نرخ بهره آمریکا افزایش یافت! واکنش بازار رمز ارزها چیست؟

نرخ بهره آمریکا افزایش یافت! واکنش بازار رمز ارزها چیست؟

فدرال رزرو برای چهارمین جلسه متوالی نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد. بیت کوین که در ابتدا پس از اعلام نرخ فدرال رزرو شاهد کاهش شدید بود، به نظر می رسد به آرامی در حال بهبود است. در یک ساعت گذشته، بیت کوین (BTC) با کاهش جزئی معامله می شود، اما این تصویر به زودی ممکن است تغییر کند.

چارت 1 ساعته بیت کوین

پیشروی با سرعت آهسته تر

با این حال، بانک مرکزی به سرعت بالقوه کندتر در آینده اشاره کرد. در بیانیه سیاست فدرال رزرو آمده است:

کمیته برای تعیین سرعت افزایش‌های آتی در محدوده هدف، تشدید انباشته سیاست‌های پولی، تاخیرهایی که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می‌گذارد، در نظر می‌گیرد.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی FOMC به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره اشاره کرد. پاول گفت زمان کاهش نرخ بهره ممکن است به زودی یعنی “جلسه بعدی” باشد. این می تواند نشانه ای دلگرم کننده برای بازاری باشد که این بار با سیگنال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در دسامبر 2022، افزایش 75 واحدی را پیش بینی کرده بود.

تورم همچنان بالاست

کمیته فدرال رزرو مشاهده کرد که تورم در کشور همچنان بالا باقی مانده است زیرا رشد متوسطی در هزینه ها و تولید مشاهده شده است. تورم همچنان بالاست و منعکس کننده عدم تعادل عرضه و تقاضا مربوط به همه‌گیری، قیمت‌های بالاتر مواد غذایی و انرژی و فشارهای بیشتر بر قیمت است. با این حال، کمیته اعلام کرد که نرخ بیکاری در ماه های اخیر پایین مانده است. این کمیته خاطرنشان کرد که در ماه‌های اخیر، ایجاد فرصت های شغلی قوی بوده است و نرخ بیکاری پایین مانده است.

این کمیته همچنین به تأثیر جنگ روسیه اوکراین بر اقتصاد جهانی اشاره کرد. وی توضیح داد که جنگ و رویدادهای مرتبط با آن فشار افزایشی بیشتری بر نرخ تورم ایجاد می کند و بر فعالیت های اقتصادی جهانی تأثیر می گذارد.

واکنش بازار کریپتو به افزایش نرخ بهره

در همین حال، با افزایش سرسام آور قیمت بیت کوین (BTC) به دنبال تصمیم FOMC، قیمت ارزهای دیجیتال صعودی شد. با توجه به پلتفرم ردیابی قیمت CoinMarketCap، در زمان نگارش، قیمت بیت کوین 20351 دلار است که در 24 ساعت گذشته 0.66 درصد کاهش یافته است.

در این زمینه، کمیته فدرال رزرو اعلام کرد که معتقد است آخرین افزایش نرخ بهره به محدود کردن تورم در آینده کمک خواهد کرد. این اقدام «مناسب است تا به اندازه کافی محدودکننده باشد تا تورم را در طول زمان به ۲ درصد برگرداند».

افزایش نرخ بهره تا کی ادامه دارد؟

با این حال، اگر پاول به افزایش‌های آهسته‌تر احتمالی یا چرخش در سیاست اشاره کند، وضعیت ممکن است به طرز چشمگیری تغییر کند.

بازاری که با کاهش 13 درصدی از پایین ترین سطح خود، 75 واحد در ثانیه پیش بینی می شد. در حال حاضر همه چیز تحت فشار است، حساب محبوب تجزیه و تحلیل بازار CryptoISO خلاصه کرد و افزود:

ما می‌دانستیم که فدرال رزرو یک کاهش یا مکث نهایی را تعیین کرده است. نه یک محور، بلکه بیشتر یک ارزیابی مجدد است، زیرا داده‌ها برای دیدن چگونگی جریان آن به دست می‌آیند. 75 bps هر بار کار نمی کند..

این بیانیه تایید کرد که مقامات فدرال رزرو به اتفاق آرا به 0.75 درصد رای داده اند.

نمودار نرخ وجوه فدرال

فدرال رزرو به افزایش های بیشتری در آینده اشاره می کند!

داده‌های TradingView نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین ابتدا به 20200 دلار کاهش یافت و سپس به‌طور لحظه‌ای به 20800 دلار بازگشت.

فدرال رزرو در بیانیه ای که به نمایندگی از کمیته بازار آزاد فدرال به اشتراک گذاشته شد، افزایش 0.75 درصدی را که فشرده ترین در چهل سال اخیر است، تأیید کرد.

🛑کمیته به دنبال دستیابی به حداکثر اشتغال و تورم با نرخ 2 درصد در بلندمدت است. در حمایت از این اهداف، کمیته تصمیم گرفت تا محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال را به 3-3/4 تا 4 درصد افزایش دهد.

تحلیلگران مدت‌ها پیش‌بینی کرده بودند که نوسانات ناشی از تصمیم‌ گیری نرخ افزایش یابد. در زمان نگارش این مقاله، جروم پاول، رییس فدرال رزرو هنوز در مورد این حرکت اظهارنظر می کرد، چیزی که بازارها به شدت به نشانه های مسیر چشم دوخته بودند.

مراقب باشید، نوسانات در طول این رویداد بالا خواهد ماند، رالی های فیک قبل از انجام حرکت واقعی اتفاق می افتد!” میشائل ون د پوپ، بنیانگذار شرکت تجاری Eight، به دنبال کنندگان توییتر گفت.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments