محکوم کردن صرافی بایننس توسط آمریکا برای ارائه خدمات به ایرانیان!

محکوم کردن صرافی بایننس به دلیل بی توجهی به تحریم ها و ارائه خدمات به ایرانیان!

بایننس اخیراً با نظارت قانون گذاران جهانی سروکار داشته است. در همین حال، آخرین تحقیقات نشان داده است که بزرگترین صرافی رمزنگاری جهان علیه تحریم های اعمال شده آمریکا به نفع ایرانیان کار می کند.

دور زدن تحریم ها توسط معامله گران ایرانی 

طبق گزارش رویترز، صرافی بایننس خدمات معاملاتی خود را برای مشتریان خود در ایران متوقف نکرده است. این در زمانی اتفاق افتاد که ایالات متحده تحریم‌ها و ممنوعیت شرکت‌ها برای تجارت در کشور را تحت فشار قرار داد.

در یک سری از مصاحبه‌ ها، معامله‌ گران اشاره کردند که با ادامه استفاده از حساب‌های بایننس، از محدودیت‌ها دوری کردند. آنها تا سپتامبر 2021 به آن دسترسی داشتند. با این حال، پس از اینکه صرافی سیاست های خود را در برابر پولشویی سخت تر کرد، تریدرها دسترسی خود را از دست دادند. تا آن زمان کاربران تنها با ثبت نام با آدرس ایمیل خود و استفاده از ای پی ثابت می‌توانستند در این پلتفرم به تبادل ارز بپردازند. 

در سال 2018، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل توافق هسته‌ ای اعمال کرد. این محدودیت ها پس از سه سال تعلیق اعمال شد. این صرافی به کاربران ایرانی اطلاع داد که در اواخر نوامبر دیگر سرویس ارائه نخواهد کرد. همچنین از آنها خواست تا موجودی خود را برداشت کنند. 

ضروری نبودن احراز هویت در بایننس

بر اساس این گزارش، یک معامله گر از تهران اشاره کرد که جایگزین های دیگری نیز وجود دارد، اما هیچ یک از آنها به خوبی بایننس نبود. او افزود که صرافی نیازی به تایید هویت ندارد. همچنین بیان می کند که یازده کاربر ایرانی دیگر به اشتراک گذاشتند که پس از ممنوعیت اعمال شده در سال 2018، در بایننس نیز معاملات ارزهای دیجیتال انجام می دادند.

در همین حال، صرافی از محبوبیت خود در ایران آگاه بود، زیرا کارمندان ارشد آن را می دانستند و در مورد آن شوخی می کردند. ادعا می‌کند که یکی از آنها در پاسخ به داده‌هایی که تقاضای آن‌ها در اینستاگرام را در ایران نشان می‌دهد، نوشته «IRAN BOYS».

با این حال، بایننس در یک پست وبلاگی که در ماه مارس در پاسخ به محدودیت های اعمال شده بر روسیه منتشر شد، گفت که تحریم های بین المللی را به شدت دنبال می کند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments