تابستان سولانا

آیا در سال 2022 شاهد تابستان دیگری از سولانا خواهیم بود؟

اتریوم برای مدتی طولانی بر قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز در صنعت بلاک چین تسلط داشته و تا حدودی هنوز هم دارد. اما این شبکه پیشرو با مقیاس پذیری، مصرف انرژی، سرعت تراکنش و کارمزد های گس بالا دست و پنجه نرم می کند. این امر نوآوران را وادار کرد که به دنبال جایگزین‌هایی باشند. 

این جایی است که سولانا، قاتل اتریوم وارد می شود. این توکن در سال 2021 به‌عنوان «بهترین جایگزین» ظاهر شد. قیمت توکن SOL به بالاترین حد خود رسید، که همچنین منجر به رشد صعودی عالی برای NFT‌های مبتنی بر شبکه شد.به طوری که آن دوران به عنوان تابستان سولانا یادآوری می شود. در بازا کریپتو معمولا به دوران صعودی تابستان و به دوران نزولی زمستان گفته می شود.

موفقیت فوق العاده سولانا به دلیل سرعت، مقیاس پذیری، امنیت و پردازش سریع تراکنش ها است. همچنین شبکه سولانا به حداقل منابع محاسباتی نیاز دارد که موانع ورود را کاهش می دهد. اما قبلاً بحث های زیادی در مورد این جنبه ها وجود داشته است. اکنون سؤال این است که آیا در سال 2022 سولانا بار دیگر میتواند یک تابستان صعودی را تجربه کند؟ آیا قیمت سولانا به اوج های قبلی باز میگردد و یا این ارز حبابی بود که از بین رفته است؟

اوپن سی به سولانا خوش آمد میگوید

اپن سی به محبوب ترین بازار NFT ها در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با افزایش حجم فروش، ارزش پلتفرم در اوایل سال 2022 از 13 میلیارد دلار گذشت. اما در عین حال، وابستگی بیش از حد به اتریوم به طور قابل توجهی مقیاس پذیری آن را مختل می کند. در برخی مواقع، کاربران حتی بیشتر از قیمت NFT ها مجبور هستند که هزینه گس یا کارمزد پرداخت کنند.

معرفی قابلیت Lazy Minting یکی از تلاش های متعدد OpenSea برای مقابله با مشکل هزینه کارمزد های بالا بود. با این حال، هیچ چیز واقعاً درست کار نمی کرد. و در عوض، تعداد کلاهبرداری ها افزایش یافته است. بنابراین، در آوریل 2022، OpenSea رسما ادغام با سولانا را اعلام کرد تا از این روش بتواند تراکنش های بهینه تر و ارزان تری را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

🟪 جزئیات بیشتر: پشتیبانی از توکن های NFT مبتنی بر شبکه سولانا توسط اپن سی

سولانا آماده است تا چشم انداز و قابلیت های بازار پیشرو NFT جهان را تقویت کند. سرعت بالا با هزینه کم ارمغانی است که شبکه سولانا برای کاربران می آورد. علاوه بر این، سولانا بهشتی برای پروتکل‌های بازی بلاک چین است، همانطور که برای متاورس های نوظهور نیز هست و هر دوی اینها بسترهای مناسبی برای NFT های نوآورانه هستند. OpenSea به لطف همکاری با سولانا می‌تواند از این ارزش عمیق بهره ببرد.

این مشارکت همچنین به ایجاد فیلترهای محتوای قوی، جایگاه‌های با تعریف بهتر و فرآیندهای استخراج پیشرفته کمک می‌کند. OpenSea از این موارد بسیار سود خواهد برد، در حالی که جامعه پرکار سولانا اکنون می‌تواند به بزرگترین و مشهورترین بازار NFT دسترسی داشته باشد.

اگر قصد سرمایه گذاری در این ارز را دارید میتوانید از خدمات خرید و فروش ارز سولانا به صورت لحظه ای و در 24 ساعت شبانه روز در سایت پی 98 استفاده کنید.

رکورد فروش مجموعه ان اف تی OkayBears

آوریل 2022. NFT های OkayBears مبتنی بر شبکه سولانا از قیمت ایجاد 1.5 سولانا به حدود 90 سولانا برای هر قطعه در حدود دو روز رسید. این یک جهش از حدود 147 دلار به 8850 دلار است. این مجموعه که از 10000 آواتار خرس تشکیل شده است همچنین با بیش از 187000 سولانا در معاملات ثانویه به ارزش 18.5 میلیون دلار رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. جالب اینجاست که همه اینها در عرض بیست و چهار ساعت پس از راه اندازی مجموعه اتفاق افتاد.

مجموعه توکن های ان اف تی OkayBears برای مدت زمان قابل توجهی در صدر جدول بازار اپن سی قرار گرفت. حتی NFT های اتریوم هم از آن عقب ماندند. در چنین شرایطی یک چیز واضح بود – NFT های مبتنی بر شبکه سولانا پتانسیل تسلط بر بازار اپن سی را دارند. OkayBears به ​​خوبی می تواند آغاز یک مسیر شیب دار به سمت بالا باشد که نویدبخش نتایج عالی از ادغام اپن سی با سولانا است.

یک تابستان دیگر برای سولانا؟ قطعا ممکن است!

هیچ کس نمی تواند آینده سولانا را به درستی و به صورت 100 درصدی پیش بینی کند. اما حداقل می توانیم فرضیات قابل قبولی داشته باشیم. با توجه به عملکرد اخیر NFT های پلتفرم، جامعه سولانا مطمئناً می تواند امید سرمایه گذاران را به حقیقت برساند.

فقط یک رالی گاوی قوی برای شروع دیگری لازم است و این موضوع با توجه بازخورد مثبتی که درباره این شبکه در جریان است، دور از انتظار نیست. آخرین تابستان سولانا نیز اینگونه بود و نشانه هایی وجود دارد که ممکن است امسال دوباره اتفاق بیفتد.

درست است که سولانا اخیراً شاهد برخی وضعیت های نامطلوب از جمله نگرانی های مربوط به تعطیلی و از کار افتادن شبکه و شفافیت در این بارهبود. اما با شکستن بسیاری از موانع، مجموعه‌هایی مانند OkayBears، پلتفرم با قدرت در حال بازگشت است. به علاوه، اکنون OpenSea را در کنار خود دارد، که در سال 2021 نداشت.

مهمتر از همه، عملکرد خیره کننده OkayBears علیرغم روندهای نزولی مداوم بازار بود. بنابراین سولانا سیگنال های قوی و مثبتی را برای تغییر با این مجموعه ارسال کرد و با توجه به ماهیت پربار جامعه شبکه، دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم این پایان شبکه سولانا است.

تابستان یا بدون تابستان، مطمئناً زمستان سولانا ابدی نیست و به این زودی نخواهد بود. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که اوضاع از اینجا و با توجه به قیمت ارزهای دیجیتال دیگر چگونه پیش می رود. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments