اولین صندوق ارزهای دیجیتال در سوئیس

تایید شدن اولین صندوق ارزهای دیجیتال در سوئیس

پذیرش کریپتو کارنسی ها در کشور سوئیس همچنان ادامه دارد و مقامات مالی این کشور، تاییدیه های نظارتی بیشتری را برای ابزار سرمایه گذاری این عرصه ارائه می دهند.

مرجع نظارت بر بازار های مالی سوئیس (FINMA) صندوق شاخص بازار ارزهای دیجیتال، به عنوان “اولین صندوق رمز ارز طبق قوانین سوئیس” را تایید کرد.

این صندوق توسط شرکت مدیریت دارایی سوئیسی Crypto Finance راه اندازی شده است و توسط شرکت مدیریت سرمایه گذاری PvB Pernet von Ballmoos AG اداره می شود؛ ضمن این که سرپرستی و نظارت این صندوق بر عهده SEBA Bank AG انجام می شود.

توییت صندوق کریپتو سوییس

مرجع نظارت بر بازار های مالی سوئیس اعلام کرد که این صندوق تازه تاسیس، محدود به سرمایه گذاران واجد شرایط می باشد که در درجه اول بر روی دارایی های دیجیتال و رمز ارزها سرمایه گذاری می کنند.

این دستگاه نظارتی گفت که صندوق شاخص بازار کریپتو ممکن است تنها بر روی رمز ارزهای پیشتاز با “حجم معاملات بالا” سرمایه گذاری کند. طبق اظهارات Crypto Finance، این صندوق، عملکرد Crypto Market Index 10 را دنبال خواهد کرد. محصولی که توسط صرافی SIX Swiss Exchange اداره می شود.

کریپتو فایننس در این باره گفت:

وظیفه Crypto Market Index 10 این است که به روشی مطمئن، عملکرد و نقدینگی بزرگترین توکن ها و دارایی های دیجیتال را بسنجد و یک بنچمارک قابل سرمایه گذاری برای این نوع دارایی ارائه دهد.

در ادامه، FINMA افزود که آنها از سرمایه گذاران می خواهند که فقط از طریق طرفهای تاسیس شده مستقر در کشور های عضو Financial Action Task Force  که مشمول مقررات مربوط و مبارزه با پولشویی هستند، سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

همراه با تصویب این صندوق، FINMA نیز SEBA Bank AG را به عنوان یک سرویس سرپرستی با درجه سازمانی تایید کرد. قبلاً مقامات مالی سوئیس به صرافی SIX Swiss Exchange اجازه دادند یک بازار (MarketPlace) دیجیتال و سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار مبتنی بر دفتر کل توزیع شده (distributed ledger technology)  تاسیس کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments