تحلیل قیمت بیت کوین در منطقه طلایی | تغییر روند یا تثبیت قیمت؟

تحلیل قیمت بیت کوین در منطقه طلایی | تغییر روند یا تثبیت قیمت؟

قیمت بیت کوین قبل از آزمایش مجدد منطقه حمایت اصلی تلاش کرد از محدوده خارج شود. آیا تغییر روند در دسترس است یا تثبیت قیمت ادامه خواهد داشت؟!

وقت بالا رفتن قیمت بیت کوین است؟

این هفته، بیت کوین با رسیدن به قیمت 21000 دلار در 26 اکتبر افزایش یافته است. این امر باعث شد تعداد معدودی از معامله گران اعلام کنند که ممکن است قیمت بیت کوین پایین باشد یا اینکه BTC در حال ورود به ساخت فاز بعدی از نظر تکنیکالی است. شکستن یا نوعی تلنگر مقاومت پشتیبانی.

🔺قبل از شروع به بررسی و تحلیل قیمت بیت کوین و باز کردن معامله خرید (Long) با اهرم 10، بیایید به تحلیل قبلی مراجعه کنیم تا ببینیم آیا چیزی در ساختار بازار بیت کوین تغییر کرده است و آیا حرکت صعودی اخیر نشان دهنده تغییر روند گسترده تر است یا خیر.

زمانی که بیت کوین حدود 19600 دلار بود، هنوز در محدوده 136 روز گذشته قیمت معامله میشد. در آن زمان، واگرایی های صعودی را در شاخص قدرت نسبی هفتگی (RSI) و واگرایی میانگین متحرک (MACD) شناسایی کرده بودیم. همچنین تعداد انگشت شماری از سیگنال‌های بالقوه اشاره به کف قیمت بیت کوین داشتند که در چندین اندیکاتور زنجیره‌ای وجود داشت و در پایین‌ترین حد چند ساله قرار داشتند.

بیایید نگاهی بیندازیم که اوضاع اکنون چگونه است.

فشرده شدن باند های بولینگر

باندهای بولینگر در بازه زمانی روزانه فشرده است و افزایش این هفته به 21000 دلار، نوسانی بود که اکثر معامله گران انتظار داشتند. همانطور که برای دوره مشابه است، پس از خارج شدن، قیمت برای آزمایش خط میانی (میانگین متحرک 20 روزه) به عنوان منطقه حمایت، کاهش یافته است.

علیرغم قدرت حرکت، قیمت زیر 200-MA (خط سیاه) باقی می ماند و در حال حاضر مشخص نیست که آیا 20-MA اکنون به عنوان پشتیبانی از قیمت بیت کوین عمل می کند یا خیر.

اندیکاتور باند بولینگر در چارت روزانه بیت کوین

شاخص RSI هفتگی پس از جهش از پایین ترین سطح تاریخ در 25.7 به روند صعودی خود ادامه می دهد و واگرایی صعودی شناسایی شده در تحلیل قبلی همچنان در جریان است. روند مشابهی نیز توسط MACD هفتگی BTC قابل مشاهده است.

🔰در همان نمودار، می بینیم که آخرین کندل هفتگی در مسیر ایجاد یک بالاتر است. اگر کندل بالاتر از محدوده پنج هفته قبل بسته شود و قیمت در هفته های آینده با بسته شدن روزانه یا هفتگی بالای 22800 دلار ادامه پیدا کند، این می تواند منجر به تغییر روند شود.

چارت هفتگی بیت کوین

در بازه زمانی روزانه، شاخص میانگین متحرک چندگانه Guppy BTC یا Super Guppy باعث افزایش می شود. فشرده‌سازی میانگین‌های متحرک کوتاه‌ مدت وجود دارد، و آنها با میانگین‌های متحرک بلندمدت همگرا می‌شوند، که معمولاً نشان‌دهنده یک حرکت جهت‌دار قریب‌الوقوع یا در برخی موارد، یک معکوس روند است.

چارت روزانه بیت کوین

در چند هفته گذشته، «بی‌ثباتی کم سابقه» بیت‌کوین مورد بحث قرار گرفته است و با بررسی باندهای بولینگر، GMMA و BVOL، محدود شدن منطقه قیمت است، اما به چه سمت و سویی معما باقی مانده است.

بیت کوین به مدت 36 روز در محدوده 18600 تا 24500 دلار معامله می شود و از دیدگاه تحلیل تکنیکال، قیمت تقریباً در وسط این محدوده باقی می ماند. حرکت به 21000 دلار نه افزایش قابل توجهی در روز ایجاد کرد و نه از محدوده فعلی که اساساً کاهشی است.

قیمت در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه است، اما ما هنوز شاهد عبور 20-MA به بالای 50-MA نیستیم، و اکثریت رالی 26 اکتبر به سطح پایین 20000 دلار بازگشته است.

چارت روزانه بیت کوین

افزایش متقاعد کننده تر شامل خروج بیت کوین از بلاک محدوده فعلی برای آزمایش 200-MA در 24800 دلار و در نهایت تلاش برای تغییر میانگین متحرک برای حمایت است.

افزایش بیشتر به محدوده 29000 تا 35000 دلار می‌تواند اعتماد گاوهایی را که به دنبال نشانه واضح‌تری از تغییر روند هستند، القا کند. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، قیمت فعلی صرفاً تثبیت بیشتر است که با مقاومت تا 24800 دلار ادامه می یابد.

انباشت بیت کوین براساس داده های درون زنجیره ای

قیمت لحظه ای بیت کوین، براساس شاخص MVRV Z-Score نیز طی سه ماه گذشته در محدوده -0.194- تا -0.023 افزایش یافته است. داده های این معیار درون زنجیره ای نسبتی از ارزش بازار بیت کوین را در مقابل سرمایه تحقق یافته آن (مبلغی که مردم برای بیت کوین پرداخت می کنند در مقایسه با ارزش امروزی آن) منعکس می کند.

چارت 3 ماه شاخص  MVRV Z-Score

به طور خلاصه، اگر ارزش بازار بیت کوین بالاتر از ارزش واقعی آن باشد، این شاخص وارد ناحیه قرمز می شود، که نشان دهنده احتمال بالای بازار است. هنگامی که معیار وارد منطقه سبز می شود، نشان می دهد که ارزش فعلی بیت کوین کمتر از قیمت واقعی آن است و ممکن است بازار به پایین ترین سطح خود نزدیک شود.

شاخص  MVRV Z-Score

با توجه به نمودار MVRV Z-Score، در مقایسه با قیمت بیت کوین، عدد 0.06- را نشان می دهد که در پایین ترین محدوده و چرخه چند ساله قبلی است.

شاخص Reserve Risk

معیار Reserve Risk بیت کوین نشان می دهد که سرمایه گذاران «مطمئن» در مقابل قیمت بازار بیت کوین چه احساسی دارند.

زمانی که اعتماد سرمایه گذاران بالا باشد، اما قیمت بیت کوین پایین باشد، ریسک به پاداش یا جذابیت بیت کوین در مقابل ریسک خرید و نگهداری بیت کوین وارد منطقه سبز می شود. در مواقعی که اعتماد سرمایه گذار پایین است، اما قیمت آن بالا است، این شاخص به ناحیه قرمز حرکت می کند.

داده های تاریخی نشان می دهد که یک موقعیت خوب خرید بیت کوین زمانی اتفاق می افتد که معیار Reserve Risk وارد منطقه سبز می شود.

نمودار 6 ماهه Reserve Risk

در حال حاضر، می‌توانیم ببینیم که در طول شش ماه گذشته، معیارها چیزی را که سرمایه‌گذاران ممکن است به عنوان کف قیمت توصیف کنند، مشخص کرده است. در زمان نگارش این مقاله، این شاخص به سمت 0.0009 در حال افزایش است و به طور معمول، عبور از آستانه 0.001 به منطقه سبز شروع بهبود را نشان می دهد.

شاخص Reserve Risk

در چه صورت افزایش قیمت بیت کوین متوقف می شود؟

به نظر می‌رسد چندین نقطه داده نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین کمتر ارزش‌گذاری شده است و هنوز در مرحله کف قیمت است، اما هیچ‌ یک تأیید نمی‌کنند که پایین‌ترین قیمت بازار است.

این هفته و در ماه‌های گذشته، چندین کسب‌وکار استخراج بیت‌کوین، احتمال عدم پرداخت پاداش ها را اعلام کردند و برخی حتی به ورشکستگی احتمالی اشاره کردند.

🔴اکثر ماینرهای لیست شده در فهرست عمومی، بیت کوین های استخراج شده خود را از ژوئن به فروش می رسانند، و عناوین اخیر مربوط به Compute North و Core Scientific اشاره می کنند که قیمت بیت کوین هنوز به دلیل مشکلات پرداخت بدهی در بین استخراج کنندگان صنعتی در خطر است.

داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که حجم کل موجودی‌های ماینر در حدود 78400 بیت کوین است که در اختیار ماینرهایی است که 96 درصد هش‌ریت فعلی را به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته گلس‌نود، در صورت «استرس درآمد»، ممکن است استخراج‌کنندگان مجبور شوند بخش‌هایی از این ذخایر را در بازار آزاد نقد کنند و اثر ضربه‌ای بر قیمت بیت‌کوین می‌تواند محرک بعدی فروش به پایین ترین سطح سالانه جدید باشد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments