرداختند. مدیر برنامه سیاست پولی در مرکز مرکاتوس در دانشگاه جورج میسون یعنی Patrick Horan معتقد است که در آمریکا ابر تورم در حال رخ دادن نمی باشد.

همکار این کارشناس، Lawrence White که استاد اقتصاد در همان دانشگاه می باشد، در این باره گفت:

آنچه در حال رخ دادن است، تورم بیشتر است، نه ابر تورم. (به جز ونزوئلا). حیف شد که توییتر به جک دورسی اجازه ویرایش توییت خود را نمی دهد.

استاد دانشکده Tufts یعنی Daniel Drezner نظر خود را اینگونه بیان کرد که:

من در اوایل دهه 90 میلادی در اوکراین، در دوران ابر تورمی زندگی کرده ام و شرایط فعلی شبیه آن نیست.

استیو هنک (Steve Hank) اقتصاددانی که چندان نگاه مثبتی هم به بیت کوین (BTC) ندارد و خود را متخصص تورم و تورم شدید می داند، در کامنت خود این گونه نوشت:

تا کنون 62 تورم شدید در تاریخ جهان ثبت شده است. در حال حاضر، هیچ کشوری در حال تجربه ابر تورم نمی باشد. جک دورسی باید بهتر از نشر توییت اظهارات عمومی غیر مسئولانه، به این موضوع آگاه باشد.

در حالی که خیلی از افراد با اظهار نظر استیو هنک مخالف بودند، جک دورسی هم پاسخ او را با ایموجی خنده کامل کرد.

از طرفی دیگر، برخی کاملاً با توویت دورسی موافقت کردند و خدای خود را بابت بیت کوین شکر کردند. آنان معتقدند که BTC به ناچار به ذخیره جهانی تبدیل خواهد شد.

افسر ارشد استراتژی در بنیاد حقوق بشر، Alex Gladstein، در کامنت خود نوشت:

کسانی که این توییت آنها را غافلگیر کرده است، در حباب امتیازات مالی زندگی می کنند. 1.3 میلیارد نفر تحت تورم 2، 3 یا 4 رقمی زندگی می کنند. ترکیه، نیجریه، اتیوپی، ایران، ونزوئلا، کوبا، سودان و … . این یکی از بزرگترین بحران های بشر دوستانه در جهان است.

منبع: بیتکوین دات کام

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احمد
احمد
2 سال قبل

همشون باید بیان ایران تورم واقعیی را هر روز ببینن به این یکی عادت کردیم