کسب درامد از بیت کوین به صورت غیرفعال 

کسب درآمد از بیت کوین با 5 روش صد در صد عملی

در اینجا چند راه برای ایجاد درآمد غیرفعال مبتنی بر ارز دیجیتال با بیت کوین و در عین حال دوری از نوسانات ذاتی آورده شده است.
بیت کوین، همراه با سایر ارزهای رمزنگاری شده، مکانی را برای افراد فراهم کرده است تا بتوانند درآمد غیرفعالی کسب کنند و بدون هیچ گونه دخالت فعال، پول دربیاورند.
در حالی که مفهوم درآمد غیرفعال جدید نیست، بدون شک ارز دیجیتال ابعاد جدیدی به آن اضافه کرده است. مفاهیمی مانند ترکیب سود یا سرمایه‌گذاری مجدد سود سهام نیز در بازار ارزهای دیجیتال به کار می‌رود و اکوسیستمی را ایجاد می‌کند که در آن فرد می‌تواند به طور منفعلانه کسب درآمد کند.
💵اجازه دهید راه های مختلف کسب درآمد از بیت کوین به صورت غیرفعال را مورد بحث قرار دهیم. این مقاله شامل حساب های بهره، وام دهی، استخراج، تجارت و استخر نقدینگی است.

حساب های بهره بیت کوین

حساب های بهره بیت کوین

نگهداری بیت کوین در یک حساب پس انداز ارز دیجیتال شبیه به داشتن حساب های پس انداز معمولی است. این حساب ها سود ثابتی را برای دارایی های رمزنگاری سپرده شده ارائه می دهند. می‌توان طرح‌های پس‌انداز انعطاف‌ پذیری را انتخاب کرد که به سپرده‌گذار اجازه می‌دهد هر زمان که بخواهد دارایی‌ها را برداشت کند یا طرح‌های پس‌انداز ثابتی را انتخاب کند، جایی که دارایی‌ها برای یک دوره از پیش تعیین شده سپرده می‌شوند.

نرخ بهره معمولاً زمانی که فرد وجوهی را برای مدت معین سپرده گذاری می کند بیشتر از یک حساب پس انداز معمولی است. مدت تصدی سپرده های مدت دار به طور قابل توجهی کمتر از حساب های بانکی معمولی است. در برخی از پروتکل‌ها، حداقل شرط واریز نیز وجود ندارد.

همچنین می‌توان از یک مشاور مالی برای اجرای استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مانند میانگین‌ گیری هزینه دلار (DCA) استفاده کرد. این استراتژی شامل سرمایه‌ گذاری منظم همان مقدار بیت کوین در یک دوره معین، کاهش میانگین هزینه هر سهم و کاهش تاثیر نوسانات بر دارایی‌های ارزهای دیجیتال است.

کسب درآمد از بیت کوین با وام دهی

وام‌ دهی بیت‌ کوین زمانی اتفاق می‌افتد که هر کسی BTC را در اختیار دارد، ارز دیجیتال را از طریق یک پلتفرم متمرکز، غیرمتمرکز یا همتا به همتا (P2P) به گیرندگان وام می‌دهد. در مقابل، وام گیرندگان سود روزانه، هفتگی یا ماهانه را پرداخت می کنند. پلتفرم وام دهی معمولاً هزینه ای را برای خدمات دریافت می کند.

سه عامل مؤثر بر درآمد عبارتند از ارزش کل بیت کوین قرض داده شده، مدت زمان وام و نرخ بهره. کاربران باید برای زیرساخت و شرایط وام دهی بیت کوین در پلتفرم های وام متمرکز به شخص ثالث اعتماد کنند. اکثر پلتفرم ها از کاربران می خواهند که بیت کوین خود را با پلتفرم وام دهی واریز کنند. در حالی که این کمک در سطح متخصص برای کاربران به ارمغان می آورد، بیت کوین آنها در اختیار پلتفرم ها قرار دارد.

از سوی دیگر، هیچ واسطه‌ای در بسترهای وام‌ دهی غیرمتمرکز دخیل نیست. قراردادهای هوشمند فرآیند وام دهی را خودکار می کنند و هر نقش انسانی را کنار می گذارند. نرخ‌های بهره به‌طور مستقل نهایی می‌شوند و پس از برآورده شدن شرایط مربوطه، قرارداد اجرا می‌شود.

در پلتفرم های P2P، کاربران می توانند شرایط فردی خود را تعریف کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند نرخ بهره و مقدار بیت کوینی را که می خواهند وام دهند تعیین کنند. نقش پلتفرم این است که زیرساخت های لازم برای تکمیل معامله را فراهم کند و معمولاً برای خدمات خود هزینه ای دریافت می کنند.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین

ماینینگ فرد را قادر می‌سازد برای استفاده از قدرت محاسباتی برای ایمن سازی شبکه بیت‌کوین به پاداشی دست یابد. بیت کوین یک پروتکل اثبات کار (PoW) است که شرکت کنندگان شبکه را ملزم می کند تا یک معمای ریاضی دلخواه را حل کنند تا از ایجاد هرگونه تغییر مضر برای شبکه توسط افراد غیرمجاز یا حتی افراد خودی با نیت های نادرست جلوگیری شود.

در روزهای قبل، کاربران بیت کوین را بر روی رایانه های شخصی معمولی و سپس در دستگاه های استخراج همه منظوره استخراج می کردند. با این حال، با رشد شبکه، پیچیدگی استخراج افزایش یافت و ماینرها مجبور به استفاده از تجهیزات استخراج ویژه به نام مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) شدند که دارای تراشه های یکپارچه طراحی شده برای استخراج هستند.

ماینرها می توانند دستگاه های استخراج را راه اندازی و نگهداری کنند تا هزینه های خود را کاهش دهند. با این حال، انجام این کار مستلزم داشتن سرمایه اولیه لازم به همراه برخی تخصص‌های فنی است زیرا به حفظ سخت‌ افزار استخراج بیت‌کوین نیاز دارند. این امر به مردم این امکان را می دهد که بیت کوین را بدون نیاز به سرمایه گذاری زیاد استخراج کنند.

کسب درآمد از بیت کوین با ترید کردن

همانطور که در مورد تمام دارایی های مالی صادق است، قیمت بیت کوین تحت تاثیر قوانین عرضه و تقاضا است. هر کسی که بیت کوین را در اختیار دارد می‌تواند از نوسانات ذاتی ارز دیجیتال برای کسب درآمد از طریق معاملات بیت‌کوین، چه از طریق معاملات LONG یا SHORT، استفاده کند.

💎معاملات LONG به فروش بیت کوین در زمانی که قیمت ها بالا می رود اشاره دارد، در حالی که SHORT، عمل فروش زمانی است که قیمت ها پایین می آیند.

زمان‌ بندی بازار دقیقاً برای کسب سود عملاً برای کسی غیرممکن است. با این حال کسب درامد از بیت کوین با ترید کردن وقتی تاثیر خوبی دارد که بدانید در چه قیمت و موقعیتی آن را خریداری کنید و سپس با سود بفروشید. به عنوان مثال، اگر بیت کوین با قیمت 20000 دلار معامله می شود و فرد حدس می زند که می تواند به 25000 دلار یا به سمت بالا حرکت کند، می توانند بیت کوین بخرند یا هر ارز دیجیتال دیگری را با BTC مبادله کنند، منتظر بمانند تا قیمت آن افزایش یابد و سپس ارز دیجیتال را بفروشند و سود واضحی معادل 5000 دلار کسب کنند. 

زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال پایین می‌آید، معمولاً یک استراتژی فروش تحت عنوان پوزیشن SHORT توسط معامله‌گران اجرا می‌شود. به عنوان مثال، فرض کنید قیمت در حال حاضر 20000 دلار است و معامله گر انتظار دارد که تا 17000 دلار کاهش یابد. معامله‌گر ممکن است بلافاصله بیت‌کوین خود را بفروشد و بعداً زمانی که قیمت‌ها به سطح مورد نظر رسید، آن را دوباره خریداری کند و سودی معادل 3000 دلار کسب کند. شرط بندی روی کاهش قیمت بیت کوین (SHORT) را می توان از طریق مشتقات آن مانند معاملات آتی و اختیار معامله انجام داد. همچنین می توان در بازارهای پیش بینی کاهش قیمت بیت کوین شرکت کرد.

برای ساده‌سازی ترید به منظور کسب درامد غیرفعال از بیت کوین و به حداقل رساندن احتمال ضرر، صرافی‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا برای سفارش های خود حد ضرر ثبت کنند. اگر قیمت ها به زیر سطح معینی کاهش یابد، سیستم معامله را به طور مستقل انجام می دهد و ضرر را محدود می کند. برای خودکارسازی کامل معاملات بیت کوین، می توان از معاملات الگوریتمی استفاده کرد. دستورالعمل های معاملاتی از پیش برنامه ریزی شده بر اساس زمان، حجم و قیمت صادر می شود. هنگامی که بازار دستورالعمل های تنظیم شده توسط معامله گر را راه اندازی می کند، نرم افزار دستورات را اجرا می کند.

استخر نقدینگی بیت کوین

استخرهای نقدینگی، راه حیاتی صرافی‌های غیرمتمرکز (DeXs)، همچنین می‌توانند محلی برای هر کسی که BTC دارد تا مقداری درآمد منفعل داشته باشد. استخر نقدینگی بیت کوین به انبوهی از ارزهای دیجیتالی اشاره دارد که در یک قرارداد هوشمند قفل شده است، بنابراین نقدینگی برای تراکنش‌های سریع‌ تر ایجاد می‌کند.

به کاربران پلتفرم‌های مختلف رمزنگاری که ارائه‌دهنده نقدینگی (LP) نامیده می‌شوند، در ازای مقدار نقدینگی که به استخر نقدینگی عرضه کرده‌اند، بخشی از کارمزد تراکنش ها به عنوان پاداش داده می‌شود. آنها در قالب توکن های LP پرداخت می شوند، که می توانند در سراسر اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده شوند. یونی سواپ، سوشی سواپ و پنکیک سواپ برخی از صرافی های محبوب DeFi هستند.

یک استخر نقدینگی دارای ارزهای رمزنگاری شده به صورت جفت است، مانند BTC-USDT، ETH-USDC، و غیره.

در حال تغییر اکوسیستم باشید

توانایی کسب درآمد غیرفعال از بیت کوین، ارزش دارایی فرد را افزایش می دهد. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات همیشه دارای ضریب ریسک است. با این حال، درآمد غیرفعال به فرد امکان می دهد بدون قرار گرفتن فعال در معرض فراز و نشیب های شدید قیمت ها، به طور پیوسته درآمد کسب کند. قبل از تصمیم گیری در مورد چگونگی کسب درآمد با درآمد غیرفعال، باید تحقیقات کافی در مورد بازده مورد انتظار، عوامل خطر و غیره انجام دهید.

اکوسیستم ارزهای دیجیتال در حال تکامل است و موارد استفاده جدیدی از بیت کوین ممکن است ظاهر شود، که این امر ضروری است که فرد مراقب فرصت های در حال ظهور باشد. تحریم های نظارتی نیز جنبه مهمی است که باید در نظر گرفته شود. ارزهای رمزنگاری شده، از جمله بیت کوین، تحت نظارت مقامات نظارتی هستند و فرد باید از تایید و یا مخالفت آنها آگاه باشد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments