اگر 5 سال پیش 1000 دلار ریپل (XRP) خریده بودید، اکنون چقدر پول داشتید؟

اگر 5 سال پیش 1000 دلار ریپل (XRP) خریده بودید، اکنون چقدر پول داشتید؟

نوسانات بیت کوین باعث افزایش قیمت ریپل (xrp) می شود، اگرچه سرمایه گذاران باید مراقب خبرهای جدید دادگاه ریپل و SEC باشند. 

پنج سال پیش، ریپل به عنوان ارز دیجیتال کوچکی معرفی می شد که روزی مورد علاقه بانک های بزرگ قرار گرفت. اما در حال حاضر به دلیل مشکلات پیش آمده حتی بانک های کوچک هم در تلاش نیستند تا آن را به عنوان نوعی ارز بپذیرند.

با این حال، این داستان به پایان نرسیده است و XRP ممکن است روزی یک ارز ترجیحی برای تسهیل تراکنش‌های ارز خارجی و پرداخت‌های فرامرزی باشد. با این حال، قبل از اینکه واقعاً این اتفاق بیفتد، ریپل (و شرکت پشت آن یعنی Ripple Labs) ابتدا باید از نبرد دیوید و جالوت با یک نهاد نظارتی به ظاهر غیر قابل توقف جان سالم به در ببرد.

🎯شانس میلیونر شدن شما با ریپل تا سال 2025 | آیا XRP شما را پولدار می کند؟🎯

سوار شدن بر ترن هوایی ریپل

پنج سال پیش، در پایان اکتبر 2018، ریپل حدود 0.45 دلار به ازای هر توکن معامله شد. در آن زمان، دنیای آلت‌کوین‌ها شبیه غرب وحشی بود، اگرچه تنظیم‌ کننده‌ها به زودی نظارت و فشارهای قانونی خود را افزایش دادند.

💸از آن زمان، بسیاری از آلت‌ کوین‌ های کوچک‌ تر سقوط کردند، اما ریپل جان سالم به در برد و در واقع مقداری ارزش پیدا کرد. در آخرین روز اکتبر، XRP در حدود 0.60 دلار معامله شد که نشان دهنده افزایش 33 درصدی نسبت به دوره پنج ساله قبل است. بنابراین، یک سرمایه گذاری 1000 دلاری در آن بازه زمانی، در حال حاضر 1333 دلار ارزش داشت.

این ممکن است مانند یک بازده مناسب در سرمایه گذاری فرد به نظر برسد، اما با توجه به سطح بالای نوسانات در طول مسیر، یک پاداش با ریسک نسبتاً کم است. با این حال، حداقل XRP مانند بسیاری از توکن ها در نیم دهه گذشته در قبرستان آلتکوین ها دفن نشده است و سرمایه گذارانی که برای خرید ریپل اقدام کرده اند می توانند امیدوار باشند.

🔰آیا ریپل سرمایه گذاری خوبی در سال 2024 است؟🔰

در واقع، با توجه به مشکلات قانونی که آزمایشگاه ریپل در طول مسیر با آن مواجه شده است، بازدهی 33 درصدی در سرمایه گذاری، چندان بد نیست. برای یادآوری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در سال 2020 از آزمایشگاه های ریپل شکایت کرد و ادعا کرد که این شرکت ارز دیجیتال XRP را به عنوان یک امنیت ثبت نشده به سرمایه گذاران می فروشد. برد گارلینگ هاوس، مدیر اجرایی ریپل، استدلال کرد که XRP یک ارز است و نه یک اوراق بهادار.

از آن زمان، این درام حقوقی به چیزی شبیه به یک سریال تلویزیونی تبدیل شد. در اوایل سال جاری، یک قاضی نیویورکی حکم داد که XRP «لزوماً یک امنیت در ظاهر نیست». اخیراً، SEC شکایت خود علیه کریس لارسون، رئیس اجرایی Garlinghouse و Ripple Labs را پس گرفت.

از سوی دیگر، SEC ظاهراً همچنان خواستار 770 میلیون دلار جریمه از آزمایشگاه ریپل برای نقض قوانین اوراق بهادار است. همانطور که انتظار دارید، قیمت XRP به این حاشیه ها پاسخ داده است. در نتیجه، سرمایه‌ گذاران باید مراقب جلسات بعدی در نبرد SEC در مقابل آزمایشگاه‌های ریپل باشند، هر چند ممکن است خسته‌کننده باشد.

💥نظر ChatGPT در مورد احتمال انفجار قیمت ریپل در سال 2024 💥

ریپل از نوسانات رهبر بازار کریپتو پیروی می کند!

اگر چیزی نسبت به بروزرسانی‌های قانونی تأثیر بیشتری بر قیمت XRP داشته باشد، این مسیر قیمت بیت‌ کوین و همبستگی آن با ریپل خواهد بود. به هر حال، بیت کوین رهبری است که تمایل دارد ارزهای دیجیتال کوچکتر را به هر دو جهت بکشاند.

این چیز بدی نیست زیرا بیت کوین اخیراً در حال سقوط بوده است. چشم انداز یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) مورد تایید، خواه از BlackRock یا Grayscale یا شرکت دیگری باشد، قیمت بیت کوین را به سطوحی رسانده است که در مدت زمان زیادی دیده نشده بود.

باز هم، هدایت کننده SEC است و رئیس فعلی آن، گری جنسلر، به عنوان یک فرد علاقه مند به صنعت کریپتو شناخته نمی شود. با این حال، امیدی در افق وجود دارد، زیرا سرمایه و نفوذ قابل توجه بلک راک می تواند SEC را زودتر از موعد تسلیم کند.

یا حداقل، این همان چیزی است که سرمایه گذاران XRP باید امیدوار باشند که اتفاق بیفتد. بدون شک، یک ETF اسپات بیت کوین تایید شده، تاثیر خوبی بر قیمت توکن خواهد داشت.

اثر دومینو می تواند شامل یک ETF اسپات XRP و، شاید، تعداد زیادی از ETF های آلتکوین باشد که شامل XRP به عنوان یک هلدینگ می شود. اگر سرمایه گذاران حتی بتوانند در مورد این احتمالات خیال پردازی کنند، نشانه آن است که در پنج سال آینده چیزهای زیادی تغییر کرده است.

بنابراین، اگر احساس می‌کنید که این ادعا ها می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند، خرید ریپل و نگهداری آن ممکن است ایده‌ خوبی باشد. فقط مطمئن شوید که میزان سرمایه گذاری شما معقول باشد – و برای هر اتفاقی که ممکن است در سال های آینده برای XRP رخ دهد آماده باشید.

منبع: فول دات کام

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments